Ehkki Premia Foodsi 2012. aasta käive jäi märgatavalt alla toiduainetootja ootustele ja ka kasum võib tulla üksjagu alla ootuste, ei näe ettevõte põhjust oma prognoose muuta.
Soovitan börsifirmadel anda investoritele teada oma aasta käibe- ja kasumiprognoosid. See äratab usaldust. Veelgi rohkem tõuseb aga usalduskrediit, kui juletakse tulla vajadusel välja ka käibe- ja kasumihoiatusega.
Premia Foods teatas teisipäeval, et ettevõtte käive langes aastaga 2,1% . Number jäi üksjagu alla ettevõtte poolt 2012. aasta 21. veebruaril välja käidud 6% kasvuprognoosile. Karta võib, et 2012. aasta 6,3 miljoni eurose äritegevuse
EBITDA ja 1,6 miljoni eurose maksude-eelse kasumiprognoosiga võib Premia Foods veelgi rohkem eksida.
2012. aasta üheksa kuu jooksul teenis ettevõte 4,9 miljoni eurose äritegevuse EBITDA ja 0,7 miljoni eurose puhaskasumi, kuid sesoonsusest tingituna (suure osa Premia Foodsi kasumist annab suvine jäätisemüük) pole neljas kvartal tugevate killast ning nendele numbritele ei peaks midagi väga juurde tulema. Kui EBITDA numbritele ehk tuleb neljandas kvartalis veel midagi otsa, siis kvartalikasumit oleks väga üllatav loota. Eelnevate aastate baasil võib arvata, et 2012. aasta lõikes teenib Premia Foods pigem kokku nullkasumi või jääb kahjumisse.
“Premia on hoidnud joont, et kuigi meie äritegevus sõltub suuresti ka välisteguritest, siis oma prognoose me ikkagi ei muuda,” märkis Premia Foodsi juhatuse esimees Kuldar Leis. Leisi sõnul on aastatulemused varsti koos ja siis tehakse ka tulemuste kohta pikem analüüs.
Siiski ma aga kiidaks Premia Foodsi, et ta üldse julges (vist isegi ainsana Tallinna börsifirmadest) 2012. aasta prognoosiga lagedale tulla. See on selge usalduse märk ja soov väikeinvestoritega infot jagada. Samas ootaks ka kasumihoiatustest teavitamist.
Eks “kasumihoiatus” kõla halvasti, aga teisalt jällegi on tegemist ju ülimalt loomuliku asjaga. Prognooside korrigeerimine mingi perioodi tagant on igati normaalne nähtus. Eduka aasta korral jääb ettevõttel alati võimalus prognoose tõsta.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
3
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Hetkel kuum
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Tagasi Äripäeva esilehele