Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus lennukiangaar maksis üle 10 mln

    Sel nädalal alustab Tallinna lennujaamas tööd Air Maintenance Estonia (AME) uus lennukihoolduskeskus, mis maksis 10,5 miljonit eurot.

    Uus angaar kolmekordistab ettevõtte teenindusvõimet ja loob eeldused laienemiseks nii Skandinaavia kui Euroopa turule.
    AME tegevjuhi David Williamsi sõnul võimaldavad vastvalminud angaari maht, uudsed tehnoloogilised lahendused ning ettevõtte meeskond areneda piirkonna juhtivaks lennukihoolduse ettevõtteks.
    "AME võimalik sihturg asub Tallinnast 2,5tunnise lennureisi kaugusel, kuhu lisaks Balti riikidele kuuluvad Põhja- ja Kesk-Euroopa, Suurbritannia, aga ka Põhja-Venemaa. Nüüd, kui meil on senise ühe  teenindusliini asemel pakkuda kolm, oleme atraktiivsed suuremale hulgale lennu- ja liisingettevõtetele," selgitas ta.
    Uue angaari lisandumisega on AME maksimaalne liiniteenindusvõime 72 lennukit aastas praeguse 24 asemel. Lisaks senisele Boeing 737 Classic ja 737 NG tüüpi lennukitele saab AME nüüd pakkuda baasteenindust ka Airbus 320 tüüpi lennukitele. AME teeb ka liinihooldustöid Airbus 320 tüüpi lennukitele, Boeing 737 Classic & NG, Embraer ERJ-170/190, CRJ-900NG ja SAAB 340 lennukitele.
    AME klientide hulka kuuluvad SAS, Austrian Airlines, Easyjet, Norwegian, Ryanair, Lufthansa, Estonian Air ja teised lennufirmad.
    Angaari omanik on Tallinna Lennujaam, kellega AME sõlmis 30aastase liisinglepingu. "Kompleksi valmimine ja käiku andmine kinnitab väga julgustavat tõsiasja, et leidub riskiinvestoreid, kes järjekordse mobiilirakenduse või maailma vallutava netiteenuse asemel söandavad investeerida ka reaalsetesse, käegakatsutavatesse ettevõtmistesse," ütles lennujaama juhatuse esimees Rein Loik.
    "Kõrgtehnoloogiline, suure lisandväärtusega ja äärmiselt konkurentsivõimeline ja suure kasvupotentsiaaliga teenused on just need, mida Eesti majandus vajab," lisas ta.
    Angaari valmimist aitas rahastada investeerimislaenu käendusega KredEx, mille juhi Andrus Treieri sõnul on AME näol tegu hästi toimiva, kõrget lisandväärtust loova ja rahvusvahelises mastaabis konkurentsivõimelise ettevõttega. "KredExi jaoks on oluline pakkuda võimalusi kõrge potentsiaaliga ettevõtete tegevuse rahastamiseks ning mul on väga hea meel, et saame olla AME tegevuse laiendamisel abiks," lisas ta.
    Angaari projekteerimistööd teostas Innopolis Insenerid OÜ ning ehitustööd Merko Ehitus AS. Uue angaari teenindusalale mahub korraga kolm lennukit, ala suurus on ligi 5000 m².
    AMEs töötab täna 200 inimest, kellest 40 asusid tööle viimase aasta jooksul. Ettevõttel on lähemate aastate jooksul plaanis oma töötajate arvu veel 20% võrra kasvatada.
    Air Maintenance Estonia kuulub firmale BaltCap, kes omandas ettevõtte 2010. aastal SASilt. BaltCap on era- ja riskikapitali ettevõte, mis investeerib kasvule suunatud Baltimaade ettevõtetesse ning finantseerib ettevõtete väljaoste.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.