• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,08
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,08
  • 15.03.13, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbank: ennustab maanteeveole langust 

Kui mullu jäi kaubavedude käive maanteedel kriisieelsest tasemest ligi 15% madalamaks, siis 2013. aastal ei saa välistada ka 5-10% suurust langust.
Samas ei tohiks kuni 5% suurune langus meie transpordiettevõtetele väga märgatavat mõju avaldada - seda tänu kogutud puhvritele ja seega paremale valmisolekule võimalikeks langusteks, selgitas Swedbanki transpordisektori juht Marko Lukk panga korraldatud üritusel transpordiettevõtjatele.
Lukk märkis, et lähima paari aasta jooksul jääb kriisieelne tase maanteetranspordi kaubaveokäibe tõenäoliselt löömata. „Kaubavedude veosekäive on näidanud kriisijärgselt stabiilset ja suhteliselt kiiret kasvu. Möödunud aastal see kasv aga stabiliseerus ning käive jäi ligilähedaselt samale tasemele 2011. aastaga,“ sõnas Lukk. „Kaubaveo mahu hoidmine samal tasemel ka sel aastal oleks aga juba hea tulemus. Pigem ootame 2013. aastaks veomahtude mõningast vähenemist, mille põhjuseks on majanduse jahtumine meie peamistel sihtturgudel.“
Euroopa vedajate ootusi kirjeldab ka veokimüügi statistika - tänavu jaanuaris müüdi Euroopas raskeveokeid mullusest 18% vähem. „Eesti raskeveokite müügi suhtes oleme siiski optimistlikumad ning langust ei oota. Selleks aastaks prognoosime uute raskeveokite müügiks ca 700 ühikut, mis on samal tasemel möödunud ja ülemöödunud aastaga,“ sõnas Lukk.
„Samas ei tohiks väike langus veosekäivetes Eesti vedajatele olulist mõju avaldada – sektori ettevõtetel on viimased 2-3 aastat olnud üsna edukad ning loodetavasti on tekkinud ka piisavad puhvrid. Lisaks on investeeringuid tehtud tagasihoidlikumalt – vedajate olukord on 2007.-2008. aastaga võrreldes oluliselt kindlam.“
Lukk ütles, et Eesti maanteetranspordi ettevõtete tavapärane kapitaliseerituse tase on 30%, kuni 50%-line kapitaliseeritus on selles sektoris juba hea näitaja. „Samas näitas kriisiaegne kogemus ettevõtetele seda, et piisava kapitaliseerituse puhul on see aeg sobiv ka investeeringute tegemiseks, andes võimaluse seada ise paremaid tingimusi.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele