• OMX Baltic0,14%262,76
  • OMX Riga0,13%878,64
  • OMX Tallinn0,32%1 700,58
  • OMX Vilnius0,3%997,91
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,57%8 240,97
  • Nikkei 225−1,05%36 447,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%98,9
  • OMX Baltic0,14%262,76
  • OMX Riga0,13%878,64
  • OMX Tallinn0,32%1 700,58
  • OMX Vilnius0,3%997,91
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,57%8 240,97
  • Nikkei 225−1,05%36 447,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%98,9
  • 02.01.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaardimaksetasud peavad vähenema

Euroopa Komisjonis ja europarlamendis on päevakorras kaardi-, interneti- ja mobiilimaksete küsimused. Nii Eesti Kaupmeeste Liit kui ka Euroopa kaubandusorganisatsioonide ühendus EuroCommerce peavad eri makseviiside arengu küsimusi väga oluliseks.
Eesmärgiks on viia ellu regulatsioonid, et vähendada mitmepoolsete vahendustasude (MIF) ehk pankadevaheliste vahendustasude määrasid juba 2013 keskel. Pankadevahelised vahendustasud moodustavad Euroopas keskmiselt 80% kaartide aktsepteerimise tasudest. Väiksema osa moodustavad töötlemis- ja süsteemitasud, mis on kaardiliigiti erinev.
Küsimuse all on kulude läbipaistvus. Kaardimaksete mitmepoolsed vahendustasude läbipaistvus tähendab seda, et vahendustasude kujunemise alused ja reeglid peavad olema kokku lepitud ja ühtsed. Samas on maksete valdkonnas vaja astuda samme, mis aitavad kaasa maksete turu integreerituse ja läbipaistvuse suurendamisele. Samuti peetakse vajalikuks konkurentsi suurendamist, uute makseviiside turuletulekut ning turvalisuse ja kasutajasõbralikkuse tagamist.
Probleemiks ei ole kaardimaksete poliitika kujundamisel mitte see, kas kaardimakse teenustasu maksjaks on kaupmees või klient, nagu kirjutas Enrique Calvet (20.12.12), vaid teenustasude suurus tervikuna, vastavus tegelikele kuludele ja kuluelementide läbipaistvus.
Eeldatavasti aitavad edasised regulatsioonid saavutada kaupmeeste kaardimaksete teenustasude määrade alanemist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele