Indrek Kald • 27. august 2012 kell 10:11

Venemaale veetavad mersud saavad Eestis uued "rõivad"

Paldiski sadama kaudu Venemaale veetavad Mercedese sõiduautod ja maasturid saavad endale Eestis autosid kriimustuste ja tolmu eest kaitsvad "rõivad".

Katet hakatakse kasutama autode transpordi ajal ning nende pikaajalisel ladustamisel, vahendab auto24.ee väljaannet motor.ru. "Rõivas" katab kogu auto värvipinna, vabaks jäävad vaid esiklaas ja rattad. Ka on kattes auk juhiukse avamiseks.

Esimesena hakati "riietama" Mercedese GL- ja E-klassi autosid, hiljem saavad kaitsva riidekatte ka uue põlvkonna GL- ja S-klass. Pikemas perspektiivis saavad kõik Venemaale veetavad Mercedesed endale Eestis ainulaadse rõivise.

Autode riietamise initsiaatoriks oli Mercedese Venemaa esindus. Sõidukeid hakkab Paldiskis pakkima Soome Veho kontserni kuuluv AS Assistor, mis alustas tegevust sügisel 2004 Veho Eesti ruumides, teostades sõiduautodele ja kaubikutele tehase nõuetekohast ülevaatust ja pannes vajadusel sõidukeile lisavarustuse.

2007. aasta lõpus suundus Assistor Venemaa transiitturule. 2010 valmis seitsmehektariline autode ladustamisplats tootmishoone lähedusse.

"Kuna tihe konkurents sunnib autode maaletoojaid üha rohkem keskenduma tavakliendi teenindamisele ja autode ladustamisplatside ülalpidamine ei ole enam jõukohane, siis võimaldavad AS Assistori poolt pakutavad teenused autosid maaletoovatel firmadel suunata oma ressursid tavakliendi teenindamisele," tutvustab ettevõte oma tegevust majandusaasta aruandes.

Assistor plaanis käsitleda mullu 31 355 autot, kuid käsitleti 43 555 autot ehk 39% rohkem. 2010. aasta vastavad näitajad olid 19 429 auto asemel 28 912 autot ehk 49% planeeritust rohkem. Planeeritu ja tegelikkuse erinevus on tingitud Venemaa turu kiirest kasvust.

Assistori mullune käive oli 3,95 miljonit eurot võrreldes 3,77 miljoniga aasta varem. Puhaskasumit teeniti eelmisel aastal 151 000 eurot ning tunamullu 805 000 eurot.

Eelmise aasta kasumist suurema osa tootis majandusaasta aruande järgi Venemaa transiit, kuna turul tekkis suurem nõudlus, kui oli pakkumine. Saabunud autod vajasid enamuses väga kiiret käsitlemist, mis tõi Assistori jaoks lisaraha – VIP (kiirelt käsitletud autode eest lepingujärgne lisaraha) ja autode ringlusoli väga kiire, millest tulenevalt ei kaasnenud ladustamiskulusid, selgitas ettevõte.

Kasumi kahanemine võrreldes 2010. aastaga oli tingitud lepinguhinna muutusest ühe ühiku ehk käideldud auto kohta Venemaaga.

Assistori teatel ei saa kasumlikkust vaadelda ainult autode koguste järgi, kuna igale autole tehakse erinevas koguses paigaldusi – tegevusi, millestmuutub ühest autost saadud kasu määr.

Baltimaades võib Assistori teatel perspektiivis autode koguseid negatiivselt mõjutada pikaajaline toibumine majanduskriisist, kuigi 2011.aasta on endagakaasa toonud stabiliseerumise, kuid turgude ebakindlus ning üldiste tarneahelate ümbervaatamine toimub terves maailmas.

Venemaa turg on näidanud aktiivset elavnemist autode koguste osas. 2010 oli  Venemaa müügi osakaal Assistoril 70% ja Baltimaade ning muu müügi osakaal 30%. Eelmisel aastal Venemaa osakaal vähenes tänu Venemaale müüdava auto ühikuhinna muutusest, seisab ettevõtte aruandes.

Eelmise aasta lõpu seisuga oli Assistoris 56 töötajat, tööjõukulu kasvas palgatõusu tõttu aastaga 11%.

Hetkel kuum