• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikalahing eraklienditurul

    E-kaubandus kasvab, Euroopas pea 20% aastas, Eestis pisut aeglasemalt, kuid järjekindlalt. Mitmed pakivedajad näevad, kuidas kasvab e-poodidest klientidele saadetavate kaupade maht.

    Kuidas ikka valida parimat teenust? Mida peab arvestama, kui rajad e-poe, et kõik pakid kenasti kohale jõuavad. On ettevõtteid, kes eelistavad kindlat teenusepakkujat ja teisi, kes lasevad kliendil endale meelepärase pakisaatmisviisi valida. On ka sellised firmasid, kes ise kauba kohale viivad.
    Seetõttu korraldati tänavusel, juba 15. logistika aastakonverentsil pakivedajate lahing, kus ennast tutvustanud logistikaettevõtete vahel pidid osalejad valima parima lahenduse e-poele, mis tegeleb tehnika müügiga. Seejuures müüb pood kaupa pisielektroonikast kodutehnikani, muuseas ka külmkappe.
    Itella SmartPOST tegevjuht Risto Eelmaa selgitas, et hea teenus on justkui nähtamatu ja kõik toimub iseenesest ning siis inimesed ei pane tähele, mis sinna pannakse. “Ainus, mis teid huvitama peaks, on teie äri edukas, mis sõltub klientide rahulolust,” soovitas Eelmaa usaldada kvaliteetsele logistikapartnerile nii kauba ladustamise, pakkimise kui ka kättetoimetamise. “Pakiteenus peab olema kvaliteetne, millest tekivad korduvostud, et tekiks lojaalne kliendisuhe,” selgitas Eelmaa. “Kõikide klientide vajadused pole üldistatavad,” ütle DPD tegevjuht Tarmo Tael, ja soovitas e-kauplustel mõelda just neile sobivale lahendusele.
    Cargobus tegevjuht Kadri Johanson kasutab tihti oma esinemistes nn naljamõtet, mis on tegelikult väga kohane. “Pakume kolme tüüpi teenust: head, kiiret ja odavat. Klient saab valida kolmest tingimusest kaks ehk kui hea teenus on kiire, siis see pole odav, kui kiire teenus on odav, siis see pole hea jne,” tõi ta välja. Kõigi Eesti pakivedajatega konkureeriv ja sammas ainukesena bussiliine kasutava Cargobusi juht sõnas, et nad ise ei rõhuta kunagi oma teenuse odavust ja on pigem pühendunud heale ja kiire teenuse pakkumisele.
    Eesti Post logistikadivisjoni juhi Ansi Arumeele sõnul peavad inimesed hoolimata pakutavate võimaluste mitmekesistumisest endiselt üheks usaldusväärsemaks paki kättesaamise kohaks postkontorit.
    “Kõik me konkureerime siin Eestis selle nn viimase miili pärast, millel ei anna midagi suurt enam ette võtta,” tõi ta välja kohaliku turu eripära ja selgitas, et seetõttu on nad hakanud oma tegevust suunama rohkem ka Eestist välja.
    Samal ajal, kui tavapärane kirjaäri kokku kuivab, kasvab pisipakkide äri, mida postiljonid kodudesse postkastidesse toovad. “Ainuüksi selliste saadetiste maht Hiinast on tänavu kasvanud 600%,” rääkis Arumeel trendidest pakiturul.
    Vaata hoolega, kes pakke veab. DPD esinema kutsutud siga ehk näitleja tegi kiiresti selgeks, kuidas logistikat teha ei tohi. Turul on palju ühe kaubikuga tegijaid, kes viivad kaupa kohale piiratud regioonis, kuid nende teenuste kasutamine võib ebameeldivalt lõppeda nii e-poele kui kauba tellijale. “Sõber Pets oli ka pundis, tal oli kirsipunane Audi 80. Linna tundis ta hästi, mitu pakki viis kohale. Kord oli vaja pakk viia eramajja teest kõrval, kaubaks köögimikser. Otsis maja, kuid ei leia, lõpuks leidis, kuid võttis autost ähmiga vale paki. Vastu tuli proua põll ees, Pets vabandus ette taha ja tegi nalja, kuid naljatujutu proua kriiskas, et tahab kohe kaupa kätte saada. Niipea kui ta akutrelli ja segumikserit nägi siis ta tundis, et tema kulinaarsed oskused sellist mõnitamist välja ei kannata ja viskas paki puruks. Pets pani jooksu ja viskas aiavahelt õige paki sisse ja helistas, et pakk on kohal, teisele kliendile osteti uus akutrell,” jutustas vaene näitleja oma kullerilugusid.
     
    Mis on mis?
    Eesti kullerturg
    Eesti post: pakub posti, kulleri ja pakiautomaadi teenustItella Smartpost: paki­automaadidDPD: kullerteenused ja paki­poedCargobus: pakivedu liinibussis, pakid kätte esindusest, peatusest või kulleriga.
     
