• OMX Baltic0,15261,99
  • OMX Riga1,28877,04
  • OMX Tallinn0,061 697,8
  • OMX Vilnius0,36989,79
  • S&P 5001,165 471,05
  • DOW 301,240 829,59
  • Nasdaq 1,1616 884,6
  • FTSE 100−0,518 228,43
  • Nikkei 225−0,1636 159,16
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,9
  • OMX Baltic0,15261,99
  • OMX Riga1,28877,04
  • OMX Tallinn0,061 697,8
  • OMX Vilnius0,36989,79
  • S&P 5001,165 471,05
  • DOW 301,240 829,59
  • Nasdaq 1,1616 884,6
  • FTSE 100−0,518 228,43
  • Nikkei 225−0,1636 159,16
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,9
  • 05.03.12, 16:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kevad paneb merevedude hinna tärkama

Aasiast kaupa vedavad laevafirmad plaanivad märtsist ja aprillist hinnatõusu. Kui hinnatõus importöörile enam ära ei tasu, saab kaaluda ka muid alternatiive nagu rongivedu.
"See on veel endiselt plaan, kuna me ei ole reaalselt neid hindu näinud, mida laevaliinid arve peale panevad. Selge on see, et märtsikuust hinnatõus tuleb. Summa suurusjärk on veel lahtine. See võib olla 700-800 USA dollarit TEU (tingühik, võrdub 20jalase konteineriga) kohta," kommenteeris Kühne+Nagel müügijuht Urmo Paluste. "See võib ka väiksem olla. Seda peab lähinädalatel jälgima."
Küsimuse peale, kas 700-800 dollarit TEU kohta on kliendile lõplik hind või fikseerib ekspedeerija oma hinna, vastas Paluste, et nemad vaatavad ikka parima variandi kliendi jaoks, millise laevaliiniga tuua ja milliseks lõplik hind kujuneb. "See info on konkreetselt laevaliinidelt. Kuidas lõplik hind kujuneb, see sõltub juba läbirääkimiste käigus kliendiga," rääkis ta. 
"Jah, ka meie oleme sunnitud oma hindasid tõstma, kuna kõik laevaliinid plaanivad oma hindasid tõsta," kinnitas Schenkeri mereosakonna juhataja Kaspar Kull, kelle andmetel samuti on planeeritud hinnatõus 1. märtsist 700-800 dollarit TEU kohta, ent ka aprillikuus võib hind veel tõusta.
Kull toonitas, et eelmise aasta alguses olid mereveo hinnad sarnasel tasemel. "Päris 100% hinnad ei tõuse, aga ega ka palju sellest puudu ole. Meie lõplik hinnatõus kliendile sõltub otseselt sellest, kui palju laevaliinid meile hindasid tõstavad ja millist laevaliini kasutada," märkis ta.
Miks hind tõuseb ja kuidas soovitavad hinnatõusule reageerida kaupa vedavad Eesti ettevõtted, saab lugeda homsest Äripäevast rubriigist Logistika.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele