28. november 2013 kell 21:00

VÕITJA. Logistikute koorekiht

Kui eelmisel aastal andsid TOP 100 esikümnes tooni tööstusfirmad, siis tänavu pakuvad pooled TOP 10st logistikateenuseid.

Kiire kasvuga kerkisid pingerea tippu Eesti ühe rikkama ärimehe Oleg Ossinovski ette­võtted. Ta on oma tulemusi selgitanud lihtsalt: edu võti on hea meeskond, otsustavus, investeeringud, turu kasv, õnn ja muud väheolulised asjaolud.

Eesti üks suuremaid transpordi- ja ekspedeerimisettevõtteid Petromaks Spediitori AS kasvatas mullu oma käivet 67% ning kasumit 39% võrra. Konteinerivedudega tegelev Petromaks Conainer Services oli aga mulluse neljakordse käibekasvuga edetabelis üks kiiremaid kasvajaid. “Olime efektiivsemad ja kontsentreeritud oma tööle ning see kajastus ettevõtte majandustulemustes,” selgitas vedude vahendamise ja agenteerimisega tegeleva Petromaks Spediitor ASi peadirektor Dmitri Bašev.

Küsimusele, kas logistikasektori tõus edetabeli koorekihti tähendab, et on ruumi ka uutele tegijatele, vastas Bašev, et alati on ruumi neile, kellel on olemas oskusteave ja tehnoloogia.

“Prognoosida järgmist aastat on tõesti keeruline. Praegu töötame selle kallal, et saada lepinguid uueks aastaks,” sõnas Bašev.

DBT: tulemuse toob pikk plaan

Heade tulemuste saavutamiseks on oluline ettevõtja plaani ning positiivsete olude kokkulangemine, leiab Muugal väetiste terminali juhtiva DBT ASi värske juht Aleksandr Volohhonski.Küsimustele vastab Aleksandr Volohhonski.

Mida lugeda välja sellest, et Eesti edukamate ettevõtete koorekiht on seotud logistikaga? Logistika ja transiit on olnud ja ka tulevikus jäävad üheks kõige edukamaks ning dünaamilisemalt arenevaks majandusharuks Eestis. Ning seda ei tohi kunagi unustada.

Millised tegurid mõjutasid mullu logistikavaldkonda? Oluliseks on mitme positiivse asjaolu kokkulangemine: Eestit läbivate kaupade hindade suhteline stabiilsus maailmaturul, samuti kunagi majanduskriisi ajal Eestis tehtud investeeringute efektiivne realiseerimine.

DBT tõusis edetabelis 5. kohale.  Seega oli ka teie ettevõtte jaoks mullu edukas aasta. Mis on selle taga? Peale eelmises vastuses mainitud tegurite lihtne, kuid oluline fakt, et meie ettevõttel on alati olnud pikaajaline strateegiline arenguplaan.Plaan peab olema arengus ning vastama maailmaturu muutustele, kuid positiivsete asjaolude kokkulangemise korral garanteerib sellise plaani olemasolu maksimaalse edu. Nagu see juhtuski eelmisel aastal.

Kuidas on läinud sel aastal? Sel aastal ei ole maailma mineraalväetiste turu arengud meid hellitanud. Nõudlus mineraalväetiste järele kogu maailmas, ning seega  ka hinnad ja vastavad kaubavood, on langenud lausa 35–40%.

Millised on teie soovitused, kuidas oma ettevõtte käivet kasvatada? Meie tähtsam eesmärk on olemasolevate klientide ning kaubavoogude alleshoidmine näiteks meie tariifide optimeerimise kaudu.Kindlasti me otsime ka uusi ideid oma tegevuse edasiarendamiseks ning täiustamiseks.Valitsus võiks seada prioriteediks Eesti konkurentsivõime suurendamise vastavate eeliste arendamise ning tugevdamise kaudu, selle asemel et seda konkurentsivõimet nõrgestada ühekordsete sisepoliitiliste eesmärkide saavutamise hinnaga.

Logistikaettevõtted otsivad uut kasvulava

Andres Valgerist, Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatajaSuurim logistikasektori ees seisev väljakutse on väljumine traditsioonilisest ida-lääne suunalisest rahvusvahelise kaubavahetuse teenindamisest ning kujunemine ka lääne-ida suunalise kauba regionaalseks laialivedajaks.Teine oluline väljakutse on täiendavate teenuste osutamine juba üht logistikateenust kasutavatele klientidele, suurendades sellisel kombel loodavat lisandväärtust.Mõlemad tegevused eeldavad aktiivset müügitööd ning pidevat nähtavalolemist vastavate kaubateede sihtturgudel.Korduvalt Eesti kõige edukamaks ettevõtteks valitud logistikafirma Vopak E.O.S. ja ka Alexela on hea näide sellest, kuidas ühes väikeriigis saab hea tahtmise korral luua suure äri ja kuidas siin kohapeal toodete lisandväärtustamine ära tasub.Suurim Eesti kapitalil põhinev ekspedeerimis- ja logistikaettevõte CF&S ­Estonia on olnud edukas tänu järjepidevalt tehtud investeeringutele teenuste kvaliteedi tõstmiseks.Eelmisel aastal omandasid nad Läti logistikaettevõtte Transekspedicija LV, mille tulemusel on nad nüüd ka üks suurematest Läti logistika­ettevõtetest, kellel on olemas oma auto- ja vagunipark. Tallinna Sadama läbimõeldud arendus- ja investeerimis­tegevus on muutnud Muuga sadama kaubale lisandväärtust pakkuvaks Läänemere kesksadamaks. Mitsubishi ja Katoen Natie tegevus Muuga sadamas on hea näide, et ülemaailmselt tunnustatud firmad näevad Eestis potentsiaali.Mitme logistikafirma edu valem on kõrge ­lisandväärtusega tooted ja teenused.

 

Esikoht

AS Skinest Rail

Asutatud 1997Tegevusala raudteeveeremi müük, rent ja remontOmanik Oleg OssinovskiJuhatuse liikmed Maarika Piir, Sergei JakovlevTegutseb Balti riikides, Soomes, Rootsis, Poolas, Venemaal, Ukrainas ja Gruusias. Kontserni kuulub 24 tütar- ja sidusettevõtet.Omab 12,25% osalust ka edetabelis teisele kohale tulnud, samuti Oleg Ossinovskiga seotud raudteefirmas Spacecom AS.Veeremipargis ligi 2000 vagunit.Müügitulu mullu 290 mln eurot, käive kasvas aastaga 2,9 korda.Puhaskasum mullu 35 mln eurot, kasv aastaga 64%.Töötajaid 2012. aastal 1364.TOP 100 edetabelis eelmisel aastal ei olnud.

 

Kommentaar

Mullu oli buum

Oleg Ossinovski, Skinest Raili omanikMeie ettevõttele oli eelmine aasta väga edukas. Edu võti on äärmiselt lihtne: hea meeskond, otsustavus, investeeringud, turu kasv, õnn ja muud väheolulised asjaolud. Sel aastal tuleb käive väiksem, kuid püüame kasumit hoida. Raudteesektoris oli mullu tunne nagu 2007. aastal – buum enne langust. Selle aasta alguses hakkaski sektor kokku tõmbuma.

Hetkel kuum