Kaisa Gabral • 31. mai 2013 • 2 min
Jaga lugu:

Ettevõtja: Lätis arvesta ka vene kogukonnaga

Selleks, et Lätis end edukalt turundada, tuleb lisaks lätlastele arvestada ka sealse suure vene kogukonnaga.

Inspired Communications Latvia kaasomanik ja tegevjuht Karlis Gedrovics märkis Best Practice´i seminaril  „Kuidas turundada edukalt Lätis“, et Eesti ja Läti meediaturg on osalt sarnane, kui samas ka väga erinev. „Mõned asjad on Lätis samad, mis Eestiski, meil on sarnane Kanal 2 nagu teil, kuid Eestis võtab televisiooni jõudmine rohkem raha kui Lätis. Lätis on televisioon ca 30% odavam,“ märkis Gedrovics ja lisas, et universaalset retsepti pole, on vaid teemad, millele mõelda.

„Eestlased kuulavad lätlastest rohkem raadiot ning meil on üks sarnane faktor, selleks on suur vene kogukond, Lätis on see muidugi suurem kui Eestis. Venelasteni on raske jõuda,“ märkis Gedrovics ja lisas, et vene kogukonnaga tuleb kindlasti arvestada turundusplaane tehes.

Tema sõnul kasutatakse Lätis palju ka sotsiaalmeediat, kuid Facebookiga sama populaarne on Lätis teine sotsiaalmeediakanal Draugiem. „Draugiem võitleb Facebookiga, kuid Lätis on sel rohkem kasutajaid kui Facebookil. Tänu Draugiemile kasutame me palju rohkem Twitterit kui eestlased. Aga Facebook on Lätis samuti tõusuteel,“ rääkis Gedrovics.

Tema sõnul on Lätis printmeedia kokku kuivanud, Eestis vähem. „Eestis ollakse rohkem põhjamaade-meelsemad ja print on siin olulisem kui Lätis. Lätis näeme väga harva, et noor inimene istub kohvikus ja loeb lehte. Teie näete seda siin tihti. Lätis peaks printreklaami kasutama vähem kui Eestis,“ rääkis Gedrovics ja lisas, et Lätis on nädalaajakirjad jällegi populaarsemad kui Eestis.

Samuti soovitas Gedrovics, et kui tahad teha turunduskampaaniat Lätis ja ka Leedus, siis peaks heade tulemuste nimel kasutama erinevaid kampaaniaid.

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt