• OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • 21.03.13, 09:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksojuht peab hakkama koolitustel käima

Seadusemuudatus näeb taksojuhtidele ette ametikoolituse läbimist ning puhast mainet, samuti eesti keele oskust. 
Valitsus kinnitas täna majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel ühistranspordiseaduse eelnõu, mille kohaselt hakkab riik taksojuhtidelt teenindajakaarti nõudma. See eeldab taksojuhtidel ametikoolituse läbimist, teatud süütegude osas karistatuse puudumist ja nõutaval tasemel eesti keele oskust.
Samuti antakse seadusega omavalitsuse volikogule kehtestada sõidualustustasu, sõidukilomeetritasu ja ajatasu kõrgeim lubatav määr.
Lisaks muutub ühistranspordiseaduses liinilubade taotlemine. Kui kehtiva seadusega saab liiniluba omav vedaja teenindada liini nii kaua kui soovib, siis uue korra kohaselt saavad konkurendid võimaluse pakkuda konkurentsi vähemalt samaväärsetel või parematel veotingimustel. Lisanduv vedaja peab tagama liiniloa taotlemisel esitatud veotingimuste täitmise vähemalt kahe aasta jooksul.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul ei saa ühistransporditurgu täielikult vabaks lasta ehk liinilubadest loobuda. "Liiga palju üksikuid ja väikseid tegijaid tuleksid vaid proovima, nädalaks või lühemaks perioodiks, ja sellega kahaneks transpordi kvaliteet ja järjepidevus. Riik haldab seda lubadega korrastatult," lisas ta.
Kehtiv ühistranspordiseadus jõustus 1. oktoobril 2000. aastal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 10:38
Suur analüüs: majanduskasvu aeglustumine on jõudnud kindlustussektorisse
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele