30. september 2013 kell 21:00

Logistika. Kui kuller jääb hiljaks

Paljud väikefirmad eelistavad oma kaupa kulleri asemel ise kohale vedada – nii on soodsam ja kindlam. Suurfirmad kombineerivad eri teenuseid ja võimalusi. Ka kullerfirmad on ettevaatlikud aja peale mineku lubaduste väljakäimisel.

Soe toit kontorisse, lilled äripartnerile kingiks või kallimale üllatuseks – nii mõnigi kaup peab liikuma kiiresti ja õigel ajal õiges kohas olema.

Toidukett Mamo lubab sooja lõuna kontorisse tuua. Mamo Food OÜ juhatuse liige Margit Härma sõnul viivad nad suure osa tellimustest kohale ise, et vältida hilinemist ja vigu. “Saadame midagi magusat, et meel mõruks ei jääks,” lubab Härma, kui hoolimata pingutustest ei jõua õige asi õigeks ajaks kliendini.

Väikefirmal veab väikefirma. Vähem ajakriitiliste teenuste puhul kasutab Mamo ka kulleri abi. “Valisime enda moodi alustava ja väikese ettevõtte, millel poleks suure firma puudusi ja pagasit,” hindab Härma kulleri paindlikkust ja koostöövalmidust.

Mamole on väga oluline, et kliendini jõuab võimalikult värske toode. “Logistika on üks osa meie tootmisest. Ajastame isegi croissant’ide ahju paneku selle järgi, et kuller korjab need kohe üles ja viib kliendini soojad küpsetised,” selgitas ta. Seetõttu eelistatakse toitlustamisel ise logistikat korraldada.

Kuna palju toiduvalmistamiseks kuluvat kaupa ostetakse turult ja otse väiketootjatelt, siis on oma transport vajalik ka kauba toomiseks. “Meile on oluline oma logistilise võimekuse olemasolu. Seetõttu sõidabki ringi Mamobiil,” rääkis Härma, kelle sõnul on logistik ka kohe müügimees, suhtleb palju klientidega ja aitab kindlustada kundede rahulolu.

Praegu on Mamo kahe söögikohaga väikefirma, kuid ettevõtte kasvades ei välistata, et kullerteenuse vajadus kasvab. Võimalus on nii ­uusi partnereid leida kui ka oma autoparki suurendada.

“Meile on oluline, et partneritel oleks meiega sarnane maailmavaade ja nendega oleks lihtne asju ajada,” ei taha Härma keerulistele lepingutele panustada.

Eksida võib kuni 10 minutit. Marianne lilleäri pakub samuti kulleriteenust, lillekulleri eksimusvõimalus on kuni 10 minutit.

Lilleäri juhataja Marianne Uusväli selgitas, et aja peale tellimusi täidab ettevõtte kuller, vähem kriitilisi saadetisi aitavad vedada partnerid. “Kui on ette näha, et kuller kliendi soovitud ajaks kohale ei jõua, siis kas lepime kliendiga muudes tingimustes kokku või saab ta oma raha tagasi,” ei soovi Uusväli katteta lubadusi jagada. 12 aastat tegutsenud väikefirma on seni suutnud kõik lilled lubatud ajaks kohale toimetanud.

“Aja peale kulleriteenuse sisseostmine ei tasu ära,” selgitas ta, miks eelistatakse oma kullerit. Kuna oma kuller igale poole ei jõua, siis näiteks naistepäevadeks ja muudeks suuremateks tähtpäevadeks aja peale kullerit tellida ei saa.

Elioni avalike suhete juht Kadri Talvistu selgitas, et Elion kasutab e-poest tellitud kaupade edastamiseks DPDd, Eesti Posti ning selle pakiautomaadi teenust, Itella Smartposti ja kulleriteenust.

“Kulleriteenuse valikul lähtume sellest, et ettevõte osutaks kvaliteetset teenust üle Eesti ning kaubad jõuaksid olenemata tellija elukohast temani võimalikult kiiresti. Mitme teenusepakkuja kasutamine lubab meil klientidele pakkuda suhteliselt lühikesi tarneaegu, osas piirkondades saab kauba kliendini toimetada sama tööpäeva jooksul,” täpsustas ta. Määravaks kriteeriumiks on seegi, et saaks kasutada Elionile olulisi lisateenuseid: kliendi tuvastamine, tellimuse jälgimine veebis, statistika, tellimuste vastuvõtt veebiteenustega jms.

Kehva teenuse eest maksma ei pea. Oluline on ka teenuse konkurentsivõimeline hind ning sellest sõltuvalt on Elion aja jooksul logistikapartnerite osakaalu ühe või teise firma kasuks ka muutnud.

“Kulleriteenuse kvaliteeti ja kliendi rahulolu sellega jälgime nii palju kui võimalik. Kuna Elion küsib iga täidetud tellimuse kohta kliendilt tagasisidet, siis saame sealhulgas hinnangu ka kulleriteenuse kohta. Tagasiside edastame regulaarselt logistikateenuse pakkujale ning vajadusel analüüsime läbi võimalused, kuidas kvaliteeti parandada. Igal juhul lähtume põhimõttest, et kui klient pole saanud kvaliteetset logistikateenust, siis ei pea ta selle eest ka maksma,” ütles Talvistu.

 

Tasub teada

Minuti pealt kuller tulla ei saa

Millega arvestada, kui ootate kullerit kas kaupa tooma või viimaArvestage teenuse tingimustega, mis määravad, kui suuri saadetisi on võimalik selle teenusega saata ning mis kellaajaks need kohale jõuavad.Teatage kulleri tellimise soovist võimalikult varakult.Määrake ajavahemik, millal kliendil on võimalik kulleriga kohtuda. Kui olete tellinud kulleri täpselt 8.00ks, siis ei saa eeldada, et ta täpselt 8.00 ka kohal on. Oma mõju on ilmastikul, liiklusoludel, inimlikel faktoritel.

Allikas: Eesti Post

 

Kommentaar

Kui klient kannatab, siis raha ei võeta

Marek Hanson, Roadrunner OÜ juhatuse liigeMeie ettevõte on siiani kiirtellimustega hakkama saanud ja juhul kui näemegi, et on variant, et kuller ei jõua õigel ajal, siis oleme sellest tellimusest loobunud. Kui kaupa rikutakse ja kliendil on selle kohta pretentsioone, siis vajadusel hüvitame selle kulu, aga see eeldab ka seda, et kaup on korralikult pakitud, enne kui see kullerile edastatakse.Siiani pole meil probleeme olnud. Üldjuhul on kõige kiirem päev reede, kus kliendid tahavad oma asjadega kõik ühele poole saada ja jätavad oma tellimused viimastele minutitele. Siis tekib selline olukord, kus linnas on ummikud ja kuller ei pruugi õigel ajal jõuda. Siis oleme ka kliendiga telefoni teel rääkinud ja saanud kokkuleppele.Kui kaup on hiljaks jäänud ja klient selle pärast kannatanud, siis konkreetselt selle tellimuse eest me raha ei võta.

Enamik pakke jõuab õigel ajal kohale

Kadri Tonka, Eesti Posti väliskommunikatsiooni juhtEesti Postis mõõdetakse regulaarselt teenuste kvaliteeti, sh ka kulleriteenuste oma.Teenuste puhul on kvaliteedi näitajana fookuses saadetiste kulgemise õigeaegsus. Mõõtmisi tehakse ja hinnatakse vastavalt ettevõtte kvaliteedistandardile.Riigisisese saadetise kättetoimetamise aeg varieerub saadetise üleandmisest järgmisel päeval kuni kuue päevani.

Hetkel kuum