• OMX Baltic0,02261,66
  • OMX Riga1,33877,47
  • OMX Tallinn−0,161 694,11
  • OMX Vilnius0,15987,68
  • S&P 5001,165 471,05
  • DOW 301,240 829,59
  • Nasdaq 1,1616 884,6
  • FTSE 1001,098 270,84
  • Nikkei 225−0,4836 215,75
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,96
  • OMX Baltic0,02261,66
  • OMX Riga1,33877,47
  • OMX Tallinn−0,161 694,11
  • OMX Vilnius0,15987,68
  • S&P 5001,165 471,05
  • DOW 301,240 829,59
  • Nasdaq 1,1616 884,6
  • FTSE 1001,098 270,84
  • Nikkei 225−0,4836 215,75
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,96
  • 05.02.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurendid jahtimas Tallinki turuosa

Tallink Grupi reisijate arv tegi jaanuaris läbi suurima languse pärast 2010. aasta jaanuari. Ühelt poolt olid selle taga küll laevade korralised hooldustööd, kuid turu lõi segamini ka Viking Line’i ja Eckerö Line’i tekitatud kasvav konkurents.
Tallink teatas eile, et jaanuaris veeti 556 813 reisijat, mis on 14% vähem kui aasta varem. Viimati oli nii suur langus ühes kuus 2010. aasta jaanuaris, kui reisijate arv vähenes 15%.
Suurima langusega oli jaanuaris Läti–Rootsi ja Soome–Rootsi liin, kus reisijate arv kahanes vastavalt 21% ja 20%. Riia–Stockholmi vahet seilav M/L Silja Festival oli nädal aega rendile antud ning liinil laeva ei asendatud.
Soome–Rootsi liinil mõjutas aga reisijate arvu langust see, et Silja Europa lõpetas liinil sõitmise 20. jaanuaril, aga Baltic Princess alustas tööd alles veebruari alguses.
Eesti–Soome liinil kahanes reisijate arv 11% ehk 33 000 võrra. Tallink põhjendas langust M/L Stariga, mis ei sõitnud korraliste hooldustööde tõttu kümme päeva. Samuti tõi laevafirma välja, et kruiisilaev Silja Europa alustas Tallinn-Helsingi liinil tegutsemist 23. jaanuaril kruiisilaeva Baltic Princess asemel.
Tallinna Sadama andmetel ulatus neile kuuluvates sadamates reisijate arv jaanuaris 526 000ni, mis on eelmisega aastaga võrreldes sama tase.
Tallinna–Helsingi liinil reisis eelmisel kuul 443 000 ja Tallinna–Stockholmi liinil 71 800 inimest, mõlemal suunal säilitas reisijate arv mulluse taseme.
Konkurendi laev võttis sõitjad üle. Reisijad, kelle Tallink Tallinna–Helsingi liinil jaanuaris kaotas, võttis üle möödunud aasta viimasel päeval Eesti Soome vahel seilama hakanud Eckerö Line’i uus alus MS Finlandia, mis mahutab 2080 reisijat ning mille sõiduaeg on lühem kui eelmisel laeval MS Nordlandia.
Eckerö Line’i Balti müügi- ja turundusjuhi Peep Siinmaa sõnul algas jaanuar MS Finlandiale väga hästi. “Jaanuaris vedasime 73 324 reisijat ja 9262 autot.” Aasta tagasi  vedas ettevõte ligi 36 000 reisijat ja 4500 autot.
Tallinki teine konkurent Viking Line sai 10. jaanuaril tehasest kätte esimese veeldatud maagaasil sõitva parvlaeva M/S Viking Grace, mis hakkas 15. jaanuaril sõitma Turu–Stockholmi liinil. Laev võtab pardale kuni 2800 reisijat.
Aasta esimesed kuud ongi nõrgemad. LHV Panga sõnul on tulenevalt Tallinki ärile omasest tugevast hooajalisusest nõudlus kõige nõrgem aasta alguses, jaanuaris-veebruaris, ning seetõttu teeb Tallink laevade dokkimisi ja muid võimalikke liinireise puudutavaid muudatusi nõudvaid töid enamasti just sel ajal.
“Kuigi nii reisijate kui ka kaubaveo maht jäi jaanuaris alla ka meie ootustele, ei kiirusta me nende asjaolude tõttu oma tulevaste perioodide nägemust ümber hindama ega ei näe praegu põhjust oma hinnasihi vahemiku (0,95–1,05 ­eurot) muutmiseks,” ütles panga analüütik Joonas Joost.
Viking Line’il lisalaev tulekul. Suvekuudeks, mis on kõige reisijaterohkem aeg, toob Viking Line sel aastal Eesti–Soome liinile uue laeva. See tähendab suuremat konkurentsi Tallinkile, mis möödunud suvel suutis püstitada uusi reisijateveo rekordeid.
Viking Line teatas selle aasta jaanuari keskpaigas, et lisab 2013. aasta suvehooajaks Tallinna–Helsingi liinile teise laeva Isabella, mis varem sõitis Turu ja Stockholmi vahelisel liinil. Sellega kahekordistab Viking Line reisijateveo mahtu Tallinna–Helsingi liinil reisijaterohkel suvisel hooajal. Isabella mahutab 2480 reisijat ning kuni 450 sõiduautot.
Tallink Grupi juhatuse esimees Enn Pant kommenteeris möödunud aasta novembri keskel Eckerö Line’i Finlandia aluse Tallinn-Helsinki liinile toomist, et konkurents on tervitav. “Kes ellu jääb, on kõva mees. Ehk on nüüd hoopis nii, et kui Eckeröl on laenud peal, kaovad tal ära ka tasuta piletid,” oletas Pant.
Tallink Grupp viis Baltic Princessi Turu–Stockholm liinile ja Silja Europa Tallinna–Helsingi liinile, et suurendada Eesti ja Soome vahel mahtu ning hoida Rootsi–Soome liinil kütust kokku.
“Silja Europa sõidab praegu ikka 22 tundi päevas, aga Tallinna-Helsingi liinile tulles vaid seitse tundi.
Tallinna-Helsingi liinile Silja Europa’i toomine aitab meil aga tuua mahtu juurde, kuna laev on Baltic Princessist tunduvalt suurem,” märkis toona Pank, lisades et konkurents on Turu-Stockholmi liinil suur ning tegemist pole kasvava liiniga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele