Tänane autokütuse hinnatase on liiga kõrge, kommenteeris Neste Eesti AS hinna kerkimist ajaloo rekordtasemele. Tulevikuks nad prognoose teha ei soovi.
Suuremad tanklaketid tõstsid eile taas kütuste hindu, mis purustas ka varasema rekordi. Mootoribensiin maksab nüüd 2,5 ja diislikütus 2 senti rohkem kui varem.
"Hinnatõusu põhjuseks oli jätkuv sisseostuhindade kallinemine, mida toetas dollari jätkuv tugevnemine euro suhtes," nimetas Pari põhjuseid, miks on kütuse hind taas tõusnud.
Ta lisas, et mootorikütused on börsikaup ja selle hinnad muutuvad iga päev ning pigem ei olnud see ootuspärane "Börsikaubad on aga tundlikud välistele mõjudele (poliitilised otsused jmt). Seega on midagi pikalt ette oodata keeruline," sõnas Pari.
Küsimusele, kui palju on pragune kütuse hinnatõus seotud kütuseaktsiisi kerkimisega, vastas Pari, et aktsiisid moodustavad juba praegu poole kütuse hinnast ning nende tase ei ole viimasel ajal muutunud. "Selge on see, et tänane hinnatase on tarbija jaoks liiga kõrge. Prognoose selles osas, mis edasi saab, ei tahaks tegema hakata, jäägu see töö pigem analüütikutele," lausus Pari.
Seotud lood
Eesti Statoili AS kommunikatsioonijuhi Jaanus Pautsi sõnul ei ole Eesti ainuke, kus kütuse hinnatõus toimus.
Alexela Oili müügiarendusdirektori Aivar Räime hinnangul ei ole praegune kütuse hinnatõus kuidagi seotud kütuseaktsiisi kerkimisega, sest see muutus viimati 2010. aastal.
Olerexi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul pole selles, et Põhjamere Brent maksab üle 110 USD/bbl ja diislikütus üle 1000 USD/tonn midagi eriskummalist. Ootamatu on see, et keset talve on järsult tõusnud bensiini hind.
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele