Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika. Kui kuller jääb hiljaks

    Paljud väikefirmad eelistavad oma kaupa kulleri asemel ise kohale vedada – nii on soodsam ja kindlam. Suurfirmad kombineerivad eri teenuseid ja võimalusi. Ka kullerfirmad on ettevaatlikud aja peale mineku lubaduste väljakäimisel.

    Soe toit kontorisse, lilled äripartnerile kingiks või kallimale üllatuseks – nii mõnigi kaup peab liikuma kiiresti ja õigel ajal õiges kohas olema.
    Toidukett Mamo lubab sooja lõuna kontorisse tuua. Mamo Food OÜ juhatuse liige Margit Härma sõnul viivad nad suure osa tellimustest kohale ise, et vältida hilinemist ja vigu. “Saadame midagi magusat, et meel mõruks ei jääks,” lubab Härma, kui hoolimata pingutustest ei jõua õige asi õigeks ajaks kliendini.
    Väikefirmal veab väikefirma. Vähem ajakriitiliste teenuste puhul kasutab Mamo ka kulleri abi. “Valisime enda moodi alustava ja väikese ettevõtte, millel poleks suure firma puudusi ja pagasit,” hindab Härma kulleri paindlikkust ja koostöövalmidust.
    Mamole on väga oluline, et kliendini jõuab võimalikult värske toode. “Logistika on üks osa meie tootmisest. Ajastame isegi croissant’ide ahju paneku selle järgi, et kuller korjab need kohe üles ja viib kliendini soojad küpsetised,” selgitas ta. Seetõttu eelistatakse toitlustamisel ise logistikat korraldada.
    Kuna palju toiduvalmistamiseks kuluvat kaupa ostetakse turult ja otse väiketootjatelt, siis on oma transport vajalik ka kauba toomiseks. “Meile on oluline oma logistilise võimekuse olemasolu. Seetõttu sõidabki ringi Mamobiil,” rääkis Härma, kelle sõnul on logistik ka kohe müügimees, suhtleb palju klientidega ja aitab kindlustada kundede rahulolu.
    Praegu on Mamo kahe söögikohaga väikefirma, kuid ettevõtte kasvades ei välistata, et kullerteenuse vajadus kasvab. Võimalus on nii ­uusi partnereid leida kui ka oma autoparki suurendada.
    “Meile on oluline, et partneritel oleks meiega sarnane maailmavaade ja nendega oleks lihtne asju ajada,” ei taha Härma keerulistele lepingutele panustada.
    Eksida võib kuni 10 minutit. Marianne lilleäri pakub samuti kulleriteenust, lillekulleri eksimusvõimalus on kuni 10 minutit.
    Lilleäri juhataja Marianne Uusväli selgitas, et aja peale tellimusi täidab ettevõtte kuller, vähem kriitilisi saadetisi aitavad vedada partnerid. “Kui on ette näha, et kuller kliendi soovitud ajaks kohale ei jõua, siis kas lepime kliendiga muudes tingimustes kokku või saab ta oma raha tagasi,” ei soovi Uusväli katteta lubadusi jagada. 12 aastat tegutsenud väikefirma on seni suutnud kõik lilled lubatud ajaks kohale toimetanud.
    “Aja peale kulleriteenuse sisseostmine ei tasu ära,” selgitas ta, miks eelistatakse oma kullerit. Kuna oma kuller igale poole ei jõua, siis näiteks naistepäevadeks ja muudeks suuremateks tähtpäevadeks aja peale kullerit tellida ei saa.
    Elioni avalike suhete juht Kadri Talvistu selgitas, et Elion kasutab e-poest tellitud kaupade edastamiseks DPDd, Eesti Posti ning selle pakiautomaadi teenust, Itella Smartposti ja kulleriteenust.
    “Kulleriteenuse valikul lähtume sellest, et ettevõte osutaks kvaliteetset teenust üle Eesti ning kaubad jõuaksid olenemata tellija elukohast temani võimalikult kiiresti. Mitme teenusepakkuja kasutamine lubab meil klientidele pakkuda suhteliselt lühikesi tarneaegu, osas piirkondades saab kauba kliendini toimetada sama tööpäeva jooksul,” täpsustas ta. Määravaks kriteeriumiks on seegi, et saaks kasutada Elionile olulisi lisateenuseid: kliendi tuvastamine, tellimuse jälgimine veebis, statistika, tellimuste vastuvõtt veebiteenustega jms.
    Kehva teenuse eest maksma ei pea. Oluline on ka teenuse konkurentsivõimeline hind ning sellest sõltuvalt on Elion aja jooksul logistikapartnerite osakaalu ühe või teise firma kasuks ka muutnud.
    “Kulleriteenuse kvaliteeti ja kliendi rahulolu sellega jälgime nii palju kui võimalik. Kuna Elion küsib iga täidetud tellimuse kohta kliendilt tagasisidet, siis saame sealhulgas hinnangu ka kulleriteenuse kohta. Tagasiside edastame regulaarselt logistikateenuse pakkujale ning vajadusel analüüsime läbi võimalused, kuidas kvaliteeti parandada. Igal juhul lähtume põhimõttest, et kui klient pole saanud kvaliteetset logistikateenust, siis ei pea ta selle eest ka maksma,” ütles Talvistu.
     
    Tasub teada
    Minuti pealt kuller tulla ei saa
    Millega arvestada, kui ootate kullerit kas kaupa tooma või viimaArvestage teenuse tingimustega, mis määravad, kui suuri saadetisi on võimalik selle teenusega saata ning mis kellaajaks need kohale jõuavad.Teatage kulleri tellimise soovist võimalikult varakult.Määrake ajavahemik, millal kliendil on võimalik kulleriga kohtuda. Kui olete tellinud kulleri täpselt 8.00ks, siis ei saa eeldada, et ta täpselt 8.00 ka kohal on. Oma mõju on ilmastikul, liiklusoludel, inimlikel faktoritel.
    Allikas: Eesti Post
     
    Kommentaar
    Kui klient kannatab, siis raha ei võeta
    Marek Hanson, Roadrunner OÜ juhatuse liigeMeie ettevõte on siiani kiirtellimustega hakkama saanud ja juhul kui näemegi, et on variant, et kuller ei jõua õigel ajal, siis oleme sellest tellimusest loobunud. Kui kaupa rikutakse ja kliendil on selle kohta pretentsioone, siis vajadusel hüvitame selle kulu, aga see eeldab ka seda, et kaup on korralikult pakitud, enne kui see kullerile edastatakse.Siiani pole meil probleeme olnud. Üldjuhul on kõige kiirem päev reede, kus kliendid tahavad oma asjadega kõik ühele poole saada ja jätavad oma tellimused viimastele minutitele. Siis tekib selline olukord, kus linnas on ummikud ja kuller ei pruugi õigel ajal jõuda. Siis oleme ka kliendiga telefoni teel rääkinud ja saanud kokkuleppele.Kui kaup on hiljaks jäänud ja klient selle pärast kannatanud, siis konkreetselt selle tellimuse eest me raha ei võta.
    Enamik pakke jõuab õigel ajal kohale
    Kadri Tonka, Eesti Posti väliskommunikatsiooni juhtEesti Postis mõõdetakse regulaarselt teenuste kvaliteeti, sh ka kulleriteenuste oma.Teenuste puhul on kvaliteedi näitajana fookuses saadetiste kulgemise õigeaegsus. Mõõtmisi tehakse ja hinnatakse vastavalt ettevõtte kvaliteedistandardile.Riigisisese saadetise kättetoimetamise aeg varieerub saadetise üleandmisest järgmisel päeval kuni kuue päevani.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.