Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tee nii, et klient tahab tagasi tulla
Äripäeva Maakonna TOPide edukamad ettevõtjad jagavad soovitusi, kuidas rohkem müüa ehk käivet kasvatada.
Äripäev avaldas oktoobri kolmel nädalal Eesti maakondade edukamate ettevõtete pingeread. Maakondade edukamad firmad andsid ka soovitusi, kuidas rohkem müüa.
Tasub teada
14 nippi, kuidas käivet kasvatada
1. Pane klient tagasi tulema – Jaak Ritso, Viimsi Keevitus (Harjumaa TOP). Tellijale tuleks teha selline toode, mida ta ootab ja mis ka vastu peab, et ta tuleks ka järgmine kord tagasi. Ühest küljest, et teenus oleks kvaliteetne, teisest küljest, et oleks ka teadmine, et ma ei paku mingit ühepäevaliblikat. Täna võib-olla on hea ja odav, aga homme inimene kahetseb. Kui inimene tuleb sooviga, mis võib küll firmale kasu tuua, aga on näha, et inimesele toode ei sobi, siis tuleb öelda seda. Öelda ausalt ära, et ei soovitaks. Mingi hetkevõit ei tasu minu meelest pikas perspektiivis ära.
2. Kohtle kundet hästi – Toomas Pertel, Vesset tegevjuht (Hiiumaa TOP). Mulle meeldib ikka öelda, et tuleb üritada kohelda oma kliente samamoodi või veelgi paremini, kui klient kohtleb oma kliente. Et kogu see ahel oleks omavahel harmoonias.
3. Tee, mida lubad – Arno Strauch, Teamwood (Ida-Virumaa TOP).Toode peab olema kvaliteetne. Kvaliteet on see, mis tagab, et su toodet ostetakse. Välisturule müües ongi oluline, et peab olema väga kvaliteetne materjal ja muidugi kinni pidama tarneaegadest. Need on kaks asja, mis tagavad edu.
4. Ära ole kärsitu – Aivo Saar, Romec Metall (Jõgevamaa TOP). Kõigepealt peab looma kliendiga usaldusliku suhte, mis on kindlasti hea müügi eeldus. Sealt edasi on oluline toote või teenuse tutvustus. Meie valdkonnas ei saa väga agressiivse müügiga kliendile läheneda. See pigem peletab, kui kutsub tellima toodet või teenust.
5. Anna endast kõik – Artur Kasak, Katri (Järvamaa TOP). Meie üritame alati anda oma partnerile maksimumi ja seetõttu me sisuliselt ei pea ise tööd otsima, vaid meil on juba päris tugev maine. See on aastatepikkuse töö tulemus. Meie firma saab sel aastal 22aastaseks ja selle aja jooksul peaks juba saama mingisuguseid vilju korjata. See on ju tihti nii, et üldiselt on sektoris langusaasta, aga mõnel ettevõttel, kel samas sektoris on kitsas osa, on väga hästi läinud. Meie sektoris ma ei näegi praegu, et meil peaks tekkima mingi langus. Võib-olla üldehitust tõesti ei ole praegu nii palju, aga vanu hooneid renoveeritakse just selsamal põhjusel, et energiahinnad tõusevad. Kuna KredEx ka toetab, siis korteriühistud ikkagi soojustavad fassaade. Meie tegevusega saab ju kortermaja kaks kärbest ühe hoobiga – soojema maja, millega hoiavad kuludelt kokku, ning lisaks saab välimus ilusaks.
6. Ole nii hea, et klient müüb sind – Ago Soomre, Haapsalu Uksetehas (Läänemaa TOP). Me tegelikult oleme mitte ainult välismaal, vaid ka Eestis suhteliselt kvaliteetse toodangu müüjad ja oleme näinud, et ei peagi väga palju tegema. Oluline on leida esimene kriitiline hulk kliente, kes su tooteid ostavad ja pärast on nemad su kõige paremad müügimehed.
