Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Infotelefonide kuldaeg sai otsa
Majanduskriis vähendas Eestis tegutsevate infotelefonide arvu ja käivet ning näitas, et nende aeg on läbi saanud.
Äripäev kirjutas kolme aasta eest, et 1993 alustanud Ekspress Hotline tõi oma hiilgeaegadel meediamagnaat Hans H. Luigele ning endisele politseinikule Raul Kasesalule 70 miljonit krooni müügitulu ning pea 10 miljonit krooni puhaskasumit aastas. Samas ilmneb, et toonase magusa äri asemel peab uus omanik võitlema ellujäämise nimel ning jälgima pingsalt, kuidas lihtsalt ots otsaga kokku tulla. Nii on aga kõigil infotelefonide omanikel, mitte üksnes Ekspress Hotline'il.
"Peamiseks põhjuseks oli kogu maailma ja Eesti majandust tabanud majanduskriis, mis tõi kaasa meie kliendibaasi drastilise vähenemise. Hulk ettevõtteid lihtsalt pankrotistus ja tegutsevates firmades piirati oluliselt reklaamikulutusi," kommenteeris infotelefone haldavate ettevõtete käibe üleüldist langust Telemedia Eesti ASi ja Teabeliin ASi turundusprojektide juht Triin Vesper.
Vesperi sõnul kasvab praegu jõudsalt Google'i ja Facebooki reklaamimüük. "Traditsioonilise infotelefoni roll tõenäoliselt muutub. Üha määravamaks saab teeninduskvaliteet, nõuandev ja juhatav roll ning samuti pakutavate lisateenuste valik," kommenteeris ta.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.