Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinlased maksid kinni Songisepa poja kardisõidud

    Legendaarne Tallinna liikluskorraldaja Mati Songisepp maksis poja kardisõiduhobi kinni linlaste rahaga, mis kanditi transpordiametist erinevate firmade kaudu Songisepa sõbra ettevõtte kontole, selgus kohtutoimikust.

    „Minu poeg Karl Songisepp tegeleb kardisõiduga, mis osutus ootamatult kalliks spordialaks,“ nentis Tallinna transpordiameti liiklusteenistuse direktorina töötanud Songisepp kaitsepolitseis ülekuulamisel.
    Mure suur, pöördus Songisepp Tallinna pikaaegse lepingupartneri AS Signaal juhataja Ats Tamme poole, saamaks poja sporditegemiseks raha. Songisepp pakkus, et Signaal kannaks summad tema pikaaegse sõbra Aavo Ossipi firmasse AS Haspo.
    Ossip rääkis ülekuulajatele, et rahalised suhted Songisepa algasid viimase ettepanekul: „2008.a. soovis Songisepp, et ma ostaksin Haspo nimele Mercedes-Benz bussi, mida ta kasutaks oma poja kardisõidu jaoks.“ Peale bussi ostmist kirjutas Ossip välja juhatuse korralduse, millega transpordivahend anti tasuta Songisepa kasutusse.
    Ossipi selgitusel tasuti bussi eest rahadega, mida Songisepp organiseeris Haspo arvele. Selleks väljastas Haspo Songisepa eelneval ettepanekul ja teadmisel OÜ-le Liiklusbüroo, OÜ-le Ravelson LTV, AS-le K-Projekt ja AS-le Signaal arved. „Neid töid pidasin Songisepaga seotud töödeks, millest saan endale 20 protsenti,“ lisas Ossip.
    Ossipi pearaamatupidajast abikaasa pidas ettevõttes Songisepa rahade üle arvestust.
    Iga päeva kohta oli ta enda jaoks välja trükkinud päevabilansi, kuhu iga tehingu taha oli kirjutatud, kes selle on teinud. Need kulutused, mille taha on kirjutatud Mati, need on nii-öelda Mati Songisepa kulutused. Songisepp kasutas ka Haspole kuuluvat Lukoili kütusekaarti, märkis ta.
    Kohtutoimikus on välja toodud erinevad skeemid, kuidas Tallinna transpordiameti arvelt liikus raha Songisepa jaoks AS Haspo kontole.Näiteks esitas Signaal 04.06.2007.a transpordiametile tööde üleandmise-vastuvõtmise akti, mille järgi läksid tööd maksma 121 965 krooni. Reaalselt kulus Signaalil aga tööde tegemiseks 62 965 krooni ning ülejäänud 59 000 krooni läks Haspo kontole.
    Järgmise arvega võttis Songisepp aga veelgi suurema noosi. Kui Signaal tegi reaalselt töid 50 000 krooni eest, siis transpordiametile esitati kuus korda suurem arve ning 250 000 krooni liikuski edasi Haspo kontole. Selline endale rahategemine kestis kuni 2010. aasta suveni, kui Signaal maksis OÜ-le Liiklusbüroo 297 600 krooni, millest 119 700 krooni läks Songisepa jaoks Haspole ja 150 000 krooni sai Songisepa alluv, transpordiameti liiklusteenistuse liikluskorralduse osakonna juhataja Vello Lõugas isikliku ralliauto ostmiseks. Ülejäänud raha jäi OÜ-le Liiklusbüroo vahendustasuks.
    Lõugase pidas kaitsepolitsei kinni sama aasta septembri alguses, mõni nädal hiljem sai kahtlustuse ka Songisepp.
    Käesoleva kuu algul mõistis Harju maakohus Songisepa pistisevõtmises süüdi. Pistisesumma küündis üle 2,2 miljoni krooni ehk 144 000 euroni.Kokkuleppemenetluses tehtud kohtuotsuse järgi karistati Songiseppa kolmeaastase tingimisi vangistusega kolmeaastase katseajaga ning mõistis talt riigituludesse välja sundraha 435 eurot. Kohtuotsusega mõisteti konfiskeerimise asendamise korras riigile osaliselt välja ka süüteoga saadud vara summas 10 412,26 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.