• OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,03%5 634,58
  • DOW 30−0,04%41 606,18
  • Nasdaq 0,2%17 628,06
  • FTSE 1000,38%8 309,86
  • Nikkei 2250,76%36 477,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,72
  • OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,03%5 634,58
  • DOW 30−0,04%41 606,18
  • Nasdaq 0,2%17 628,06
  • FTSE 1000,38%8 309,86
  • Nikkei 2250,76%36 477,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,72
  • 30.01.13, 13:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa lennufirmad lähevad üle odavlendude ärimudelile

2013 saab aastaks, kus traditsioonilist ärimudelit kasutavad Euroopa lennufirmad võtavad jalad kõhu alt välja ja pakuvad odavlennufirmade jätkuvale pealetungile väärika vastulöögi.Seejuures võetakse appi samad relvad, mis on odavlennufirmadele edu toonud – konkurentsivõimelisemad hinnad, kiire kohandumine turuolukorra muutustega ning võitlus nii äri- kui puhkusereisijate eest, kirjutab reisifoorum trip.ee.
Näiteks Finnair teatas mullu aprillis, et otsib odavama ärikontseptsiooniga partnerit, kes aitaks vähendada Euroopa liinidel teenitavat kahjumit. Novembris hakkas Finnairis kehtima uus piletisüsteem, millega jagati äri- ja turismiklass eraldi viieks klassiks.
Septembris teatas Saksa Lufthansa, et koondab kõik oma Euroopa-sisesed lennuliinid – v.a. Frankfurdi ja Müncheni sõlmlennujaamadest väljuvad – uude üksusesse, mille tuumaks saab Lufthansa odavlennufirma Germanwings.
Äsja teatas oma odavlennuüksuse HOP! loomisest Euroopa suurim lennufirma Air France-KLM. Nende esimene prioriteet on siiski Prantsusmaa-sisesed liinid.
2011. aastal British Airwaysi ja Iberia ühinemisel sündinud grupp IAG annab mõlema lennukompanii lühemad liinid teenindada odavlennufirmale Vueling, kus grupil on 46% suurune osalus. Vueling hakkab opereerima lende nii Londonist kui Hispaaniast. Samas puudub IAG-l lendude üleandmiseks Vuelingule British Airwaysi ja Iberia ametiühingute toetus.
Tekib küsimus, kas ja mida plaanib mitu korda odavlennufirmadega katsetanud SAS? Nende Snowflake läks hingusele 2004, Blue1 küll tegutseb, kuid alates eelmise aasta lõpust emafirma SK koodi all. Igal juhul on SASil täisteenust pakkuva lennufirmana keeruline olukord. Odavlennufirma Norwegiani pakutav konkurents ei lase otsuseid liiga kaugele lükata.
Kokkuvõttes on aeg uue olukorraga harjuda. Euroopa-sisesed regionaallennud hakkavad aina enam toimima odavlennunduse printsiipide järgi. Pileti ostmisel tuleb jälgida erinevaid klasse. Tänavu kuuleme kindlasti veelgi nn traditsiooniliste lennufirmade poolt rakendatavatest muudatustest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.09.24, 08:00
Tööaeg on sülearvuti järel ootamiseks liiga kallis
Kuidas Sul täna suhted sülearvutiga on? Kõik sujub ja ei pane seda tähelegi? Super! Või oled hoopis teinud järjekordse sunnitud pausi, et hangunud arvutile restart teha? Või videokohtumiselt pidevalt lahkunud ja uuesti liitunud, sest samal ajal Exceli avamine käib arvutile üle jõu?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele