Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas auto pakasega käima saada?

    Isegi alla 30kraadine pakane ei tohiks saada takistuseks auto käivitamisel, kui auto on korralikult hooldatud, õlid-filtrid vahetatud ning aku korras, nendib Viimsi Autohoolduse juhataja Urmas Laansalu.

    Viimaste nädalate pakane oli paljudele autoomanikele "tõehetkeks". Probleeme tekkis nii bensiini- kui ka diisliautode omanikel, kes vastupidiselt üldlevinud arvamusele olid sageli just need, kes bensiinimootoritega autode omanikke hommikul abistasid.
    Viimsi Autohoolduse juhataja Urmas Laansalu tunnistab, et kui diislimootoriga autol on aku ja eelsüüteküünlad korras, käivitub ta iga ilmaga. Vastates mitme päeva jooksul whatcar.ee lugejate küsimustele, koorus Laansalu nõuannetest välja mitmeid põhitõdesid, mida paljud kas ei tea, või on lihtsalt unustanud.
    Küsimustele vastab Urmas Laansalu.
    Kuidas on diislimootorit kõige mõistlikum talvel käivitada? On räägitud, et eelsüüteküünlaid tasub külma ilmaga lasta soojeneda mitu korda järjest ja alles siis käivitada.Kui eelsüüteküünlaid mitu korda järjest soojendada, ilma vahepeal starterit andmata, tähendab see pahatihti, et küünlad kuumenevad üle ja kärssavad läbi. Kõige mõistlikum on käituda nii: andke külmale autole mõneks sekundiks starterit, et kütus satuks silindrisse. Seejärel keerake süüde uuesti sisse, oodake, millal spiraalikujuline kontroll-lamp näidikutablool kustub ja andke uuesti starterit.
    Olen kuulnud, et hommikul külmaga mootorit mitte kaua käiata, vaid proovida mitu korda lühemalt, mitte üle viie-kuue sekundi korraga. 5-6 sekundit ei ole mingi reegel. Autod on erinevad ja ka nende starteri kiirus on erinev. Starterit andes peab ise tunnetama, millal starteri hääl muutub jõuetumaks. Siis kohe järgi jätta ja oodata umbes viis minutit. Paari minutiga aku ennast ei kogu.
    Olen kuulnud, et pakasega tuleks enne sõidu alustamist lasta mootoril kohapeal töötada, andes mootorile võimalikult suured pöörded. On sel jutul tõepõhi all?Külmale mootorile ei soovita küll mingil juhul suuri pöördeid anda. Õlid on paksud ja ei pruugi oma kanaleid veel piisavalt hästi läbida. Kui aga õlipumbaga õlisurve kohe kõrgeks ajada (kehtib sageli just käimatõmbamise korral), võivad tihendid vms järele anda ning õli lendab lihtsalt mootorist välja. Ja loomulikult on ka määrimine külmal mootoril kehvem. Kohapeal soojendamise eesmärk on ikkagi saada vedelikud normaalselt liikuma ja siis kohe sõitma. Madalatel pööretel aeglaselt liikuma hakates saavutab mootor oma normaalse töötemperatuuri kiiremini, kui kohapeal tiksudes.
    Millise külmaga pole mõtet mootorit kõrvaliste abiseadmeteta käivitama hakata ja kas külmaga tasub ka seisval autol mootor selle töökorras hoidmiseks käima panna, saab lugeda 10. veebruari Äripäeva Auto rubriigist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.