Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
"Detaile tuleb lihvida igas vallas"
Rakvere LK ja Talleggi emafirma HKScan peab konkurentsis püsimiseks kulusid vähendama ja efektiivsust tõstma kogu kontsernis, rääkis HKScani juhatuse liige Anne Mere.
Küsimusele, kus võiks olla võimalust kulusid kokku hoida, vastas Mere, et ega ühte suurt asja ei ole, mida korraga korda teha ja siis on probleemid lahendatud. „Eks see on pigem ikkagi detailide lihvimine igas vallas,” ütles ta.
Tema sõnul ei ole ühest vastust, et nüüd teeme nii ja kõik probleemid on lahendatud. „Meie äriahel on päris pikk, eriti Baltimaades, mis tähendab seda, et ahela igas lülis tegelikult peab läbi käima kõik võimalused,” kirjeldas ta lähemalt.
Mere märkis, et igal riigil, kus kontsern tegutseb, ja omakorda ettevõttel, on omad eripärad, aga ettevõtte sees üritatakse leida neid kohti, kus kulusid koomale tõmmata. „Selles mõttes me ei eristu kuidagi teistest tööstusharudest ja äridest. Selleks et olla konkurentsivõimeline ja pakkuda parimat hinda ka lõpptarbijatele, peame oma kogu protsessi läbi käima,” rääkis ta.
Hoonete, masinate, üksuste võimalikust müügist rääkides ütles Mere, kui ettevõttel on kuskil seisvad varad, on need siis tootmisliinid või hooned, on normaalne, et nende arvelt toimub jooksev bilansi puhastamine, aga mis puudutab ettevõtete ei saa või äride liitmisi- lahutamisi, selle kohta ta enda sõnul küll kommentaari anda. „See küsimus on pigem omanikele,” märkis ta.
Täna avaldatud kontserni esimese kvartali tulemustes anti kasumihoiatus. Mis võiks seda prognoosi taas muuta, nii et aasta lõppeks siiski parema tulemusega kui mullu? „Tõsine väljakutse on tõusvad tooraine, sea-, veise- ja kanaliha tootjahinnad, mis lähevad üles. Nüüd ongi küsimus, kui palju me suudame ikkagi kompenseerida tooraine hinnatõusu kas läbi müügihindade tõusu või läbi iseenda kulud kokkuhoiu,” tõi Mere välja, lisades, kui edukad nad siin on, eks seda näitab aeg.
Hindade tõstmisel Mere sõnul mingit testimist ei toimu, vaid siin kehtib turunduse reegel, et hinda tuleb küsida alati nii palju, kui palju tarbijad on nõus maksma ja kui palju konkurendid lubavad küsida. „Me ei ela kulupõhises hinnastamises, et kõik, mis on läinud tooraines kallimaks, saame kohe panna müügihindadesse. Opereerime väga tihedas konkurentsisituatsioonis. Kõik ju võitlevad oma koha eest päikese all,” ütles ta.
Mere ootab tänavu kogu kontsernis pigem ikkagi väikest kasvu liha tarbimises. „Ei saaks öelda, et liha on hakatud vähem sööma. Mõni number võib-olla korrigeerub lihaliikide lõikes. Mõnes riigis süüakse rohkem veiseliha, teises sealiha, kolmandas kanaliha,” lausus ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.