Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Peetri Pizza võitis kaubamärgilahingu
Peetri Pizza seljatas Harju maakohtus OÜ Temerger, kes kasutas ebaseaduslikult Peetri Pizza kaubamärki.
Robinsoni Restoranide suuromanik Madis Kinks rääkis, et kaebas kohtusse frantsiisipartneri Temerger OÜ, kes pärast frantsiisilepingu lõppemist jätkas kaubamärgi ja logode kasutamist. "Keeras Peetri Pizza karbi pahupidi, nii et logo oli seespool ja müüs pitsasid edasi, mis olid tehtud valest toorainest," ütles Kinks.
Ta märkis, et Peetri Pizza jaoks on frantsiisilepingu rikkumine lahenenud. "Tegelikult see oli suhteliselt suur sigadus ja nahaalne temp. Ainus asi, miks ta karistada ei saanud, oli üks suurem kriminaalne karistus," ütles Kinks.
Põhja ringkonnaprokuratuuri pressinõunik Arno Põder selgitas, et kuna ettevõtte juhatuse liige Tanel Brocki karistati eelmisel aastal kriminaalkorras auto omavolilise kasutamise ja joobes juhtimise eest, lõpetati tema suhtes kaubamärgiasja menetlus ja karistus loeti kaetuks raskema kuriteo eest juba mõistetud karistusega.
Temergeri omanikku Tanel Brocki Äripäeval äriregistris oleval telefoninumbrilt tabada ei õnnestunud.
Kriminaalasjas sõlmiti kokkulepe. Prokurör nõudis kohtus karistuseks rahalist karistust suuruses 3200 eurot.
Temergeril oli Peetri Pizza kaubamärki omava Robinsoni Restoranidega frantsiisileping, mille frantsiisiomaja lõpetas 2009. aastal ühepoolselt Temergeri maksejõuetuse tõttu. Praegu seisab äriregistris Temerger OÜ juures kustutamishoiatus. Ettevõtte viimane majandusaasta aruanne on aastast 2008.
Temerger kasutas Peetri Pizza kaubamärki Tallinnas, Pinna tänaval asuvas pitseerias. Müügil oli pitsa nimetusega "Peetri Pizza", mis pakendati sama kaubamärgi karpi. Kasutataval karbil oli ka Robinsoni Restoranidele kuuluv veebilehe aadress ning samuti kandis kassalint Peetri Pizza logo.
2010. aastal muutis Temerger pitseeria nime Pinna Pizzaks, Peetri Pizzale omaste värvide ja kirjatüübiga logol muutus vaid nimi Pinna. Selline käitumine Temergeri poolt oli kuritegelik.
Kinks märkis, et üle Eesti 36 pitsakohta omavaval ettevõttel varem selliseid frantsiisilepingu rikkumisi ette tulnud ei ole.
Kaubamärgi pärast on võitlusi teistelgi.Kaubamärgi üle vaidleb ka Sushi Cat Planet OÜ, kes lõpetas 2011. aasta lõpus frantsiisilepingu Sushi Kitty OÜga. Harju maakohtus jäi viimane kaotajaks, kuid otsustas kohtuteed jätkata. Sushi Cat soovib frantsiisivõtjalt Sushi Kitty'lt restorani ülesehitamiseks väljalaenatud raha ja leppetrahvinõudeid.
Sushi Cati kaubamärgi looja Evelyn Mikomägi avaldas kahetsust, et kohtuprotsess on ka lihtsate asjade puhul aeglane, mis teeb suuremate ambitisoonide elluviimise Eestis üsna võimatuks. "Väga kurb, et inimesed, kel puudub moraalne, eetiline ja juriidiline kompass, saavad kergekäeliselt pidurdada terve ja edasiliikuva ettevõtte arengut," lisas ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.