Kiviõli Keemiatööstus hakkas aasta algusest koostöös Reola Gaasiga oma veokites kasutama autogaasi.
Autogaasi, täpsema nimetusega LPG-d (liquid petrol gas), kasutamise põhjuseid oli keemiatööstuse keskkonnadirektori Alar Kalamehe sõnul peamiselt kaks. „Muidugi on LPG kasutuselevõtmine ettevõttele oluline majanduslikust aspektist. Vähemtähtis ei ole see otsus aga ka keskkonnaalaselt,“ rääkis Kalamees.
Majanduslikust seisukohast on sääst samuti kriitilise tähtsusega. Tänasel kütuseturul võimaldab kõige rohkem säästa just LPG. Reola Gaasi tegevjuht Jaanus Mumm kinnitas, et just seepärast ongi LPG-d lisaks erasektorile jõuliselt üle võtmas ka tööstusettevõtted.
„Diislimootoriga autole LPG seadme paigaldamisega asendatakse diislist 20-30% LPG-ga ja LPG on ~45% odavam võrreldes diisliga,“ selgitas Mumm. „Kuna LPG kulu on sama suur kui diislikulu, siis saavutatakse kokkuhoid keskmiselt 15%. Sellest lähtuvalt tasub gaasiseadme paigaldus ära juba väga lühikese ajaga.“
Kiviõli Keemiatööstuse transpordijaoskonna juhataja Ervin Küttise sõnul on tegelik kokkuhoid lubatust aga veelgi suurem. „Võib öelda, et gaasiseadmega veokitel on kokkuhoid isegi 20–25%,“ kommenteeris uue kütuse kasutusse võtmist Küttis. „Positiivne üllatus oli aga, et pärast gaasiseadme paigaldust lisandus veokile tuntavalt võimsust. See on meelepärane juhtidele, kes alguses olid gaasi suhtes väga skeptilised.“
Alexela Grupi ettevõte Reola Gaas rajas 2012. aastal neli uut gaasitanklat ning tanklavõrgustik laieneb ka sel aastal 5-7 tankla võrra.
Seotud lood
Kuidas Sul täna suhted sülearvutiga on? Kõik sujub ja ei pane seda tähelegi? Super! Või oled hoopis teinud järjekordse sunnitud pausi, et hangunud arvutile restart teha? Või videokohtumiselt pidevalt lahkunud ja uuesti liitunud, sest samal ajal Exceli avamine käib arvutile üle jõu?
Viimased uudised
Pingerivis 128 toidutööstust
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele