Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Künnap parteiplakatitest: lapsed liivakastis
Tallinna linnapildis torkavad silma hiiglaslikud Keskerakonna ja Reformierakonna noorte teineteist mustavad reklaamid. Reklaamiagentuuri Rakett OÜ juhatuse liikme Asko Künnnapi sõnul võiksid poliitnoored vähemasti teeselda, et on täiskasvanud.
Keskerakonnaga seotud MTÜ Ausad Valimised tellitud plakatid väidavad, et iga e-hääl võib olla oht Eesti iseseisvusele ning et e-häält on võimalik kustutada.
Reformierakonna noortekogu poolt tellitud reklaamplakatid soovivad pealinna tänavaaukude taustal "Head teed!".
Palju sellise kampaania alla raha pandi, on asjatundjate hinnangul raske öelda. Mitmetel valimistel Keskerakonnale kampaaniad loonud Midfield OÜ juhatuse liige Paavo Pettai ütles, et kõik sõltub kokkulepetest. "Ettevõtted võivad teha erinevaid kokkuleppeid. Sõltub, kui palju on reklaamifirmad koormatud ning milline on nende huvi,“ kommenteeris Pettai.
Reklaamiekspertide sõnul maksab nädal aega sellist reklaami sõltuvalt nähtavusest ja asukohast 500-1500 eurot.
Reformierakonna noortekogu peasekretär Joonas Vänto märkis, et nende kampaania eelarve oli 698 eurot ning Tallinnas on neil kaks plakatit. „Raha tuli noortekogu eelarvest. Plakatid tellisime selleks, et juhtida linnavalitsuse tähelepanu väga halbadele teeoludele,“ selgitas Vänto.
Vänto arvates on vale, et linnavalitsus eelistab tallinlastele oluliste probleemide lahendamise asemel kulutada raha asendustegevustele, näiteks munitsipaalgolfiväljaku rajamisele ja kalli munitsipaalpolitsei ülevalpidamisele.
Reformierakonna suurannetaja Urmas Sõõrumaa ütles, et see raha, mille tema on erakonnale annetanud, on juba aastaid tagasi kulutatud ning ilmselt on noored kasutanud muud raha. „Mina arvan, et head teed soovida on psühholoogiline arusaam ja see on heatahtlik soov. See ei ole üldse pahatahtlik,“ lausus Sõõrumaa. Tema hinnangul teenivad need plakatid oma eesmärki, sest neid on tähele pandud.
Reklaamiagentuuri Rakett juhatuse liikmele Asko Künnnapile tundub, et Edgar Savisaar on kaotanud lootuse, et teda valiks ükski täiearuline eestikeelne inimene ja nüüd pöördub ta dementsete ja arengupuudega inimeste poole. „Keegi muu sellist reklaami uskuda ju ei saa,“ märkis Künnap.
Kui e-valimistega on Künnapi sõnul oht, et sinu hääl läheb jumal teab kuhu, siis võiks sama väita juhul, kui kasutad e-pangandust - ka sinu raha läheb ei tea kuhu. Samuti tuleks iga kord, kui kasutad ID-kaarti tuludeklaratsiooni täitmisel, karta, et sinu tulud lähevad ei tea kuhu. „Sama loogika järgi läheb ka see hääl ei tea kuhu,“ lausus Künnap.
Rääkides Reformierakonna noorte kampaaniast, ütles Künnap, et nad on nagu lapsed liivakastis. „Võiksid vähemasti teeselda, et on täiskasvanud,“ märkis Künnap.
Rakett OÜ on teinud reklaamklippe ja plakateid sotsiaaldemokraatidele.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.