• OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,49%5 660,57
  • DOW 300,41%41 794,2
  • Nasdaq 0,76%17 726,16
  • FTSE 1000,45%8 315,78
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,66
  • OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,49%5 660,57
  • DOW 300,41%41 794,2
  • Nasdaq 0,76%17 726,16
  • FTSE 1000,45%8 315,78
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,66
  • 17.02.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prismal priske käive

Prisma Peremarketi käive oli eelmisel aastal 178 miljonit eurot­, kasvades aasta varasemaga võrreldes pea viiendiku võrra. Tänavu plaanib ettevõte teenida 200 miljonit eurot käivet.
“Maailma hüper- ja supermarketiturul peetakse heaks tulemuseks, kui kasumit suudetakse teenida 2–4% käibest. Seega oleme suutnud saavutada igati rahuldava tulemuse, arvestades tihedat konkurentsi Eesti jaeturul,” kommenteeris Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen. “Aga jätkame turuosa kasvatamist soodsa hinna, laia kaubavaliku ning mugava ostukeskkonnaga ka sel aastal.”
Lihavainen tõdes, et neil oli Eesti turu kõige suurem kasvuprotsent. Osaliselt on kasvu taga uue kaupluse avamine Tartus. “Kui küsida, kas see kasvuprotsent on suur või väike, võib öelda, et on rahuldav – kui võrrelda näiteks rahvusvaheliste standarditega,” kommenteeris ta.
Ka Maxima kasvab. Prisma suurim konkurent on Maxima kett, kes kasvas mullu samuti tugevalt. Maxima käive Eestis suurenes 2011. aastaga võrreldes 15,4 protsenti, 336 miljoni euroni. Jaekett avas seitse uut kauplust ja lõi ligi 700 uut töökohta.
Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid märkis, et tänavu kasvab Maxima käive stabiilselt. “Prognoosime, et ligi kümnendiku võrra. Tarbijate sundkulutused kasvasid tänavu järsult, mis seab selgelt inimeste ostuvõimele piirid. Ostjad eelistavad endiselt odavamaid kauplusi ja ootavad ennekõike sooduspakkumisi,” ütles ta.
Erilaiu sõnul keskendub Maxima tänavu Tallinna kitsaks jäänud kaupluste laiendamisele. “Avame praeguste kodukaupluste asemele supermarketid nii Mustamäel kui ka Õismäel,” lisas ta.
ASi Rimi Eesti Foodil 2012. aasta müügi kasv oli 2,2%. “Meie majandustulemusi mõjutas mitme kaupluste remodelleerimine, ütles Rimi Eesti Food ASi tegevjuht  Anders Lorentzson. “Sel ajal oli osa meie kauplustest suletud. Lühiajaliselt mõjutas müügikäibeid ka kolme mittekasumliku Säästumarketi sulgemine.” Rimi kavatseb tänavu avada neli uut kauplust.
Prisma mullune kasum oli 2,7 miljonit eurot. Lihavainen märkis, et ei tohi unustada ka efektiivsust. “Peab vaatama, et nägu on kliendi poole, mitte konkurendi poole,” nentis ta. Prisma eesmärk on tulemused kahekordistada, aga selleni on veel aega, tänavu plaanib poekett teenida 200 miljonit eurot käivet.
Klientide hulk kerkis Prisma kauplustes aastaga 10% võrra. “Lisaks on keskmiselt rohkem ka oste, ületades kohati isegi meie rekordaasta, 2008. aasta, tulemusi,” rääkis Lihavainen.
Toiduainete käibemaks on suur, tõdes Lihavainen ning tõi näiteks Soome, kus hakatakse käibemaksuseadust muutma. Siiski ei ole Prisma eesmärk survestada Eesti valitsust käibemaksu alandama. Eesmärk on, et käibemaksuarutelus arvestataks kõiki argumente ja fakte. “Välja tuleb tuua valukohad, miks on toiduained kallid,” sõnas ta.
Takistuseks krundi hind. Prismal on Lihavaineni sõnul plaanis avada ka uusi poode. “Läbirääkimised käivad,” ütles ta. Tallinnas näeb Prisma potentsiaali näiteks Pirital, samuti pakub huvi Põhja-Tallinn ning teekond Viru hotellist Laagrini. “Seal on võimalus teenida – palju elanikke ning tihe liiklus,” põhjendas ta. Põhjus, miks sinna ei ole veel kauplusi tehtud, on hea krundi puudumine. “Kui mõni krunt ongi, siis on selle hind liiga kõrge, mis ei laseks meil hoida lubadust, et meil on püsivalt soodsad hinnad,” lausus Lihavainen.
Prisma usub, et jaeturul tuleb ka ülesostmisi, kuid neile ei ole viimastel aastatel sellist ettepanekut tehtud.
 
Mis on mis
Prisma Peremarket
Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb Soome, Eesti, Läti, Leedu ja Venemaa turul.Eestis alustas tegevust 2000. aastal. Ettevõttel on Eestis kaheksa kauplust ja üks restoranimaailm.Eelmisel aastal avas ettevõte uue kaupluse Tartus, Annelinnas, luues juurde üle 100 uue töökoha. Kokku annab ettevõte tööd pea 1200 inimesele Tallinnas, Tartus ja Narvas.SOK tütarettevõtted Eestis on AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, mis kasutab Sokos Hotel Viru kaubamärki.Koos Soome tarbijateühistutega moodustab SOK S-Grupi. Rahvusvahelise S-Grupi tegevusvaldkonnad on toidukaubandus, bensiini- ja teenindusjaamad, kaubamajad, hotellindus, autode ja autokaupade müük ning aiandus- ja põllumajandustooted. Tuntumatest brändidest kuuluvad S-Grupile Prisma, Sokos Hotel, S-Market, Alepa, Sale, ABC!, Sokos ja Agrimarket.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 13:09
Bigbank: Eesti majandus vajab kasvuks toorme lisandväärtuse tõstmist
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets usub, et Eestil tuleb tunnistada kehva võimekust siin kasvatatud toormele lisandväärtuse andmisel, olgu selleks põllumajandus või puidusektor.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele