• OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,52
  • OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,52
  • 18.02.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uutele suhtlusvõrgustikele veel ruumi

Suhtlusvõrgustike sektoris näivad domineerivat mõned nimed, kuid ka uutel tulijatel on võimalik turuosa hõivata. Facebook on lisaks globaalsele tuntusele juba üle miljardi kasutaja, pooleteise aasta eest börsile tulnud LinkedIn on jätkuvalt kasvamas ning sama teevad ka firma käive ja kasum, börsilemineku plaane mõne aasta võrra edasi lükanud Twitteri väärtuseks hinnatakse praegu juba 9 miljardit dollarit.
Üks uustulnuk on eelmise aasta keskpaigas Seattle’is alustanud suhtlusvõrgustik Härnu. Kuigi nimi tuleb Rootsi sõnadest “här” ja “nu”, mis tähendab “siin” ja “nüüd”, on tegu siiski juba ligi miljoni kasutajaga suhtlusvõrgustikuga.
Erinevalt teistest ei ole Härnu kasumile orienteeritud ning samuti ei spekuleeri selle loojad firma väärtuse ega avaliku aktsiaemissiooni plaanidega.
Hoolimata firma noorest east, nimetas Business Insider Härnu eelmisel aastal 20 inspireerivama ettevõtte hulka, kuna see muudab arusaama sotsiaalmeedias suhtlemisest veel põhjalikumaks ja avatumaks.
Samuti valis iduettevõtete uudiseid vahendav portaal Ventureburn Härnu eelmise aasta kümne kõige populaarsema alustava ettevõtte hulka.
Härnu kaasasutaja Jason Gowansi sõnul moodustavad eestlased iganädalasest kasutajaliiklusest 2%. See pole küll suur number, aga kui arvestada Eesti internetikasutajate arvu, võib meie osakaal seal riigiti üks suurimaid olla.
“Arvan, et Facebook on sisuliselt kujundanud kogu maailma sotsiaalse kuvandi ning Twitter on loonud peaaegu reaalajas jaotuskanali, millel on enneolematu ulatus.
Teistel alustavatel ettevõtetel on võimalus luua oma äri nende infrastruktuuri eelistele.
Kuna arenevatelt turgudelt tuleb internetikasutajaid pidevalt juurde, näeme enda kasutajate arvu kasvu suuresti ka nendest riikidest,” ütles Härnu kaasasutaja Jason Gowans, kelle sõnul veedab iga külastaja nende suhtlusvõrgustikus keskmiselt üle 3 minuti.
Milline saab olema suhtlusvõrgustike tulevik?  Kas ka praegused suured nimed jätkavad domineerimist? Sellele küsimusele vastas, Gowans järgmist: “Lähitulevikus kindlasti, kuid mitte seepärast, et need on kõige innovaatilisemad, vaid just nende suure globaalse haarde pärast.
Viimasel ajal oleme hakanud nägema kasutajate väsimust suurtest nimedest ning see loob võimalusi nišitoodetele, mis keskenduvad teatud huvidele nagu mood, muusika, sport, reisimine või nagu meie puhul – ülemaailmne suhtlemine.”
Facebooki revolutsioon tulemas. Riskiinvestor Allan Martinsoni sõnul on Facebooki revolutsioon alles ees, sest tehnoloogiamaailm areneb kiiresti.
“Suhtlusvõrgustikud jäävad, seniks, kuni elektrit on. Loomulikult need muutuvad, kuna iga aasta sähvatab mõni innovatsioon. Ma arvan, et Facebook on sisuliselt saavutanud “elu operatsioonisüsteemi” staatuse nagu Windows oli arvutitel. Selleks, et sajad miljonid inimesed sealt massiliselt lahkuks, peavad nad midagi tõsiselt valesti tegema.
Aga kindlasti raputab ka teda mingi hetk revolutsioon. Millal ja kust see täpselt tuleb, ei tea praegu keegi, aga ilmselt on see seotud mobiilide ja muude kantavate vidinatega (Google’i prillid vms). Kas Facebook suudab esirinnas olla, näitab aeg.”
Internetiturundaja Peep Laja sõnul jätkavad suhtlusvõrgustikud kiiret kasvamist ning seda teevad ka nišivõrgustikud.
“Suurim lisa tuleb arengumaadest, näiteks Indiast ja Indoneesiast.
Eriti kiiresti on viimastel kuudel kasvanud Google+ ja LinkedIn. Ka nišivõrgustikud nagu Pinterest ja Instragram jätkavad kasvu.
Massivõrgustikele on lähitulevikus ilmselt ruumi vähem, kuna nii Facebook kui Google+ on suure rahakoti ja võimuga.”
 
Tasub teada
Sõbranimekirja pole
Härnu eripära on see, et kasutajad saavad üksteisele üle maailma saata asukohapõhiseid sõnumeid Google Mapsi rakenduse kaudu ning selleks ei ole vaja kedagi sõbranimekirja lisada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele