Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Logistikahiid avastas Eesti
Rahvusvaheline logistikahiid Kühne+Nagel rajab Eestisse oma IT-tugikeskuse. "Olen rohkem kui kindel, et see on õige otsus," ütles kontserni IT-juht Martin Kolbe.
Logistikafirma Kühne+Nagel hakkas eelmisel aastal otsima võimalusi oma IT-keskuse laiendamiseks. Hamburgis tegutsenud ja terve ettevõtte vajadusi rahuldav keskus vajas lisajõudu äsjaloodud süsteemide arendamiseks ning võimekust uute loomiseks. Sobiva koha leidmiseks tehti ettevõttes põhjalik uuring, kust jäid sõelale Balti riigid. Ettevõtte esindajad käisid kohapealseid võimalusi uurimas, arutasid kohalike kaubanduskodadega ning lõpuks leiti, et Eesti on kõigist valikutest parim.
Eelmisel nädalal koos Saksa presidendiga Eestis riigivisiidil viibinud Kühne+Nageli IT-juht Martin Kolbe kinnitas, et määravaks ei saanud kulude suurus, vaid olulised olid kultuuriline sobivus ning kohapealsete inimeste võimekus. "Loovus on oluline, sest me ei taha oma töötajatele anda tegemiseks väikseid tükke, vaid mahukaid ülesandeid," ütles Kolbe.
Eestisse tuleku kasuks otsustas ka siinne kiire edasiminek IT-vallas. Kolbe tõi näiteks Skype'i ja kohalikud pangad oma süsteemidega, pidades neid põhjuseks, miks Eesti on parim riik, kuhu tulla. "Reisime ka teistes Balti riikides ja pean ütlema, et olen rohkem kui kindel, et see on õige otsus," tõdes Kolbe. "Loomulikult on ka teistes riikides IT-alast võimekust, kuid seal on inimesed rohkem tugiüksustes, kus nad töötavad väga konkreetse programmi kallal, mitte ei tooda midagi ise. Seda näeme aga siin."
Kui keeruline on Eestist IT-tööjõudu leida ning mida ettevõte siin arendama hakkab, loe tänasest Äripäeva paberlehest.
Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik