Ehkki pesufirma Gemhill 500 000eurost võlakirjaemissiooni pole veel täis märgitud, ütleb firma suuromanik Harry Raudvere, et võlakirju emiteeritakse investoritele kindlasti, sest enam kui miinimummahu eest on ostusoove laekunud.
Raudvere peab investorite huvi heaks, arvestades meedias võlakirjaemissiooni saatnud negatiivsest tagasisidest. “Jah, meil oli maksuameti ees ajatatud maksuvõlg, aga me oleme alati raha ära maksnud ning praegu mingit võlga üleval ei ole,” märkis Raudvere. Tema sõnul on ajatatud maksuvõlg mõnikord ettevõttele hea krediteerimisvõimalus.
Kaubamärki BonBon Lingerie kasutava ASi Gemhill võlakirjade avalik pakkumine kestab kolmapäevani.
Arvestades ettevõtte väiksust ja hiljutist suurt kahjuminumbrit, kerkib küsimus, kas 8% aastatootlust pole sellise riski eest mitte väga vähe. Raudvere arvates mitte. Ta tunnistab, et tõenäoliselt oleks Gemhill saanud pankadest odavamalt laenu, kuid nad tahtsid võlakirjade emiteerimise kaudu anda võimaluse ka väikeinvestoritele.
BonBoni kaubamärgi loonud kunstnik Tiiu Roosma märgib, et Raudvere ei soovi väga pankadega tegelda.
Eesti investori jaoks võlakirjade abil raha kaasamine harukordne. Finantsinspektsiooni andmeil oli viimane avalik võlakirjaemissioon Bigbanki oma enam kui kolm aastat tagasi.
Kuigi Raudverel on endal suur valdusfirma Adepte, ei soovi ta selle kaudu praegu raha rohkem pesufirmasse panna, kuna on viimasel ajal investeerinud mitmesse suurde energeetikaprojekti.
Kalliks Raudvere võlakirjaemissiooni korraldamist ei pea, kuna ei pöördunud selle koostamiseks pankade poole. “Prospekt sai kokku pandud Tartu Hoiu-Laenuühistu aktiivsete noormeestega, kellele oli selle prospekti koostamine väga hea kool. Prospekti koostamine ja finantsinspektsiooniga suhtlemine võttis aega üheksa kuud. Ärimees arvab, et inspektsioon on muutnud viimaste luhtunud võlakirjaemissioonidega hellaks ning kontroll oli seetõttu väga tugev.
Börsileminek võib tulevikus kõne alla tulla. Raudvere sõnul on tegemist pilootprogrammiga. “Võib-olla tuleme kogu firmaga kunagi börsile, aga siis peaks olema juba midagi tõsist taga,” lisas ta.
Kui käivitamisaastal 2010 jäi Gemhill 0,416 miljoni eurose käibe juures koguni 0,336 miljoni eurosse kahjumisse, siis 2011. aasta lõpetati juba 0,71 miljoni eurose käibe ja 34 000 eurose kasumiga.
Raudvere toob 2010. aasta kahjumi põhjusena välja ettevõtte käivitamisprotsessi, messide külastuse, samuti käidi Hiinas tootmisprotsessi vaatamas.
2012. aastaks ootab Gemhill 1,3 miljoni eurost ja järgmiseks aastaks 2 miljonit eurost käivet. Kasumiprognoosi on prospektis aga avaldamata. “2012. aastal ei aja me kasumit taga, vaid põhirõhk on enda tutvustamine uutel turgudel,” märgib Raudvere.Ka prospektis on kirjas, et täiendava kapitali abil soovitakse tugevamalt siseneda Moskva ning Peterburi turule, samuti osta uusi tööstusseadmeid ja arendada veebipoodi.
Seotud lood
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele