Inga Jakobson • 13. august 2013 kell 4:07

Salonshop avas ukse Aasiasse

Ei saa öelda, et otsisime pääsu Aasia turule, aga oleme rahul, et leidsime, rääkis perefirmade Salonshop ja SalonPlus üks omanikest Erkki Lõhmus.

Eksport Aasiasse moodustab Lõhmuse sõnul kolmandiku ettevõte müügist: tänavu plaanivad nad vahendada edasimüüjatele RICH-tooteid 1,9 miljoni euro eest. Ka teiste ilutoodete müügiga tegelevalt Salonshopilt loodab ettevõtja sel aastal 4,9 miljoni eurost käivet saada. "Praegu tundub, et see on reaalne," ütles ta, kuid tunnistas, et ilutoodete valdkonnas näitab suuremaid müügitulemusi tavaliselt teine poolaasta.

Lõhmuse sõnul on nende äri Aasias alles algusjärgus, kuid ta väljendas usku, et asi kasvab. "Täna võib niipalju rääkida, et meil on sealt esimesed kliendid olemas, aga nad veel väga palju ostnud ei ole," kommenteeris ta tegevust Aasias. Tellimusi on kuni 15 000 euro eest ning tehingute arvuga veel kiidelda ei saa.

"Esimene Aasia klient oli Singapuri tarnija, kes müüb meie brändi edasi ka Watsonsi ja Sasa poekettidele – need on Aasia suurimad," rääkis Lõhmus.

Juuksehooldustoodete müügiga ligi 20 aastat tegutsenud ettevõtja alustas päris enda brändi arendamist umbes kaks aastat tagasi ning tuli sellega avalikult turule eelmise aasta alguses. "Tänaseks oleme leidnud partnereid kogu maailmast," selgitas Lõhmus, et lisaks Aasia regioonile müüvad nad enda tooteid Euroopas, Põhja Ameerikas ja ka Austraalias. "Enamasti müüme kohalikele tarnijatele, kes siis ise edasi müüvad," rääkis ta.

Aasia turust rääkides ütles Lõhmus, et laseb kohaliku paberimajandusega tegelda suuremas osas turustajail. "Vastavad sertifikaadid peame muidugi ise ette valmistama, aga kõiksugu registreerimis- ja sertifitseerimisega seotud kohalikke tegevusi ajab üldiselt juba koostööpartner," kommenteeris Lõhmus teiste riikide seadusandlusega kokkupuudet. "Tuleb siiski tunnistada, et kõik see võtab aega," tõdes ta. Tema kogemus ütleb, et enne, kui uus toode teises riigis registreeritud, kulub ikka mitu kuud.

Samas leidis ta, et pärast tingimuste kokkuleppimist jõuab reaalse müügitehinguni Aasias kiiremini kui Euroopas. Otsest põhjust sellele ei osanud ta välja tuua ning arvas, et asi võib olla ka äritegevuse spetsiifikas.

"Ärisuhete loomine on muidugi keerulisem, aga pigem seepärast, et enamus otsustajaid ei valda inglise keelt," kirjeldas Lõhmus Aasia väljakutseid. "Kogu suhtlus käib läbi tõlgi ja tihti on tunne, et osa infost läheb kaduma," selgitas ta.

Hetkel kuum