Sotsiaalseid ostukeskkondi majandava ettevõtte Cherry Media möödunud aasta käibenumbriks osutus 27,5 miljonit eurot. Seda on ligi kaks korda rohkem kui 2011. aastal, mil müügikäive oli 14,9 miljonit eurot.
“Kasuminumbrit me praegu ei avalda, kuid võib öelda, et osanikud on ka selle indikaatoriga rahul,” märkis Cherry.ee ärijuht Martin Kõiva.
Järgneb intervjuu Martin Kõivaga.
Mis tõi teile möödunud aastal sellise kahekordse tulemuse? Peamiselt vedasid kasvu reisi- ja kaubakategooria. Näiteks saatsime kõigis kolmes Balti riigis soojamaareisidele Türki ning mujale kokku üle 3000 inimese. Kaubakategooria müügihittide seast leiab 2012. aastal Lenovo sülearvutid, Mayeri pesuvahendid, villased sussid, Tefali pannid, aga ka näiteks vibraatorid.
Mida inimesed peamiselt teilt ostavad, milliste teenuste/toodete kuponge? Kas see erineb ka riigiti? Suured kategooriad, nende populaarsus ja arengutrendid on kolmes riigis kattuvad. Veidi üle poole müügist moodustasid 2012. aastal kaubad ning teise poole reisiteenuste ja kohalike teenuste kupongid. Reiside seas on populaarsed soojamaareisid, kuid toodete kategoorias on raske populaarsemaid välja tuua, sest pakkumisi leidub väga erinevatest valdkondadest.
Kas plaanite ka uute toodetega turule tulla? Laienemisi? Laieneda on plaanis eelkõige seni e-kaubanduses mitteosalevate inimeste hulka. Uusi tooteid võib tulla, ja ka laienemisi, ent praegu on kindlasti põhirõhk olemasolevate suundade jõudsal kasvatamisel.
Keda peate Eestis ja Baltimaades oma suurimateks konkurentideks? Otseseid konkurente on raske välja tuua, kuna Cherry näol on selgelt tegu hübriidiga võrgus asuvast reisibüroost, e-poest ja traditsioonilises mõttes kupongiportaalist ning lisaks on meil tekkimas ka klassikalist jaekaubandust meenutav pool, seega võibki pidada iga kategooria põhitegijaid meie konkurendiks. Ise me aga end kellegagi üks-ühele ei võrdleks.
Ka Baltimaades ei leidu eriti kedagi, kes sellisel tasemel täpselt samasuguste asjadega tegeleks.
Miks sellised sooduskupongid inimeste seas nii populaarsed on, mis Teie arvate? Ma arvan, et küsimus pole niivõrd sooduskupongi formaadis, vaid ikka laiemalt e-kaubanduse levikus Eestis. Kohalike teenuste kupongid (restoranid, spaad jne) pole kuhugi kadunud, ent toodete pakkumiste puhul on see pelgalt üks mudel, kuidas kaupu interneti kaudu müüa.
Cherrys on inimesed traditsiooniliste teenusepakkumiste sooduskupongide kaudu saanud positiivse kogemuse ja kui 2011. aastal me ka kaupu müüma hakkasime, siis julgeti ka neid meilt soetada.
Jõuluajal tekkisid meie Tallinna kauplusesse lausa pikad järjekorrad, ent nüüdseks on need õnneks taas kadunud.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas ja ebakindlas maailmas vajavad organisatsioonide juhid ja tiimiliikmed pidevat enesetäiendamist. Tallinna Ülikool pakub lisaks
mikrokraadidele juhtimist ja organisatsiooni arengut toetavaid
tellimuskoolitusi, mida on võimalik kohandada vastavalt vajadusele. Koolitused on teaduspõhised ja praktilised. Uusi õpitud teadmisi ja oskusi on võimalik ettevõtte igapäevatöösse rakendada.
Enimloetud
1
Jätkuva kasvuruumiga Eestis avatakse aina uusi ja uusi klubisid
Hetkel kuum
Jätkuva kasvuruumiga Eestis avatakse aina uusi ja uusi klubisid
Tagasi Äripäeva esilehele