Käitumispõhine reklaam on turundajate jaoks ideaalilähedane võimalus digimeedias turundamiseks. Tihti pole inimesed teadlikud, et nende internetikasutust jälgitakse.
Käitumispõhises reklaamis kasutatakse inimese veebikäitumise kohta kogutud teavet – näiteks milliseid lehti ta külastab või otsingud teeb – selleks, et valida välja, milliseid reklaame sellele konkreetsele inimesele kuvada, kirjutab
Best Marketingis meediaagentuuri Mindshare Eesti digitaalmeedia spetsialist Tauri Juhkam.
Mida minu online-käitumise kohta teatakse? Tehke üks lihtne katse – pange Google'i otsingusse "ads preferences manager" ning valige esimene orgaaniline tulemus ehk mitte reklaam, mis on kollakal taustal. Kui te pole teadlikult keelanud oma käitumise jälgimist, siis näete seal, mida Google teie viimase 30 päeva internetikasutamise põhjal on õppinud.
"Your categories" näitab laias laastus, milliste teemade vastu olete viimasel ajal huvi tundnud. Infot teid huvitanud teemade kohta saab Google kasutada teile mõeldud reklaamide suunamisel nii Google'i otsingus kui reklaamivõrgustikus.
Kui olete hiljuti näiteks uurinud reisimise ja erinevate reisisihtkohtade kohta, siis tõenäoliselt on teie huvikategooriates esindatud reisikategooria ning on ootuspärane, et näete internetis olulisel määral lennu- ja reisifirmade reklaame.
Juhul, kui olete mõnel Google'i poolt jälgitaval veebilehel sisestanud oma isikuandmed, näete ka oma demograafilist lahterdust: vanusegrupp, sugu, räägitavad keeled jms. See võimaldab veelgi täpsemat reklaami suunamist.
Mida tähendab käitumispõhine reklaam turundajatele ja kasutajatele, loe teemaveebist best-marketing.ee.
Seotud lood
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.
Enimloetud
4
Panus oli suurel renoveerimiskaval
5
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Viimased uudised
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Hetkel kuum
Lagarde: euroala majandus liigub vastutuult
Panus oli suurel renoveerimiskaval
Kas keegi läheb ka vangi?
Tagasi Äripäeva esilehele