Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode maksumuudatus ei täida seatud eesmärki

    Valitsuse plaan muuta isikliku sõiduauto kasutamise eest makstava hüvitise maksuvabastust, autoga seotud kuludelt sisendkäibemaksu mahaarvamise korda ning tööandja ametiauto erisoodustuse maksustamise korda on esile kutsunud ettevõtjate pahameele.

    Äripäev soovitab riigil enne maksumuudatusotsuste tegemist kaasata arutelusse eri osapooled, mitte lähtuda eeldusest, et ettevõtjad on petised.
    Plaanitavad muudatused löövad kõiki ühe puuga ja panevad paika liiga jäigad reeglid. Nende täitmise kontrollimine on raske, mistõttu ei pruugi nad ka loodetud tulu tuua. Kuna seadusemuudatuse plaani paikapaneku eel ei peetud aru ettevõtlusorganisatsioonidega, pole viimased saanud oma seisukohti esitada ja väljendavad nüüd aktiivselt pahameelt meedias.
    Keda riivab? Valitsuse plaan piirab nimelt sõiduautode käibemaksu mahaarvamist lausa poole võrra ega luba ühe sõiduauto kohta mahaarvamist rohkem kui 2000 eurot. Selle muudatuse mõju tunneb omal nahal kõige valusamalt ettevõtja, kes kasutab autot peale ettevõtluse isiklikuks tarbeks poolest väiksemas mahus.
    Advokaat Vahur Kivistik on Äripäeva veergudel tähelepanu juhtinud sellele, et eelnõu on riigi poole kaldu ja ebaõiglane ettevõtja suhtes,  kes kasutab autot isiklikeks sõitudes näiteks kümne protsendi ulatuses, millele vastab aga 50protsendise mahaarvamise piirang.
    Uut ebaõiglust pole vaja tekitada. Probleem on aga sellegipoolest olemas. On terve hulk firmasid, kus erasõite tehakse rohkem kui pooles ulatuses, ja neid soovib riik nüüd korrale kutsuda. Seda tuleb teha, kuid üht probleemi lahendades ei peaks juurde tekitama teistsugust ebaõiglust. Ka on probleem see, et firma kuludesse kantakse eraisikutele autode soetamise kulud. Ent sellest tekkivat ebavõrdsust on riik erisoodustusmaksu kehtestamisega juba leevendanud.
    Kõik ettevõtjad ei ole petised. Rahandusminister Jürgen Ligi on tuliselt vastu vaielnud ettevõtjate protestile, et nii see kui ka teised ettevõtjaid pahandanud maksumuudatused koormavad eelkõige ausalt makse maksvat ettevõtjat, skeemitajateni aga ei ulatu need nii või teisiti.
    Samas reetis Ligi eile Soraineni ärihommikul peetud ettekandes, et suhtubki ettevõtjatesse kui potentsiaalsetesse petistesse. ­Auto omamine “teiste maksumaksjate arvel”  ei ole kindlasti Eesti ärikeskkonna põletavaim mure.
    Parim lahendus vajab alles leidmist. Kuna muudatused puudutavad väga paljusid ettevõtteid, on nende järgimise kontrollimine raske, halduskoormuse suurenemine aga ei ole kindlasti riigi eesmärk. Ettevõtja seisukohalt vaadates on valitsuse maksumuudatusplaan tugevasti riigi poole kaldu ning riivab ettevõtjate sisemist õiglustunnet.
    Ettevõtjate katusorganisatsioonid ei protestiks praegu nii aktiivselt, kui neid oleks seadusloomesse kaasatud ning nende argumendid õigel ajal ära kuulatud. Võimalik, et ettevõtjail olnuks välja pakkuda lahendus, millest oleks tõelist tulu tõusnud ka riigikassa tõhusamal täitmisel.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.