• OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2251,93%37 871,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,93
  • OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2251,93%37 871,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,93
  • 26.02.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line tahab töötajate arvel kulusid kokku hoida

Viking Line’i juhtkond soovib kulude kokkuhoiu eesmärgil tuua M/S Viking XPRSi Rootsi lipu alt Eesti lipu alla. See tähendaks laevapersonalile praegusest madalamaid palku, kuid laevafirmale suuremaid kasuminumbreid.
Eesti Meremeeste Ametiühingu juhi Jüri Lemberi hinnangul on  need praegusest madalamad palgad siiski eeldatavalt kõrgemad kui näiteks Viking Line’i konkurendi Tallinki palgad praegu.
Viking Line’i nõukogu on teinud põhimõttelise otsuse ja volitanud tegevjuhtkonda ette võtma tegevusi, mille eesmärk on M/S Viking XPRSi registreerimine Eestisse ja M/S Rosella registreerimine Soome. Kokku on laevadel 330 töötajat.
Peamine lipuvahetuse põhjus on Viking Line’i soov tegutseda Eesti soodsamas maksukeskkonnas ning hoida kokku palgakulu pealt.
Palgatase jääb kõrgemaks kui Tallinkis. Lemberi sõnul alustati läbirääkimisi juba möödunud aasta sügisel. “Me istusime läbirääkimiste laua taha koos Soome ametiühinguga juba möödunud aasta oktoobris ja sisuliselt oli kaks ametiühingut ühe tööandja vastu. Enne, kui inimesi laeva pardal pole, pole põhjust kollektiivlepingut sõlmida. Sõlmisime n-ö vastastikuse kokkuleppe (memorandum of understanding) ja sinna juurde käis ka kollektiivleping ja palgatase. See tase on kuutasupõhiselt keskeltläbi 300–390 eurot kõrgem, kui on praegu näiteks Tallinkis,” rääkis Lember ja lisas, et see võib Tallinkile parajat peavalu põhjustada, sest töötajad võivad olla huvitatud edaspidi töötamisest parema palgaga konkurendi juures.
Tallink ei soostunud Viking Line’i laeva lipuvahetust ja palga küsimust aga kommenteerima. “Konkurentide tegemisi me ei kommenteeri,” märkis Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne napilt.
Eestlased kaotavad palgas enim. Lemberi hinnangul kaotavad võimaliku lipuvahetuse tõttu kõige rohkem just Viking Line’i eestlastest töötajad. “Nende 50 eestlase olukord on kõige keerulisem, sest nende töötasu on praegu Rootsi lipu all kõrgem, kui see meie kollektiivlepinguga hakkab olema,” märkis Lember ja lisas, et ametiühingule ei meeldi see, et tööjõukuludega niimoodi manööverdatakse. Samas nentis ta, et kahjuks on majanduskeskkond nii Euroopa Liidus kui ka Läänemerel praegu just selline. “Meie töötasud on madalamad ja elatustase ka,” rääkis Lember lipuvahetuse põhjustest.
Lemberi hinnangul pole Viking Line viimase aasta jooksul võtnud kedagi tööle tähtajatu töölepinguga. “Hulga töötajatega (Rootsist, Soomest, Eestist) tehti tähtajalised töölepingud, mis lõpevadki nüüd suvel ära. Inimesed pidid sellega juba siis arvestama. Seda tegi ettevõte seepärast, et vältida koondamise korral suuri väljamakseid,” rääkis Lember.
Muudatused puudutavad Viking Line Eesti tegevjuhi Inno Borodenko sõnul kogu laeva meeskonda. Samas nentis Borodenko, et see vastastikune kokkulepe pole siiski veel lõplik. “See kokkulepe on sõlmitud, kuid midagi pole veel otsustatud. Läbirääkimised käivad ja täna ei saa ka veel 100% öelda, et Viking XPRS tuleb Eesti lipu alla,” märkis Borodenko.
Algavad läbirääkimised Rootsi ametiühingutega. Ka töötajaid on sellest võimalikust muudatusest teavitatud ning enne kui midagi lõplikku pole ära otsustatud, ei saa ka töötajad vastu võtta oma tulevikku puudutavaid otsuseid. “Neile on sellest teada antud, kuid millal see otsus tuleb, seda veel ei tea,” lisas Borodenko, kelle sõnul algavad peatselt läbirääkimised Rootsi ametiühingutega.
Uudisteagentuur TT teatas möödunud aasta lõpus, et Rootsi meremeeste ametiühing (SEKO) nõuab Viking Line’ilt 21,6 miljonit eurot kahjutasu Viking Expressi kavandatava viimise eest Eesti lipu alla.
Ametiühingu aseesimehe Tomas Abrahamssoni sõnul on ühing selle otsuse üle äärmiselt pettunud, kuid enne põhjalikumaid läbirääkimisi ei soovi ta summasid kommenteerida. Tulevastel läbirääkimistel kavatseb SEKO Abrahamssoni sõnul nõuda, et kõik juba palgatud töötajad jääksid laevafirmassse ka edaspidi tööle.
 
Mis on mis
Viking Line Abp
Soome reisiparvlaevaliikluse kontsern, mis on Läänemerel tegutsenud alates 1959. aastast.Ettevõtte aktsiad on alates 1995. aastast noteeritud Helsingi börsil.Peamised sihtturud on Soome, Rootsi ja Balti riigid, kuhu sõidab kokku kaheksa laeva.Tulemused: käive kasvas 2012. aastal 516,1 miljoni euroni (2011. aastal 504,3 miljonit eurot). Kasum pärast maksude mahaarvestamist oli 2012. aastal 0,9 miljonit eurot. 2011. aasta puhaskasum oli 7,6 miljonit eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele