Firmade kõrgema taseme juhid ei mõista tihti sotsiaalmeedia olemust ja siit tulevad ka vead selle meediaga suhtlemisel, ütles Briti kommunikatsiooniekspert Stuart Bruce.
Teemaveebi Beast Marketing intervjuu Password 2013 esineja Stuart Bruce’iga.
Kas ettevõtted oskavad sotsiaalmeediat kriiskommunikatsioonis hästi kasutada? Kindlasti mitte. Väga paljud tuntud brändid on sotsiaalmeedias vigu teinud, nii et võiks arvata, et iga viimane kui ettevõte juba teab praeguseks, mida seal teha ja mida mitte. Sellele vaatamata võib liiga sageli näha neid tegemas täpselt samu vigu. Minu sõnum on sellest tulenevalt firmadele alati selline – püüdke jätta vigade tegemise etapp vahele ja asuda kohe sotsiaalmeedias asju õigesti tegema.
Sotsiaalmeedia on juba aastaid olemas olnud – miks siis ettevõtted ikka veel vigu teevad? Siin on kaks põhilist faktorit. Esimene on see, et firmade kõrgema taseme juhid – tegevjuhid ja juhatuse liikmed – ei mõista sotsiaalmeedia olemust kuigi hästi ega tähtsusta seda. Teine probleem on see, et üsna tihti delegeeritakse sotsiaalmeedia teemad meeskonna noorimatele liikmetele, kes on küll sotsiaalvõrgustikega rohkem sina peal, kuid kellel pole piisavalt vaba voli ega võimu teha olulisi sotsiaalmeediat puudutavaid otsuseid.
Kuidas seda probleemi lahendada? Põhimõtteliselt saab sotsiaalmeediastrateegia kokku võtta nii – mõtle suurelt ja alusta väikselt. Mõelda suurelt tähendab ette kujutada, kus tahetakse olla viie aasta pärast. Alustada väikselt tähendab, et esialgu võiks leida oma organisatsioonis ühe kitsama valdkonna, kus alustada sotsiaalmeedia kasutamist muude tegevuste hulgas. Ja kui see on seal efektiivselt tööle läinud, saab seda alati laiendada.
Üks halvimaid variante on alustada oma sotsiaalmeedia tegevust kohe müügipakkumistega, samas kui kliendid ootavad ettevõttelt sotsiaalmeediakanalite kaudu hoopis paremat klienditeenindust. Tegelikult peaks lähenema asjale klientide vaatenurgast ja mõtlema, mis kasu nemad sellest saavad.
Kes on kes
Stuart Bruce
auhinnatud kommunikatsiooniekspert ja -koolitaja.Briti online-PRile spetsialiseerunud agentuuri Wolfstar rajaja ja juht, kelle kliendid on Sony Ericsson, Unilever, PayPal, HSBC, GlaxoSmithKline, First Direct ja Discovery Channel.esineb 13. märtsil turunduskonverentsil Password ettekandega “Uued suunad kriisikommunikatsioonis” ja õpetab 14. märtsil töötoas”Kriisikommunikatsioon digitaalajastul”.
Seotud lood
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Viimased uudised
Pingerivis 128 toidutööstust
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele