Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hakkame laikimise asemel tärne jagama?
Facebookis on miljoneid lehekülgi, mida saab laikida. Näib, et mida rohkem laike mõnel leheküljel on, seda paremini inimesed sellest arvavad. Facebook seda ei usu ning on seetõttu asunud proovima uut lähenemist – laikimise asemel tärnide jagamist.
Allikad teatasid tehnoloogiaportaalile Techcrunch, et maailma suurim suhtlusvõrgustik katsetab mõne tuhande inimesega uudsed moodust, kus laikimise asemel saab ettevõtete lehtedele tärne anda. Nii nagu mõnes kommentaariumis saab sisukate kommentaaride eest tärne jagada, proovib Facebook sama teha ka ettevõtete kodulehtedega.
Facebooki kasutajatele peaks tärnid ütlema ettevõtte kohta väga palju. Näiteks kui rahul ollakse ettevõtte teenuste ja hinnapoliitikaga, kuidas suhtub ettevõte oma klientidesse jne. Kuna Facebookis on üle miljardi kasutaja, võivad tärnid kujuneda ettevõtetele vägagi oluliseks, sest kes tahab osta teenust firmalt, millele kasutajad on andnud ainult ühe tärni.
Firmad hakkavad tärnide nimel rabelema. Praegu ei näita ettevõtte leheküljel nupu “meeldib” vajutamine eriti palju, kuna lehekülgi lisatakse ka meeldivaks, et seal leiduvaid uudiseid lugeda ja ettevõtte tegemistega kursis olla. Näiteks veekeskusel, millel on paarkümmend tuhat klienti kuus, on tõenäoliselt ka suur sõpruskond Facebookis. Aga see ei näita veel, kui rahul on inimesed veekeskuse teenusega. Äkki on seal küll suur bassein, aga väike kohvik või kehvad saunad.
Viie palli süsteem annab kasutajatele parema ülevaate ettevõttest. Ettevõtetele tähendab see, et kõrgete tärnide saamiseks peavad nad oma teenuse ja toote kvaliteediga rohkem pingutama.
Youtube on juba astunud kvaliteedi vallas ühe sammu edasi. Nimelt laseb maailma suurim ja populaarseim videoportaal kasutajatel valida, kas neile video meeldis või mitte. See valik kuvatakse video all oleval väiksel ribal, kus punane värv tähistab mittemeeldimist ja roheline meeldimist. Sõltuvalt kasutajate hinnangust on kas roheline või punane riba pikem. Tõenäoliselt on see aidanud miljonitel inimestel oluliselt aega säästa.