Rivo Sarapik • 29. aprill 2013 kell 14:36

Eesti, Läti ja Leedu müüvad end koos

Kolm Balti riiki müüvad end ühise turismikampaaniaga suurriikide, näiteks Hiina, kundedele.

 "Suurtel turgudel pole mõtet kolmel riigil end eraldi turundada," kommenteeris Leedu turismiameti juht Raimonda Balniene inglisekeelsele uudiskirjale news2biz. "Meid tuntakse paremini Balti riikidena ja üksi on selliseid suuri turge keeruline katta."

Ühislöögiks loodi bränd "Balti riigid: kolm ühes puhkus" (Baltic Countrie: Three-in-One holiday).

Suurriikidest sihitakse ühiselt suuri turge nagu Jaapan, Hiina, Saksamaa, Ameerika Ühendriigid ja Kanada.

"Hiina ametnikud tervitasid pärast meie esitluse kuulamist Shanghais ühist brändi. Selgus, et hiinlastele olemegi täpselt sellised - kolm väikest riiki Läänemere ääres," sõnas Balniene.

Jaapani ja Hiina turistide arv Balti riikides pole küll suur, kuid kasvab vaikselt. 2012. aastal külastasid jaapani turistid riike järgmiselt - Leedu 9500, Eesti 8800 ja Läti 7300. Aasta varasemaga võrreldes kasvas turistide arv 11 ja nelja-aasta taguse ajaga võrreldes 15% võrra.

Eesti seni tuntumad mainekujunduskampaaniad turistide meelitamiseks jäävad kümnendi taha. Näiteks 2002. aastal, mil Tallinnas toimus Eurovisiooni lauluvõistlus, käivitus üks esimesi kampaaniaid, Evelin Ilvese veetud ja ligi miljon eurot maksnud "Welcome To Estonia". Loosung väärilist kasutamist siiski ei leinud ja sattus pigem pilkeobjektiks, sest logo sõnu oli veidralt ilma sidekriipsudeta hakitud.

Welcome To Estonia kampaaniale järgnes "Positively Transforming" (paremaks muutumise maa) sõnumiga reklaam.

 

Hetkel kuum