Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lamborghinisid ostavad taas ameeriklased ja jaapanlased
Olles aastaid teeninud hiinlaste hüperluksusautode isu pealt, liigub tootjate fookus tagasi traditsioonilistele turgudele nagu USA ja Jaapan, vahendab Bloomberg.
„USA on tõesti taas jalul ja muutub meile tähtsamaks,“ ütles Lamborghini juhatuse esimees Stephan Winkelmann Tokios. „Hiinas aeglustub kallimate luksuskaupade turg.“
USAs kasvab 400 000+ dollariliste Lamborghini Aventadoride müük kiireimas tempos alates 2008. aasta üleilmse finantskriisi ajast. Ja tänu Jaapani peaminstri Shinzo Abe kiirkorras majanduse käima panekule kehtib sama ka Jaapani kohta.
Lamborghini mure Hiina pärast on justkui kaja Fiati Ferrari ja BMW Rolls-Royce’i analoogsetele muredele.
„Luksusautode tootjad kannatavad nagu ka paljud kõrgklassi restoranid,“ ütles Hiina kohta A.T. Kearney konsultant Andreas Graef. „Hiina miljonärid ja miljardärid on selgelt ettevaatlikumad oma rikkuse näitamise suhtes alates kallitest käekelladest kuni kallite jookideni.“
„Kogu luksuse tarbimine on külmunud," ütles LMC Automotive’i vanemanalüütik Zhu Bin Hiina kohta. „Kuni 2015. aastani ei taastu luksusautode ostmine tasemeteni, mida nägime 2012. aastal.“
2012. aastal oli Hiina maailma suurim luksuskaupade ostja, andes 27% käibest, selgub konsultatsioonifirma McKinsey & Co analüüsist. Kui mandri-Hiina luksusmüügi kasv võib aeglustuda kuni 2015. aastani 12% aastas. 2008-2012 kasvas Hiina luksuskaupade turg keskmiselt 27% aastas.
Jaapanis, kus investorid tervitavad Abe reforme, on Lambroghini müük kuni augustini kasvanud 14%, selgub Jaapani autoimportijade liidu andmetest.
„Meie oleme Jaapaniga väga rahul," ütles Winkelmann. „See tuleb suurelt tagasi.“
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.