• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüügi kasv toob uue vahendaja

    Uus rahvusvaheline eBay’ga seotud automüügiportaal pürgib Eesti turule ajal, mil siinne automüük kasvab viiendiku võrra.

    Mullu kasvas uute sõiduautode müük Eestis võrreldes 2010. aastaga pea kaks korda. Ka tänavu ennustatakse automüügi kasvu vähemalt 10% võrra. Hoogne kasv meelitab turule ka uusi kasutatud autode ostu-müügi portaale.
    Portaali Autod.ee haldava Moneklar OÜ omanik Silver Havamaa plaanib selle aasta lõpus käivitada uue veebilehe Mobile.ee. Autoärimees on enda sõnul käinud läbi pika kadalipu ning saanud litsentsi olla maailma suurimale internetiturule eBay’le kuuluva autode kuulutusteportaali Mobile.de ametlik esindaja Eestis.
    Kuigi Euroopas ja ka Eestis on teisigi firmasid, kes vahendavad Mobile.de andmebaasi, siis pole eBay’le kuuluv firma Havamaa kinnitusel niisuguseid litsentsilepinguid varem sõlminud.
    Mobile’i kaubamärgiga ametlikud veebilehed on lisaks Saksamaale praegu olemas Rumeenias, Itaalias, Prantsusmaal ja Poolas, kuid eestikeelne portaal olevat esimene, mis kannab Mobile’i nime, kuid ei kuulu Saksa kontserni.
    “Kuigi oleme lepingu sõlminud Mobile.de-ga, siis võib piltlikult öelda, et üks väike Eesti firma suutis sõlmida lepingu eBay’ga,” märkis Havamaa.
    Logo kasutatakse omavoliliselt. Initsiatiiv oli Havamaa kinnitusel puhtalt temapoolne ning seetõttu lepingu sõlmimine ka pikk kadalipp. Selleks tuli käia palju kordi Saksamaal, kohtuda peakontoris firma esindajatega ning vahetada kümneid e-kirju.
    Mobile.de oli Havamaa kinnitusel lepingust huvitatud just põhjusel, et nii saab firma siia regiooni korraliku esindaja, kes hoiab nende kaubamärgi kasutamisel pilku peal. “Niisuguseid tundmatuid firmasid on palju, kes kasutavad mobile.de logo oma lehel, ja nemad ei suuda seda jälgida ega hallata,” selgitas Havamaa.
    Põhjuseid, miks eestlastele on portaali tarvis, olevat Havamaa sõnul mitu. “Eesti turg on väga väike ning järjest süveneb trend, et inimesed tellivad autosid mujalt ja otsivad tuttavate kaudu kedagi, kes saaks auto Eestisse tuua. Nõnda tekkiski mõte, et kogu Mobile.de keskkond ehk umbes 1,5 miljonit autot oleks eesti keeles,” põhjendas ta.
    Uue portaali eelis on Havamaa sõnul see, et kliendil on võimalik valida sobiv auto välja ning eelnevalt autot ka komplekteerida. Vajadusel lähevad sõidukid otse liisingusse ning korraldatakse ka transport Eestisse. Saksamaal kohapeal on tema sõnul olemas ka usaldusväärsed isikud, kes autod üle vaatavad.
    Konkurendid skeptilised. Eestis vahendab Mobile’i andmebaasi ka teine firma. Tegelikult on Mobile.de andmebaas eestikeelsena kättesaadav juba alates 2009. aastast firma DOCS Baltic OÜ kodulehel. Ettevõtte omaniku Jaanus Tensingu sõnul on nad sõlminud interneti teel Mobile.de-ga lepingu, mille kohaselt on neil õigus Saksa firma andmebaasi vahendada. Ettevõtte kaubamärki DOCS aga ei kasuta.
    Tensing on uue tulijaga kursis, kuid teenustel ta suurt erinevust ei näe. Tema sõnul on küsimus pigem selles, mida keegi Mobile’iga teha tahab. “Meie lihtsalt vahendame andmebaasi ja tõlgime selle eesti keelde. Inimesed saavad Saksamaa kaudu meilt autosid tellida, lisaks pakume n-ö registreerimist ja liisingusse müümist,” rääkis ta.
    Uute ja vähekasutatud sõidukite müügiga tegelev A2 Autowelt pakub samuti sõidukite tellimise ja kohaletoomise teenust Euroopa riikidest. Ettevõtte ühe omaniku Priit Maanurme kinnitusel on autode vahendamine riskantne tegevus, kuna oma partnerites peab väga kindel olema. Eks katsetada ju võib, aga tõenäoliselt saadakse kõvasti põruda, arvas Maanurm. Sellepärast tellib Autowelt omaniku sõnul sõidukid vaid Euroopa margiesindustest ja väga pikaajaliste koostööpartnerite käest. Seda, et erinevates riikides oleks kohapeal inimene, kes sõidukid eelnevalt üle vaatab, olevat Maanurme sõnul võimatu korraldada.
     
