Alaealiste alkoholitarbimine on Eestis murettekitav tõsiasi, mille kohta kogutud faktid jõuavad harva avalikkuseni. Riigikantselei ja sotsiaalministeeriumi tellitud uuring kinnitas, et lisaks kõigele muule avaldavad ka alkoholireklaamid Eesti noortele halba mõju.
Miks noored alkoholi tarbivad, sellel on mitmeid põhjusi, kuid üks mõjutaja on kindlasti ka alkoholireklaam, kirjutab kommunikatsiooniuuringute ekspert Esta Kaal ajakirja Kaja värskes numbris.
Ajakirja artiklis refereeritava uuringu eesmärk oli selgitada valitud (nn stiimul)reklaamide reflektsioonide näitel, kuidas 11–17aastased noored mõtestavad alkoholireklaamide sõnumit, milliseid tundeid, mõtteid ja kavatsusi need esile kutsuvad ning mis tüüpi reklaamid viivad suurema tõenäosusega alkoholitarbimiseni.
Alkoholireklaamidest rääkides mainiti kõige enam positiivses kontekstis Saku Õlletehase klippe Jan Uuspõlluga (“Pehmotõrje”, “Karl”). Kuigi ükski neist uuringu stiimulreklaamide hulka ei kuulunud, võib kuuldu põhjal Jan Uuspõlluga reklaame lugeda tugeva mõjujõuga alkoholireklaamiks.
Kuidas ja millised alkoholireklaamid Eesti noori mõjutavad, loe kommunikatsiooniajakirja Kaja värskest numbrist. Tellijad saavad artiklit juba veebis lugeda:
http://kaja.aripaev.ee.
Autor: Kaire Uusen, Kristi Malmberg
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.