7. Tee tööd, eksi ja õpi – Enely Vaaramaa, Barliman (Lääne-Virumaa TOP). Edu saavutamiseks on vaja väga palju tööd teha, olla avatud kõikidele võimalustele, õppida teiste kogemustest ja oma vigadest, suhelda ja tegutseda, olla järjekindel. Ettevõtja jaoks on oluline osata leida tootele-teenusele õige hind. Eestis kohtab tihtipeale üle- ja alahindamist ning paindlikkuse puudumist.
8. Kvaliteet loeb – Toomas Tobreluts, Pirmastu (Põlvamaa TOP). Rohkem müümine pole eesmärk. Tähtis on kvaliteet ja toodangu omahind, muu on juba boonus.
9. Müü, mida kunde vajab – Martin Lulla, Import Auto (Pärnumaa TOP). Hea suhtlus ja kontakt on muidugi kõige alus. Usun, et tuleb kasuks, kui pigem keskenduda kliendi soovidele ja vajadustele, kui et üritada mingit konkreetset kaupa iga hinnaga talle maha müüa. Tõeliselt uhke saab aga müüja olla enda üle juba siis, kui saab üle asjaolust, et ainus argument on kauba madal hind. Seda soovitaksin ka mitmele pragusele automüüjale. Kliendid võidavad tõeliselt, kui müüjad on pigem vastutustundlikud kui projektipõhised.
10. Tööta usalduse nimel – Janek Antipin, Vindor (Raplamaa TOP). Pakkuda oma kliendile head toodet, konkurentsivõimelise hinnaga, usaldus tuleb võita ja seda tuleb hoida.
11. Ole parem ja kiirem – Priit Jaagant, Mapri (Tartumaa TOP). Tuleb aru saada, mida tellija soovib. Alati ei pruugi see olla kõige madalam hind. Mõnikord on kiirus, mõnikord parim lahendus. Meie tugevus on see, et suudame ise projekteerida, tellija soovidele kaasa mõelda, et meie lahendus ikkagi oleks kõige parem. Hinna poolest arvan, et oleme nii konkurentsivõimelised tänu sellele, et teeme iseenda töölistega betooni-, montaaži- ja elektritöid. Meie eelis on olnud see, et suudame hästi kiiresti alustada, kui meil on endal tööjõud, ja me teame nende tööde otsekulu, väga täpset hinda, ega sõltu ainult alltöövõtjatest.
12. Ausus müüb – Juhan Rootsma, Engeros Otepää (Valgamaa TOP). Eks peamine on ausus, lojaalsus ja järjepidevus. Kui sa midagi lubad, et tähtaeg on selline, siis tähtaeg on selline. Kui sa lubad, et auto on selline, siis peab olema selline. Ikka üritad oma rida ajada ja siis tulevad ka tulemused. Kui liiga palju hüpelda ja tõmmelda, siis võib olla keeruline.
13. Tee seda, millesse usud – Jaan Sihv, Flint Kaubandus (Viljandimaa TOP). Kõige olulisem on ise uskuda sellesse ja teha kõik selleks, et toode oleks korralik. Mitte lihtsalt jutus üles puhuda, vaid ka teostuselt ja varustamise poole pealt. Kui sa ise ei usu seda asja, mida sa teed, siis ükskõik, mis toode või kaup on, sa ei suuda seda müüa. Kõige esmane asi on ikkagi see, et kliendile, kes küsimusi esitab, oleks vastused juba olemas.
14. Iga klient peaks tagasi tulema – Meelis Kibena, Aigren (Võrumaa TOP). Eestis on põhiline, mida vaadatakse, hind, et paremini müüa. Võib-olla peale hinna tulevad kvaliteet, eelnev kontakt, koostöö ja kõik muu taoline. Oluline on, et kliendid tuleksid iga objektiga pärast tagasi ja räägiksid ka järgmistele, et nendega tasub koostööd teha, et kõik sujub ja kõik on, nagu peab. Hea töö ja hind – sealt tuleks leida kuldne kesktee.