    Kommentaar
    Oskuslikult müües turgu jätkub
    Tõnu Tramm, Whatcar.ee peatoimetaja Mobile.ee puhul on minu arvates oluline just vahendamine. Inimesed, kes vahendavad, peavad ka täpselt teadma, mida nad teevad ja kust autosid toovad. N-ö tavainimesel on suhteliselt riskantne välismaalastest müüjatega kokkuleppeid sõlmida. Kohapeal peaks olema inimene, kes protsessi jälgib ja autod üle vaatab. Idee aga on iseenesest hea. Odavamaid autosid ilmselt pole sealtkaudu enam mõtet tuua, sest transpordikulu läheb proportsionaalselt liiga suureks. Küll aga kujutan ette, et hobiautosid ja vanemaid heas korras autosid leiab Saksamaalt kindlasti rohkem kui meilt.Sellel, kas portaal on eesti- või saksakeelne, suurt vahet pole. Iga inimene saab aru, kuidas neid autosid sealt otsida. Küsimus on selles, et kui läheb vahendamiseks, siis et oleks inimene, keda saab usaldada.Vahendaja väärtus seisneb rohkem selles, et on inimesed, kes teavad, kuidas asjad käivad. Kuigi tõsi on, et ka seda teenust pakuvad mitmed firmad juba ammu ja siin pole midagi uut.Kui aga tuntud kaubamärki siin oskuslikult turundada, siis on turg olemas küll.
    Müük aeglustub
    Mart Mägi, Amservi tegevdirektor Kolmandas kvartalis on automüügi kasv natuke aeglustunud, kuid ootus paranemisele on tänu kasvavale eraisikute huvile olemas.Vaadates praeguseid trende, julgen arvata, et aasta viimases kvartalis jätkub ligi 10% sõiduautode müügi kasvutempo ning 2012. aastal müüakse Eestis kokku ca 17 000–17 500 sõiduautot. Kui esimese poolaasta ja ka kolmanda kvartali mootoriks olid nii suured riigihanked (elektriautode tarne) kui ka suureettevõtete autoparkide vahetus, siis 2012. aasta terviku tugevat müüki toetab ka erinevate finantseerimisvõimaluste paranemine. Samuti toetab müüki Eesti leibkondade ja ettevõtete mõnevõrra kasvanud julgus investeeringute tegemisel.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: rahandusminister viskab krüptobeebi koos vanniveega välja
Virtuaalvääringu teenuste valdkonda ei tuleks poliitilisel tasemel häbiplekistada ja hävitada, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL partner Rauno Kinkar vastukajana rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse äsjasele väljaütlemisele.
Virtuaalvääringu teenuste valdkonda ei tuleks poliitilisel tasemel häbiplekistada ja hävitada, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL partner Rauno Kinkar vastukajana rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse äsjasele väljaütlemisele.
Valge Maja hoiatab järgmise finantskriisi eest
Valge Maja hoiatas reedel, et Kongressi saamatus suurendada riigivõla piirmäära võib viia majanduse langusesse ja kriitiliste riigiteenuste kärpimiseni, vahendab Reuters.
Valge Maja hoiatas reedel, et Kongressi saamatus suurendada riigivõla piirmäära võib viia majanduse langusesse ja kriitiliste riigiteenuste kärpimiseni, vahendab Reuters.
Venemaal algas AstraZeneca vaktsiini tootmine
Venemaal Moskva oblastis Puštšinos algas AstraZeneca koroonavaktsiini tootmine ravimifirmas R-Farm, teatab TASS.
Venemaal Moskva oblastis Puštšinos algas AstraZeneca koroonavaktsiini tootmine ravimifirmas R-Farm, teatab TASS.
Rahandusministri arvates võiks rahapesu andmebüroo litsentside andmise peatada
Rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse sõnul on virtuaalvääringu teenuste pakkujatega seotud rahapesu ja terrorismi rahastamise riskid Eestis kasvanud ja praegune olukord vajab riigi kiiret tegutsemist.
Rahandusminister Keit Pentus-Rosimannuse sõnul on virtuaalvääringu teenuste pakkujatega seotud rahapesu ja terrorismi rahastamise riskid Eestis kasvanud ja praegune olukord vajab riigi kiiret tegutsemist.