• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika. Ministeerium kaalub patustanud vedajate avalikustamist

    Majandusministeerium teatas oktoobris, et saadab kaheksale seadust rikkunud autoveofirmale kirjaliku hoiatuse. Siiani on ministeerium avaldanud vaid hoiatuste arvu, nüüd plaanitakse ka ettevõtete nimed teatavaks teha. See võib kaasa aidata näiteks kindlustushindade alanemisele.

    Nimelt mõjutavad selliste seaduserikkujate kahju­juhtumid kõigi teiste kindlustusmakseid, kuna kindlustusmaksete arvestamisel on mõju ka kõigil kahjujuhtumitel.
    Viimase poole aastaga on komisjon 70 Eesti transpordifirma korraldatud vedudel avastanud 82 rasket rikkumist. Korduvaid raskeid rikkumisi esines 12 ette­võttel, kellest kaheksale otsustas komisjon teha hoiatuse. Nendest ühe suhtes pidas komisjon vajalikuks teha tööinspektsioonile ettepanek kontrollida põhjalikumalt autojuhtide sõidu- ja puhkeaega.
    Rikkumistest tuli tihti ette seda, et auto või ­autorong ületas lubatud täismassi rohkem kui 20% võrra, juhiti eriti ohtlike tehniliste vigadega sõidukit või kasutati seadmeid, mis häirivad sõidumeeriku tööd.
    Ministeerium plaanib avalikustamist. Majandusministeerium kavatseb muuta suhtumist seadust rikkuvate ettevõtete nimede avalikustamisse.
    Hoiatuse saamist majandustegevuse registris ja liiklusjärelevalve infosüsteemis ei kajastata. Hoiatus on kirjalik ja pannakse üles ministeeriumi dokumendiregistrisse, kuid kuna hoiatuses sisalduvad ka isikuandmed, ei ole tegemist avaliku dokumendiga.
    Samas, kui hoiatus veoettevõttele on jõustunud ja ministeeriumile tehakse vastav päring, ei ole ministeeriumil alust keelduda hoiatuse saanud veoettevõtte nime avaldamast.
    Kui veel aastate eest suhtuti seadust rikkunud ettevõtete avalikkusele teada andmisesse ettevaatusega, siis nüüd ollakse teist meelt. Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel märkis, et avalikustamisega tahetakse saavutada eelkõige seda, et ettevõtted suhtuksid hoiatusse tõsisemalt.
    “Kui pärast hoiatuse saamist olukord ei muutu, ei saa ka ministeerium enam vähimaga leppida. Autoveo tegevusluba andes eeldab ministeerium, et ettevõtja korraldab vedusid vastavalt kehtestatud reeglitele. Kui neid kas raskelt või pidevalt rikutakse, on ministeeriumil õigus rakendada haldusabinõusid, mis sunniksid veoettevõtjaid vedusid tegema kooskõlas seadusega,” selgitas Rembel.
    Möödunud aastal sai ministeerium kokku 180 teadet raskete autoveorikkumiste kohta. Tänavu ­
    9. oktoobriks oli ministeerium saanud aga juba162 teadet, mille alusel saab Rembeli hinnangul eeldada, et aasta lõpuks võib raskete rikkumiste arv osutuda suuremaks kui möödunud aastal. “Kuid kokku­võtte ja võrdluse saame teha alles tuleva aasta märtsis, arvestades väärteomenetluste jõustumisaegu,” täpsustas ta.
    Kindlustusteenus odavneks. Nii IF Kindlustuse, ERGO kui ka Salva kindlustuse esindajad tunnistavad, et kindlustuslepinguid sõlmides saavad nad tugineda valdavalt ainult andmetele, mille esitavad kindlustust taotlevad firmad ise. Kui patustanud ette­võtete nimed avalikustataks, võidaksid sellest reeglitest kinni pidavad firmad, sest neile läheks teenus odavamaks.
    ERGO kindlustusdirektor Andrus Konsap märkis, et info avalikustamine on vajalik, kuna rikkumistel põhinev kaubavedu käib eelkõige kõigi teiste liikluses osalejate ohutuse arvel. Kindlasti ei saa tema sõnul eelistada üksiku ettevõtja ärihuve üldisele liiklusohutusele.
    Salva kindlustuse esindaja Urmas Kivirüüt rääkis, et kindlustusettevõtete jaoks oleks patustanud veofirmade avalikustamine ühteaegu nii tänuväärne kui ka uudne.
    Avalikku ja kättesaadavat hoiatuste nimekirja saaks arvesse võtta kindlustusvõtjast transpordiettevõtte riskide hindamisel. “Samas muutuks kindlustusteenus korrektsele ettevõttele odavamaks,” lisas ta.
    Kindlustusmakse sõltub samuti konkreetse ­autovedaja kahjustatistikast. Sagedaste õigusrikkumistega ettevõtetel on enamasti ka kõrge riskisuhe, mis omakorda tõstab maksemäärasid, märkis IFi kommunikatsioonijuht Rain Porss.
    ERAA kiidab heaks. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) infoosakonna juhataja Ermo Perolaineni hinnangul on majandusministeeriumi hoiatuste väljasaatmise kord igati asjakohane.
    ERAA hinnangul aitaks raskete rikkumiste arvu vähendamisele kaasa ka juriidilistele isikutele rakendatavate trahvimäärade suurendamine teatud korduvate raskete rikkumiste puhul, näiteks ülekoormus.
    “Samuti on karistuse mõju efektiivsuse tõstmiseks oluline, et rikkumise avastamisel vedu peatatakse kuni trahvisumma tasumiseni,” nägi Perolainen üht võimalust.
     
