Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olerex peidab ikka tarnijaid

    Ulatuslikud maksupettused kütuseäris on viimastel aastatel pääsenud Äripäeva veergudele hirmutava regulaarsusega. Korduvalt oleme kirjutanud petturite vahistamisest, järjest keerulisematest skeemidest, riigikassasse laekumata jäävatest miljonitest eurodest. Vähem on juttu olnud sellest, kuhu jõuab see maksuvaba kütus ja kas ahela viimane lüli enne tarbijat on ikka heauskne. Kas on üldse võimalik olla heauskne, küsiks ma lausa.

    Viimati kirjutasime septembri alguses, et suurejoonelise maksupettusega tegelenud kuritegeliku ühenduse juhtimise kahtlusega vahistati ärimees Oleg Belokrõlov – mees, kes on varem istunud vanglas Usbekistanis ja kelle tundmatu Eesti ettevõte kasvas mõne aastaga enam kui 100 miljoni eurose käibega kütuseäriks. Maksupettusega, kahtlustavad nüüd uurijad.
    Kuidas puutub  siia Olerex? Esmapilgul meelevaldne seos on Olerexi aktsionäri Andres Linnase ühine ettevõte Belokrõloviga. Linnase sõnul tunneb ta Belokrõlovit tuttavate kaudu ja koos on reisitud. Küsimusele, kas Olerex on kütust ostnud Belokrõlovilt, jäi Linnas vastuse võlgu. Hästi, omanik ei pruugi olla kursis ettevõtte tarnijatega – kuigi antud juhul on see väheusutav. Küsisime järgmisena Olerexi tegevjuhilt Piret Millerilt ettevõtte mulluste ja tänavuste tarnijate nimesid.
    Miller vastas: “Partnerlepingud kuuluvad ettevõtte konfidentsiaalsusnõudega kaetud punktide nimekirja, sh käsitletakse varana, st ei näe võimalust Teie poolt küsitud nimekirja avaldamiseks.” Seejuures ei olnud Milleril aga probleemi toonitada, et peamine tarnija on Orlen Eesti. Konfidentsiaalsus on seega valikuline.
    Miks peaks üks erafirma oma tarnijad avalikustama? Põhjus on lihtne – varjamine süvendab kahtlust, et ettevõtte tarnijate hulgas on maksupettur(id). Kui mina peaksin panema panuse sellele, kas Olerex on olnud Belokrõlovi petuskeemis osalenud firma(de) klient, siis panustaksin jaatavale vastusele.
    Tekitab usaldamatust. Õnneks on valel ja varjamisel lühikesed jalad ning tulevikus saame ehk teada, kellelt Olerex kütust on tarninud. Võimalus, et ükskord ujuvad ebameeldivad seosed pinnale, on ilmselt ka põhjus, miks Olerex pigem vaikib, kui midagi kindlasõnalist väidab, näiteks tehinguid Belokrõloviga eitab.
    Äripäev on juba kirjutanud Olerexi kahtlastest tarnijatest, kelle “paariks kuuks kütuseärisse ja maksuvõlg maha” skeem oli liigagi läbinähtav. Vahele jäädes Olerex vabandas.
    Arvestades pettuste mahtu, peab maksudest puhtaks pestud kütus lõpuks jõudma meie jaeturule. Ma ei saa väita, et Olerex on teadlikult üks “musta” kütuse turustaja, kuid tarnijate varjamine muidu igati lugupeetud kodumaise kütusefirma poolt tekitab üha suuremat usaldamatust.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.