Infotehnoloogia ettevõte Helmes kasutas kontori sisedisaini puhul tudengite abi ning büroojuhi Kadi Saali hinnangul on nende büroo pidevas muutumises.
Küsimustele vastavad Helmese turundusspetsialist Merilin Tofert-Kommusaar ja büroojuht Kadi Saal.
Millest teie lähtusite, kui asusite sisekujundust tellima?Vajadusest muuta kontor hubasemaks, kodusemaks ning redisainida valged seinad. Otsustasime lisada värskust Mainori Kõrgkooli disaini sisekujunduse tudengite ideedega.
Mida te soovitaksite ettevõttele, kes asub sisekujundust tellima?Kõigepealt soovitaks teha küsitluse töötajate hulgas, et välja selgitada kitsaskohad ja vajakajäämised inimeste jaoks. Õppida tundma ettevõtte töökeskkonna vajadusi ja omapärasid, sellest lähtuvalt saab teha ka õigeid otsuseid. Mõni ideelahendus võib väga äge olla, kuid praktiliselt ei paku töötajatele midagi ja on pigem komistuskivi kui lisaväärtus. Läbi mõelda, kui suures mahus ümberkorraldusi ette võetakse ning millised on kontori tehnilised võimalused ja piirid.
Kui palju tuleks usaldada sisekujundajat?Mina (Merilin Tofert-Kommusaar) usaldan neid täielikult, kuid iseasi on see, kas kõike tasub kohe ja alati kasutada. Tegelikkus kujuneb välja ikkagi diainerite nägemuse ja oma inimeste tunnetuse koostöös. Disainer ju iga päev ei tööta selles keskkonnas, samas on inimesed mõnikord arad vastu võtma julgemaid otsuseid ja värvilahendusi kui disainerid.
Kui palju peaks sisekujundust tellides mõtlema raha peale?Meie lähtusime projekti ja eelarvet koostades töötajate heaolust. Eelarve tuleks kindlasti paika panna. Kui alguses läbi mõelda suurusjärk, mis mahus asju tehakse, on kergem ka eelarves püsida. Kõige tähtsam on see, et miski ei jääks poolikuks.
Kuidas te nüüd hiljem tööga rahul olete?Sisekujundus on pidev protsess, see uueneb inimeste muutumisega ettevõttes ja täieneb pidevalt. Mingi etapp saab läbi ja midagi jälle alustatakse. Tehakse näiteks suuremad ehitustööd ja põhiasjad ära ning hakatakse edasi mõtlema väiksemate asjade ja aksessuaaride peale, mis annavad ka kontorile väga palju juurde. Meie ettevõttes just nii oligi, et üks büroojuht tegi ühe etapi, ehituse ja põhikujundusfaasi ära ning järgmine hakkas täiustama ja hubasemaks muutma, detaile lihvima, mööblit sobitama ja tellima jne. Kokkuvõttes kukkus kõik välja nii, nagu oleme tahtnud, lihtsalt ajas mõningad asjad muutuvad ja neid siis muudetaksegi. See on normaalne. Samuti olid mõningad asjad kohe otsustatud mitte täide viia, mida küll disainitudengid soovitasid.
Miks te nüüd uuesti sisekujundust muutes enam sisekujundajat ei kaasa?Kasutasime sisekujundajat esialgse plaani koostamisel, siis kui ees oli puhas lõuend. Nüüd on jäänud vaid väikesed muudatused, täiendused, saame sellega ise kenasti hakkama. Igapäevaselt selles keskkonnas töötades tekib pidevalt endal ideid ja kuna suund on sisekujundajatel kätte antud, siis on edasi endal lihtsam.
Autor: Ave Lepik, Kaisa Gabral
Seotud lood
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt
küttesüsteemide hooldusega.
Enimloetud
3
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Hetkel kuum
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Tagasi Äripäeva esilehele