Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väino Pentus sõidab pankrotistunud Autorollo autoga

    Äriregistri dokumentidest selgub, et keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse isa, pankrotti läinud Autorollo endise omaniku Väino Pentuse käsutuses olev veoauto kuulus varem Autorollole.

    Eilne Õhtuleht avaldas foto Väino Pentuse käsutuses olevast veoautost, mille registreerimisnumber on 526 MGB ja mis viidi Autorollost välja pärast seda, kui ettevõte läks Siim Roode firma omandusse ning ettevõtte vastu esitati esimene pankrotiavaldus.
    Äriregistris on muude dokumentide hulgas ka Autorollo ainuosaniku Roode&Partnerid OÜ juhatuse liikme Siim Roode allkirjastatud otsus, millega antakse samal päeval asutatud  tütarfirmasse AutoHills OÜ mitterahalise sissemaksena üle 12 veoautot ja haagist kogusummas 2 miljonit  krooni. Dokumendis on kirjas ka veoauto numbrimärgiga 526 MGB, mida kasutab praegu Väino Pentus. Veoauto hinnaks on märgitud 310 000 krooni, mis on üks kallimatest sõidukitest.
    Teine dokument on mitterahalise sissemakse ülekandmise leping. See sõlmiti samal päeval, 2010. aasta 17. mail, ja sellega annab Väino Pentus Autorollo sõidukid üle tütarettevõttele AutoHills, mille juhatuse liige on Valjo Liivamägi. Dokumendil on nii Pentuse kui ka Liivamägi allkirjad.
    Erinevused dokumentides. Vaadates mõlemas dokumendis olevate autode registreerimismärke, siis selgub, et need ei kattu. Näiteks annab Autorollo ainuosanik tütarettevõttesse üle justkui kaks poolhaagist Krone registreerimismärgiga 965 DM ja 004 DN, kuid selliseid sõidukeid enam vara üleandmise lepingus pole. Ka on vara üleandmise lepin­gusse tekkinud kolm Krone poolhaagist, mida ainuosaniku otsuses pole. Tekib küsimus, kuidas on ühel ja samal päeval tehtud ja allkirjastatud dokumentides sellised erinevused.
    Autorollot nõustanud Roode ütles, et tema erinevusi selgitada ei oska. “Ma ei mäleta selle otsuse vastuvõtmise täpseid asjaolusid ega hakka oletama. Üleantud esemete arv on otsuses ja lepingus sama,” ütles Roode.
    Roode palus tähelepanu pöörata Autorollo maksuvõla muutusele 2010. aasta kevad-suvel, mil tema sõnul vähenes võlg 350 000 kroonilt nullile.
    “Muude igapäevase majandustegevusega seotud võlgade tasumist ei saa te avalikest registritest kontrollida, ent kinnitan, et neid tasuti suuremas ulatuses kui maksuvõlga,” rääkis Roode.
    Roode väitel loodab suurima võlanõudja Krediidi­korraldus OÜ omanik Ingmar Pärn antud juhtumi abil rikastuda. “Ingmar Pärn, mitmete pankrotiasjadega seotud “võlakütt”, kelle ettevõte paistab silma peamiselt väikese perioodilise maksuvõlaga ega ole 2011. majandusaasta aruannet esitanud, on otsustanud selle (Autorollo – toim) nõude kaudu rikastuda,” lausus Roode.
    “Ostes mõne tuhande euro eest nõude, loodab ta 500 000 eurot tagasi saada pankrotipesast, milles oleks parimal juhul olnud vaid 130 000 euro väärtuses vara ja vähemalt samas ulatuses rohkem kohustusi,” rääkis ta ning väitis, et Autorollo nõuete kogumahust, suurusega 643 800 eurot moodustab Ingmar Pärna kontrollitav nõue koguni 554 300 eurot.
    Roode märkis, et Autorollo omakapital muutus 2008. aastal negatiivseks ning tema sõnul oli põhjus järgmine: “Swedbank, kust omandatud nõude kaudu on pankrotimenetluses kontrolli saavutanud Ingmar Pärn, andis Väino Pentusele kuuluvale OÜ-le Naitsirk laenu Autorollo osaluse omandamiseks juhatuse liikmelt Tiit Pohlalt. Pank seadis Autorollo vara kommertspandiga koormamise ja hilisema laenusaajaga ühinemise laenulepingu tingimuseks. Ühinemise tulemusel muutus omaniku laen, mis võeti osaluse omandamiseks, omandatava ühingu laenuks,” lausus ta.
    Tehingut analüüsisid Roode sõnul nii pank kui ka KredEx. “Pank pidi mõistma, et ettevõte ei suuda iseenda osaluse omandamiseks võetud laenu teenindada. Eraldi küsimus on see, et minu tellitud hindamise kohaselt oli osaluse väärtus 6,1, mitte 11 miljonit. Pank sai oma eksimusest aru ja ei olnud pankrotimenetluses võlgniku suhtes vaenulik,” selgitas Roode.
    Ingmar Pärn eitab kõike. Autorollo pankrotitoimkonna juht ja ühe võlausaldaja esindaja Ingmar Pärn ütles, et Roode jutt ei vasta tõele.
    “See on koomiline jutt. See ei vasta tõele ei kontrollitava nõude suhte, samuti ei vasta tõele kronoloogiline järjestus, mida Roode kirjeldab. Olen kogu pankrotimenetluses kaitsnud mulle loovutatud nõuet, mis ulatub 113 000 euroni,” väitis Pärn.
     
    Taust
    Veokiga tegelikult tööd teha ei tohiks
    Eilne Õhtuleht kirjutas, et reedel seisis keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse maja ees veok, mis kuulus varem tema isa pankrotistunud transpordifirmale Autorollo, mille varad segastel asjaoludel kadusid. Väino Pentus ütles ajalehele, et on lihtsalt palgatööline ja autojuht, kes elab palgapäevast palgapäevani.Veoki sõidukikaart kehtib 2016. aasta 1. juunini. Sõidukikaardi väljastamise aluseks olev tegevusluba on aga tänavu oktoobris kehtetuks tunnistatud, mistõttu on kehtetu ka sõidukikaart ja sellise veokiga ei tohiks tööd teha.Möödunud esmaspäeval esitas Autorollo Harju maakohtule üle 500 000 euro ulatuva tsiviilhagi, muu hulgas esitati hagi ka keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse ja tema abikaasa Rain Rosimannuse vastu.Eilne Postimees kirjutas aga, et vandeadvokaat Siim Roode on sama juriidilist keha, millega ta aitas OÜ Auto­rollo enne pankrotti varadest tühjaks teha, kasutanud ka varem. Sama juriidilise kehaga – OÜ Renaldo Investiga – aitas ta pankrotiprotsessis endist Peu­geot’ autode maaletoojat Toomas Rüütmanni.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.