    Üks küsimus
    Kuidas toimetate pakid kliendini?
    Julia Saarmawww.kosmeetika24.eeMe kasutame SmartPosti teenused. Kiire, mugav, saab pakki liikumist jälgida. Ja automaadid asuvad siseruumides, mis on väga oluline meie toodete puhul.
    Urmas Piikwww.laatsed.comKauba kättesaamiseks pakume väga palju valikuid:  SmartPost, Post24, DPD kuller, postkontor, lihtkiri, ise järele tulla meie Tallinna kontorisse. Konkreetset lahendust meil polegi, vaid pakume klientidele valikut ning nemad valivad välja endale kõige mugavama!Kõige populaarsemad on pakiautomaadid.
    Kaja Keskkülawww.let.eeViime ise kauba kohale. Pakiautomaatidesse meie tooteid ei saa panna, sest talvel külmuksid need väljas ära, siseruumides lähevad halvaks. Toidukaup eeldab 4–6kraadist stabiilset temperatuuri. Kui kaupa vaja viia vaid 40 kliendile, siis pole tasuv veel ka kullerteenust sisse osta.
     
    Pane tähele
    Vali endale sobiv teenus
    Mida müüd? Eri kaubad eeldavad erinevaid transporditingimusi, toitu ei tasu panna pakiautomaati ja samuti ei mahu sinna külmikud ja pesumasinad.Kuhu müüd? Kas turg on Eesti, Euroopa või terve maailm. Eri pakivedajatele on erinev tegutsemisraadius?Kui oluline on kiire kohaletoimetamine? Eri kullerid pakuvad eri hinnaklassis teenuseid, sõltuvalt sellest, kas pakk jõuab kohale 24 tunniga või pisut kauem.Hind? Loomulikult on üks tähtsamaid tegureid logistikateenuse hind.Keskkonnahoid. Järjest aktuaalsem on loodusäästlik logistika, mille pakuvad juba mitmed pakivedajad. 
    Allikas: eesti Post, Itella, DPD
     
    Taust
    Kolmandik ettevõtteid on kasutanud e-müügikanalit
    2012. aastal võttis e-kanalite kaudu müügitellimusi vastu 28% ettevõtetest ning ostutellimusi esitas e-kanalite kaudu 39%. Nii müügi- kui ka ostutellimusi tegi e-kanalite kaudu 19% ettevõtteist. E-kanalite kaudu tehtud käibe osakaal moodustas 44%, ostutellimustest esitati e-kanalite vahendusel 41%. Müügikäibest 43% moodustab müük teistele ettevõtetele, 29% eraisikutele ning 9% avaliku sektori asutustele.Uuringus osalenud kodanikest 86% on ostnud kaupu või teenuseid e- kanalitest. Kõige enam ostetakse e-kanalite kaudu teenuseid, kuna neid on lihtne e- kanalite kaudu osta. Rõivaid ja sporditarbeid ostetakse peaaegu võrdselt nii Eestist kui ka välismaalt, samuti majutusteenuseid, filme ja muusikat.Suurima osakaaluga on esindatud tarbijad, kes kulutavad aastas e-kaubandusest ostmisele 51–100 eurot (19%). Kõrgemad vahemikud skaalal 101–1000 eurot jagunevad suhteliselt võrdselt (13–17%).Ulatuslikud probleemid on transpordi maksumuse (40%) ja tingimuste mittesobivus (34%) ning usaldamatus e-kaubanduse suhtes (29%). Kaupade tagastus on keeruline. Pretensioonide lahendamise oskus on oluline e-poe maine loomisel.
    Allikas: PricewaterhouseCoopers Advisors AS uuring, mille tellisid Riigikantselei koostöös Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Hirm kalli jõuluprae ees on pigem vaataja silmades
Hindade tõus on praeguses keskkonnas paratamatus, majandus kasvab ja kasvavad ka sissetulekud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hindade tõus on praeguses keskkonnas paratamatus, majandus kasvab ja kasvavad ka sissetulekud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sendipidude nõutuim artist Rahakratt hullutab masse
Eesti üks armastatumaid rahablogijaid Rahakratt avaldas nipid, kuidas palka juurde norida, pangaonudelt laenuintressi alla tingida ja rotina vetsu minnes sealt miljonärina väljuda.
Eesti üks armastatumaid rahablogijaid Rahakratt avaldas nipid, kuidas palka juurde norida, pangaonudelt laenuintressi alla tingida ja rotina vetsu minnes sealt miljonärina väljuda.
USA sätib plaani, et takistada Venemaa sissetungi Ukrainasse
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden valmistab ette samme, et Vladimir Putini juhitaval Venemaal oleks raske hõivata Ukraina, vahendab Reuters.
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden valmistab ette samme, et Vladimir Putini juhitaval Venemaal oleks raske hõivata Ukraina, vahendab Reuters.
November oli Tallinna lennujaamale oodatust parem
Novembris läbis Tallinna lennujaama 164 126 reisijat. Võrreldes pandeemiaeelse tasemega on nõudlus alates märtsist järk-järgult taastunud, jõudes novembrikuus 68% juurde tavapärasest mahust. Regulaarlendude keskmine täituvus oli novembris 58%, teatas lennujaam.
Novembris läbis Tallinna lennujaama 164 126 reisijat. Võrreldes pandeemiaeelse tasemega on nõudlus alates märtsist järk-järgult taastunud, jõudes novembrikuus 68% juurde tavapärasest mahust. Regulaarlendude keskmine täituvus oli novembris 58%, teatas lennujaam.