Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pettused röövivad kümneid miljoneid eurosid

    Pettuste tõttu kasutatud autode turul jääb riigil aastas saamata 40–60 miljonit eurot, tõdes automüüjate esindusorganisatsiooni AMTELi juht Arno Sillat.

    Turu 5000 osalejast on Sillati sõnul ligi pooled eraisikud, kes ei maksa tehingute pealt makse, ja 2500 ettevõttest tegutseb tegelikult vaid 500. “Ülejäänud (ettevõtted – toim) on paberi peal ehk nii-öelda juba tankisti käes riiuli peal ootamas või kohe tankisti kätte minemas. Eestis on väga lihtne ettevõtet moodustada ja likvideerida,” selgitas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) tegevjuht.
    Riigil jääb kasutatud autode sektorist aastas saamata 40–60 miljonit eurot, märkis Sillat eile kasutatud autode turgu käsitleval konverentsil.
    Põhilised pettused on Sillati sõnul käibemaksupettused, odomeetrinäidu korrigeerimine ja avariilisuse varjamine.
    Halvad kombed visad kaduma. Sillati sõnul sai pettuste aeg alguse taasiseseisvunud vabariigi algusaastatel, kui vanad seadused enam ei kehtinud ja uued polnud veel jõustunud. “Näiteks odomeetrite kerimine on meil pärit sellest ajast,” ütles Sillat. “Samuti kuulusid pettuste hulka offshore-firmade kasutamine, taksode ülevärvimine ja masinate kloonimine.”
    Tänaseni toimivad käibemaksupettused said aga alguse alates Euroopa Liiduga liitumisest ja võivad petjatele tuua suure kasumi. “Euroopast ostab käibemaksukohustuslane ettevõte auto ilma käibemaksuta. Eestisse jõudmisel on see juba eraisiku auto, aga siseneb turule käibemaksu võrra odavamalt. Kuidas masin edasi liigub, on juba tehnika küsimus: kas otse tarbijale või kavalasse skeemi, kus erinevates riikides hakatakse käibemaksu tagasi küsima. Sellise meetodiga on võimalik ­auto omahind praktiliselt nulli viia,” rääkis Sillat.
    Avariilisuse puhul otsitakse võimalusi raha kokku hoida kuni selleni välja, et masina keres kasutatakse aiaposte. “Seda on hea keevitada, sinna külge saab kinnitada mootori. Sellist posti kasutatakse auto pikitalal, see on väga odav,” näitlikustas Sillat.
    Tema sõnul on selline lahendus rahaliselt küll odavam, kuid ohustab autokasutaja elu ja tervist, kui peaks tekkima avarii, sest kasutatava metalli omadused erinevad originaalosadest olulisel määral. Ka on petturid töö ära teinud turvapadja välja võtnud ja asendanud lihtsalt täitematerjaliga.
    Kilometraaži järjest lihtsam muuta. Sillat tõdes, et Eestis leidub kasutatud autode turul vähemalt 100 000 masinat, mille odomeetri näitu on korrigeeritud, maanteeinfo põhjal võib see näitaja osutuda veelgi suuremaks. Uuemate masinate puhul on odomeetrinäitu korrigeerida väga lihte, Sillati sõnul piisab selleks vaid õigest nutiseadme rakendusest. “Võtate oma iPadi, tõmbate alla ühe app’i ja sellega saate oma auto odomeetri näidu täpselt selliseks, nagu on tarvis, nagu klient soovib,” märkis Sillat.
    Üldiselt jäi Sillat aga optimistiks, kuna uute ja korralike kasutatud autode müük on suurenemas.
    Eesti Reklaaminõukogu liikme Andres Jõesaare hinnangul oleks turu korrastamine ja reguleerimine kõigile vajalik, sest mõelda tuleks ka kaugemale kui ainult autoostu moment.
    Väga lihtsaks ta seda ei pidanud. “Kui võtta aluseks praegused seadused ja järelevalve tegemiseks viia tehingu juurde üks inimene maksu- ja tolliametist, tarbijakaitseametist ja kaitseliidust, kes jälgiks tehingut püssirohu saatel, võib-olla siis läheks paremaks, võib-olla jääks pättusi vähemaks,” pakkus Jõesaar.
    Tema sõnul pooldatakse riigis siiski pigem kulude ja kontrollijate arvu vähendamist, mistõttu tuleks pilk suunata rohkem eneseregulatsiooni juurde. Reklaaminõukogu esindaja hinnangul peaks õige reklaam tähelepanu püüdma, inimesega õiges keeles kõnelema ja iha tekitama.
     
    Kommentaar
    Eetilisest ärist ei saa rääkida
    Marika Priske, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Eetiline äri eeldab, et maksud on makstud ja tarbijat ei peteta. Kasutatud autode turul ei saa aga praegu kahjuks eetilisest ärist rääkida: müüja ja ostja vastastikune kasu ja austus puudub ning tarbijale üritatakse müüa kaupa kõrgema hinnaga, kui see väärt on.Eetilist ja ausat tarbimiskeskkonda on enim vaja just ettevõtjatele endile, kuna vastasel juhul pole võimalik ausatel firmadel turul konkureerida nende ettevõtetega, kes tegutsevad ebaausalt. Mujal riikides eksisteerib nii era- kui ka avaliku sektori, aga ka ühistöös valminud keskkondi, kus saab vaadata auto ajalugu ja muud asjassepuutuvat ja mis on auto ostjale ostuotsuse tegemisel kriitilise tähtsusega. Selline keskkond peaks välja kujunema ka Eestis.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.