Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saku: kaubamärgi tugevus seostub valdkonna imagoga
Saku Õlletehaselt ei ole kaubamärgi kasutuse õigust küsitud ning kui seda tehtaks, kaaluksime väga ettepaneku sobivust meie kaubamärgiga, ütles ettevõtte turundusdirektor Kadri Ärm.
„Kaalukeeleks on kindlasti oma brändi maine kaitsmine, mis on meie jaoks olulisem kui lisakasutuvaldkondadest tulla võiv raha,“ rõhutas Ärm.
„Arvan, et paljud tugevate kaubamärkide omanikud on mõelnud brändi laiendamisele teistesse valdkondadesse,“ lausus ta. „Olulisim aspekt selliste otsuste juures on ikkagi kaubamärgi sobivus nende „teiste“ toodete ja teenustega. Kaubamärgi tugevus on reeglina seotud mingi valdkonna imagoga ja see imidž ei pruugi mujal kasuks tulla.“
Tuntud näide, kus Saku Õlletehase kaubamärki kasutatakse, on Saku Suurhall. „Käsitleme seda enda sponsorlus- ja koostööprojektina, mitte kaubamärgi kasutuse müümisena,“ ütles Ärm. „Kaubamärgi kasutus on otseselt seotud meie toetustegevusega, mille raames panustame keskkonda – konkreetsel juhul kultuuri- ja spordikeskkonda –, kus tegutseme. Sarnane rahva seas tuntud näide Saku toetustegevusest on ka Tartu Ülikooli korvpallimeeskond TÜ/Rock.“
Äripäeva tänases kolumnis kirjutab peatoimetaja Meelis Mandel, et Eesti ettevõtted ei tee oma kaubamärki rahaks, vaid keskenduvad selle kasutamisel oma põhitegevusele. Aga miks ei võiks müüa näiteks ETV šampoone, Leiburi patju või A. Le Coqi rabamatku vms?
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.