Stanfordi ülikoolis astusid üles tuntud idufirmade Prezi ja "Angry Birdsi" looja Rovio juhid, kes soovitasid hoolikalt läbi mõelda, kuhu oma firma kontor luua.
Euroopa ettevõtluse eripäradest Ränioru südames jutustanud ettevõtjad propageerisid üllatuslikult idufirmade hoidmist Euroopas. Ometi ei tähenda see vaid Euroopas kükitamist, vaid mõelda tuleb laiemalt.
Rovio Entertainmenti marketingijuht Peter Vesterbacka soovitab hoolikalt läbi mõelda, kuhu kontorid luua. "Kui sa oled idufirma, siis ei tähenda see ilmtingimata, et sa pead olema Räniorus. Mõtle hoolikalt läbi, mis sinu firmale eelkõige vajalik on. Meie USA kontor on näiteks Santa Monicas Californias, sest me tahame hoida Hollywoodil silma peal," tõi Vesterbacka näite.
Alustavale idufirmale soovitab Vesterbacka seada kõrged sihid. "2009. aastal oli meil tööl alla 30 inimese ja meie mänge oli alla laetud 3 miljonit korda. Me seadsime eesmärgiks saada 100 miljonit allalaadimist," ütles ta. Vesterbacka sõnul peeti neid hulluks, sest ainult Tetris oli selleks hetkeks saanud üle 100 miljoni allalaadimise ja neil kulus selleks üle 20 aasta. "Selle saavutamiseks me läksime ründerežiimile kõigil aladel - telefonid, tahvelarvutid, televisioon, tahvelarvutid," lisas ta.
Angry Birdsiga seoses on Roviol üks eluliselt oluline kogemus. "Algusest peale oli meil selline strateegia, et loome iPhone'ile mänge, kuni meil tuleb üks hitt ja siis panustame kogu oma raha sellele. Pärast seda hitti pole mõtet ennast petta kujutelmaga, et nüüd me teame, mida me teeme," naljatles Vesterbacka. Tema sõnul üritavad paljud firmad hiti järel uut hitti luua, aga see õnnestub väga harva. "Angry Birdsiga me oleme alles alguses. Me tahame olla osa popkultuurist ja töötame praegu selle kallal, et Angry Birds oleks oluline kaubamärk ka saja aasta pärast," selgitas ta strateegiat, mille nad on omaks võtnud.
"Rootsil, Soomel ja isegi Eestil on olemas head eeskujud ning ka tulemusi on sellest näha. Kui näiteks kolm tüüpi ülikoolist suutsid Rovio luua ja saada populaarseimaks brändiks Hiinas, siis suudab seda peaaegu igaüks. Euroopa on kindlasti hea koht idufirmade loomiseks ja nende seal hoidmiseks," ütles lõpetuseks Vesterbacka.
Loe pikemat lugu tänase Äripäeva paberlehest.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Ave Lepik
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
4
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
5
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Viimased uudised
Ka Michali Reformierakond on vasakkursil
Hetkel kuum
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele