Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Edetabel. Konkurents sunnib eksporti laiendama
Tiheda konkurentsiga Eesti turul kasvatab saematerjalitootja Teamwood OÜ müüki tänu eksporditurgudele, rääkis ettevõtte tegevjuht Arno Strauch.
Ida-Virumaa mullu ühe edukama ettevõtte Teamwoodi väljakutse on leida usaldusväärseid välispartnereid, et hoida tulemused samal tasemel. Ekspordiga loodetakse tagada käibe kasv, samas koduturul on olukord pinev, sest ettevõttest lahkunud senine tegevjuht Tarmo Noodla asutas samas sektoris oma ettevõtte, kellega nüüd konkureeritakse. Sellest hoolimata on Teamwoodi tegevjuht Arno Strauch optimistlik ning prognoosib selleks aastaks nii käibe kui ka kasumi kasvu.
Millest tuli eelmise aasta hea tulemus? Oleme leidnud välisriikides uusi partnereid, kellele oma toodangut müüa. Käibe kasv tuli tänu ekspordile.
Kasumis teil nii suurt muutust ei olnud. See on sellest, et materjali hinnad tõusevad ja langevad, konkurents on höövelmaterjalide turul väga kõva ja sellest on ka kasumimarginaalid väga tagasihoidlikud.
Te ostsite eelmisel aastal Rootsist kasutatud höövelliini. Kuidas see investeering on ennast ära tasunud? Jah, see on hästi toimiv ja väga hea liin. Efektiivsus on natuke kasvanud. Loodame sel aastal vähemalt sama kasumit, aga võime natuke rohkemgi teenida.
Kas selle aasta käive ja kasum jooksevad plaanipäraselt? Praeguse seisuga on isegi natuke parem, kui plaanisime. Kui aasta lõpp väga ära ei vaju, siis võib-olla tuleb kasum isegi parem kui eelmisel aastal. Võib-olla käive jääb isegi samaks, aga kasumit suudame rohkem teenida.
Eelmisel aastal kasvas teil eksport Euroopa Liidu riikidesse üle 300 protsendi. Mainisite ka, et olete leidnud uusi turge. Kuidas see teil õnnestus? Me oleme palju ringi vaadanud ja võtnud juurde mõne müügimehe, kes tegelevad eksporditurgudega, ja tänu sellele ongi eksport kasvanud. Eesti turul käib höövelmaterjali koha pealt ületootmine, väga raske on konkureerida. Hästi palju on uusi hööveldajaid tulnud ja kõik kasvatavad oma mahtu, sellepärast olemegi oma energiat pannud sellesse, et leida uusi partnereid välisriikides. Plaan on tulevikus vähemalt 50 protsenti toodangust välja müüa.
Kas olete sel aastal uusi turge juurde saanud? Jah, läbirääkimised käivad, et Aasiasse minna. Sel aastal enam ei jõua, aga ma ise loodan, et uuel hooajal hakkame tootma ka Aasiasse, praegu on plaanis Indiasse. Nad on käinud siin kohapeal ja natuke on veel jäänud, et lepingutele alla kirjutada.
Milliseid plaane teil veel uueks aastaks on? Järgmisel aastal on plaanis liini veel täiustada, hakata tegema rohkem kiletatud tooteid.
Mis on mis
Teamwood OÜ
Asukoht: Sonda alevikTegevusala: saematerjali kuivatamine, hööveldamine, immutamine ja vahendamineOmanik: SARL PLS (Prantsusmaa)Töötajaid: 33Käibe kasv 2012: 1,25 korda, sellega oldi maakonna saja ettevõtte seas 34. kohalKoht edetabelis: tänavu 23., eelmisel aastal 29.
Üks küsimus
Kuidas rohkem müüa?
Arno Strauch, Teamwood OÜ tegevjuhtToode peab olema kvaliteetne. Kvaliteet on see, mis tagab, et su toodet ostetakse. Välisturule müües ongi oluline, et peab olema väga kvaliteetne materjal, ja muidugi tuleb kinni pidada tarneaegadest. Need on kaks asja, mis tagavad edu.
Kalender
Kolm nädalat maakondade edukamaid
Äripäeva maakondade TOPid ilmuvad14.10 Harjumaa15.10 Hiiumaa ja Saaremaa16.10 Ida-Virumaa17.10 Jõgevamaa18.10 Järvamaa21.10 Läänemaa22.10 Lääne-Virumaa23.10 Põlvamaa24.10 Pärnumaa25.10 Raplamaa28.10 Tartumaa29.10 Valgamaa30.10 Viljandimaa31.10 Võrumaa01.11 Maakonna TOPide TOP ehk 15 maakonna edukaim ettevõtja
METOODIKAÄripäeva TOPide lähteandmed on viimase aasta käive ja ärikasum/kahjum, käibe ja kasumi kasv, rentaablus ning ROA. Edetabelisse pääsemiseks peab ettevõte asuma või omama tootmistegevust vastavas maakonnas ning olema tegutsenud vähemalt kolm viimast aastat.