    Mis on mis
    Autokaubaveo komisjon
    Autokaubaveo komisjon loodi eelkõige selleks, et vaadata läbi raskete autoveoalaste rikkumiste juhtumid ning teha ette­panekuid rakendada asjakohased abinõud. Need peaks tagama autovedudel ausa konkurentsi, liiklusohutuse tõhustamise ja rahvusvahelise õiguse järgimise.Autokaubaveo komisjon koosneb üheksast liikmest.Iga raske rikkumise teate saamisel saadab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium asjaomasele veoettevõtjale märgukirja, milles soovitakse selgitusi rikkumise asja­olude kohta ning ülevaadet ette­võttes rakendatud abinõudest rikkumiste edaspidiseks vältimiseks. Komisjon teeb ette­paneku, milliseid haldusabinõusid veoettevõtte suhtes rakendada.Üks abinõu on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kirjaliku hoiatuse edastamine veoettevõttele, kelle korraldatud vedudel raske rikkumine avastati. Komisjoni töökorra kohaselt saadetakse veo­ettevõttele kirjalik hoiatus, kui tema vedudel on avastatud teine raske rikkumine (arvestades siin ka sõidukite arvust tulenevat koefitsienti). Selle hoiatusega antakse veoettevõttele teada, et järgmise raske rikkumise korral võidakse rakendada rangemaid haldusmeetmeid.Rikkumiste juhtumeid avastab ja menetleb teedel tehtud järelevalve käigus politseiametnik või ettevõttes tööinspektor.
    Allikas: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Auhinnatud personalijuht: mida kaasa pakkida 2021. tööaastast?
Tööaasta 2021 on andnud nõnda korraliku kogemustepagasi, et tasub mõelda, mis jätta sisse ka 2022. aastaks ning mis mitte, kirjutab Elisa personalivaldkonna juht, 2019. aastal Eesti mõjukaimaks personalijuhiks valitud Kaija Teemägi.
Tööaasta 2021 on andnud nõnda korraliku kogemustepagasi, et tasub mõelda, mis jätta sisse ka 2022. aastaks ning mis mitte, kirjutab Elisa personalivaldkonna juht, 2019. aastal Eesti mõjukaimaks personalijuhiks valitud Kaija Teemägi.
Nafta taastub kuus nädalat kestnud langusest
Nafta hind on täna kallinenud rohkem kui dollari võrra, sest investorid loodavad, et koroonaviiruse omikrontüve sümptomid on kerged, ja see aitas riskantsematel varadel kallineda. Lisaks sellele on ebatõenäoline, et Iraan oma eksporti suurendab, nii nagu varem oodati, vahendab Reuters.
Nafta hind on täna kallinenud rohkem kui dollari võrra, sest investorid loodavad, et koroonaviiruse omikrontüve sümptomid on kerged, ja see aitas riskantsematel varadel kallineda. Lisaks sellele on ebatõenäoline, et Iraan oma eksporti suurendab, nii nagu varem oodati, vahendab Reuters.
Omikron jõudis Lätti
Omikroni nimega uus koroonatüvi tuvastati pühapäeval Lätis, vahendab Läti ringhääling LSM.
Omikroni nimega uus koroonatüvi tuvastati pühapäeval Lätis, vahendab Läti ringhääling LSM.
Põllumeeste sissetulekust viiendik tuli toetustest
Eelmisel aastal olid põllumajandustootjate sissetulekud keskmiselt 142 174 eurot ettevõtte kohta, toetusi (v.a investeeringutoetused) saadi samas keskmiselt 30 281 eurot ettevõtte kohta ehk 21% kogu sissetulekust, teeb maablogi kokkuvõtteid põllumajandusliku raamatupidamise andmebaasi andmetest.
Eelmisel aastal olid põllumajandustootjate sissetulekud keskmiselt 142 174 eurot ettevõtte kohta, toetusi (v.a investeeringutoetused) saadi samas keskmiselt 30 281 eurot ettevõtte kohta ehk 21% kogu sissetulekust, teeb maablogi kokkuvõtteid põllumajandusliku raamatupidamise andmebaasi andmetest.