• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa plaan: aastaks 2030 jäävad Balti riikide sadamad kaubata

    Venemaa sadamate arengukavas nähakse ette, et aastaks 2030 liigub Venemaa väliskaubavoogudest läbi Balti riikide sadamate kuni 5%, ehk Eesti kaudu vaid ca 5 miljonit tonni aastas.

    Vastukäivalt Venemaa sadamate arengukavaga on Tallinna Sadam teatanud, et nende eesmärk on aastaks 2020 suurendada kaubamahtu 46% ehk 43,2 miljoni tonnini.
    Tallinna Sadama kommertsjuhi Erik Ringmaa sõnul ei saa nad oma arengut planeerides lähtuda üksnes Venemaa merendusdoktriinis toodud sadamate arendamise kavast. “Kui võtaksime eelduseks vaid seal toodud arvandmeid, siis ei oleks meil strateegiat üldse vaja teha,” ütles Ringmaa. “Nii nagu meie strateegia, on ka Venemaa sadamate arengukava piisavalt ambitsioonikas, et motiveerida selle täideviijaid pingutama. Samas ei saa riiklik arengukava olla dokument, mis sunniks kaubaomanikke konkureerival turul tegema oma valiku just ühe riigi sadamate kasuks.”
    Muuga sadama konteineriterminali haldava ASi Transiidikeskus juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul ei ole praegu oluline, kas 2030. aastal liigub läbi Eesti 5 miljonit või 10 miljonit tonni Venemaa kaupa. “Tähtis on, et  selle dokumendiga on Vene riik kinnitanud kava vähendada igati läbi naaberriikide liikuva Venemaalt eksporditava kauba mahtusid. Ja praegu see juba nii toimubki,” nentis Laidvee.
    EVR Cargo: mõju raske hinnata. Eelmisel nädalal Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni infopäeval esinenud EVR Cargo kommertsteenistuse direktor Janek Ojamäe ütles oma ettekandes, et nende teada väheneb Venemaa kauba liigutamine läbi naaberriikide sadamate aastaks 2030 praeguselt 17 protsendilt 4 protsendile ehk 104 miljonit tonnilt 40 miljonile tonnile. Viimastel aastatel on raudtee kaubaveomahtu kahandanud ka Venemaa Ust-Luga sadama käivitumine. Kui paar aastat tagasi liikus läbi selle sadama 10 miljonit tonni kaupa aastas, siis eelmisel aastal juba 46 miljonit tonni ja tänavu prognoositakse 65 miljonit tonni. Ojamäe kinnitusel on Ust-Luga igas väljastatavas pressiteates kirjas, et aastaks 2018 soovitakse kaubamahtudes jõuda 180 miljoni tonnini aastas.
    Ojamäe sõnul on Ust-Luga plaanide mõju EVR Cargole raske hinnata, kuigi ta loodab, et väga drastilist mõju ei tohiks enam olla. “Meie kliendid on öelnud, et järgmisel aastal jääb nende kaubamaht samale tasemele,” avaldas Ojamäe.
     
    Kommentaar
    Otsime uusi nišše
    Kaido Simmermann, Läti Raudtee peainsener, Sillamäe sadama raudteelogistika direktor2007. aasta pronksiöö mõju annab siiamaani kõvasti tunda. See mõjutab kõiki sadamaid. 2007. aasta pani aluse Ust-Luga eelisarendamisele riigi rahaga ja selle tõttu lähevad praegu kõik kaubad sinna, ja see on Venemaal ka poliitiliselt soovitav, et kaubad ei liiguks Balti riikidest läbi.Eks me otsime omale muid valdkondi ja nišše, kuidas kaubavahetust arendada, teha koostööd Vene, Hiina, Kasah­staniga.Kui piirileping ära teha, võib edasi mõelda. Aga Ust-Lugat enam tagasi ei pööra, see on selge. Talvel on neil asi kehvem, eks me toetame venelasi siis kaubavoogudega. Meie võimalus on raha teha loodava lisaväärtuse, mitte kauba mahu pealt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tarmo Ulla: kui kukud, tõuse ja proovi uuesti!
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Tallinna Sadama kommertsjuht ostis 10 000 euro eest aktsiaid
Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman ostis eelmisel nädalal enam kui 10 000 euro eest Tallinna Sadama aktsiaid, selgub finantsinspektsiooni andmetest.
Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman ostis eelmisel nädalal enam kui 10 000 euro eest Tallinna Sadama aktsiaid, selgub finantsinspektsiooni andmetest.
Põllumajandustootjate TOP: olukord on pinev, aga samas ka põnev
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Digi-Eesti lööb Dubai Expol laineid burgeriga
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.