Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estconde-E teel pankrotti

    Eile arutas Harju maakohus, kas kuulutada välja ehitusfirma Estconde-E pankrot. Ajutise halduri aruande järgi on firmal kohustusi 857 000 eurot, aga vara 48 000 eurot.

    Kohustustest suurima osa võtavad enda alla firma omanike nõuded summas 543 000 eurot. Estconde-E juhatuse liikme Angel Andla sõnul on omanikud eelnevail aastail firma vastu üles jäänud nõudeid ise ära ostnud. Estconde-E omanikeringi kuuluvad lisaks Andlale veel Rein Kvell ning Rein ja Lea Tallermo.
    Lisaks enda nõuetele on firmal üles jäänud võlgnevused maksu- ja tolliameti (MTA) ning väiksemate nõuetega võlausaldajate ees. Maksuvõla suurus on 170 000 eurot, millele lisandub intressidena 51 000. Teised võlad on kokku 93 000 eurot. Pankrotiavalduse Estconde-E vastu esitasidki kaks väiksemat võlausaldajat oktoobri alguses. Oktoobri lõpus ühines sellega ka MTA.
    Ettevõtte vara ehk 48 000 eurot on firmale kuuluvate kinnisasjade hinnanguline väärtus.
    Probleemid algasid Lätist. Estconde-E makseraskused algasid 2009. aastal, kui firma sai kinnis­varaarendusest suurt kahju. Andla sõnul pidid omanikud ise firmasse raha juurde panema ning nende enda kahjum sellest on praegu 2,8 miljonit eurot.
    Ettevõte sattus võlaprobleemidesse Lätis ebaõnnestunud suurejoonelise kinnisvaraarenduse tõttu, mille nad pidid lõpuks loovutama ühe lati eest Swedbankile. 2008. aastal oli Estconde-E sunnitud kandma maha 300 korteriga valmisehitatud arenduse 15minutilise autosõidu kaugusel Läti pealinna Riia kesklinnast.
    Pärast kahjumi kandmist prooviti teiste võlausaldajatega võlgnevuste asjus kokkuleppele jõuda. Mitmega, kes nõustusid suure osa võlast maha kandma, see õnnestuski, teistega vaieldi edasi.
    Kokku oli Estconde-E-l võlgnevusi enam kui 90- ettevõttele summas 1,5 miljonit eurot. Kohustused pankadele ulatusid 4,5 miljoni euroni.
    Sellest võlgade ümberkujundamisest kirjutas Äripäev 2010. aastal artiklis “Estconde-E raskused: võlakriisi ohvrid”.
    Ettevõtte suurim omanik, kogenud kinnisvaraettevõtja Rein Tallermo ütles artiklis, et nii keerulises olukorras pole 1990ndate algusest tegevust alustanud firma varem olnud.
    “Sellist kriisi pole varem olnud. See, mis see Vene kriis 1998 oli – see oli hoopis teistsugune. Praegu on need numbrid ja hävimised ikka väga suured,” rääkis Tallermo.
    Ajutine haldur: kas võlausaldajat võidi eelistada?
    Ettevõtte ajutise pankrotihalduri Oliver Ennoki sõnul on Estconde-E pankroti üldine põhjus arusaadav – kinnisvarakriis. Kuid miks ei esitatud pankrotiavaldust probleemide tekkides, on ebaselge.“Ma pole aru saanud, mida nad need neli aastat ootasid,” sõnas Ennok. “Võlgniku omanikud ostsid küll nõudeid kokku, aga mis alusel ja mis põhjusel ja keda valides – see tundub kummaline. Küsimus on selles, kas on mõnda võlausaldajat eelistatud või mitte,” lisas ta.
    Puudu vajalikud dokumendid. Kõiki asjaolude kontrollimiseks vajalikke dokumente pole ajutisele haldurile aga esitatud – nende seas on puudu kaks viimast majandusaasta aruannet, ettevõtte pearaamat ja kvartaalsed bilansid.Ennoki sõnul on see tõsine eksimus ja probleem, kuid ettevõtte juhatusel on veel aega need aruanded koostada ning bilansid talle esitada. Pärast seda saab haldur anda kohtule ka lõpliku hinnangu selle kohta, millal ettevõtte juhtkond oleks ise pidanud pankrotiavalduse esitama.Juhatuse liikme Angel Andla sõnul on võlausaldajaid võrdselt koheldud. “Võlgasid on vähendatud ja on töötatud ettevõtte päästmise nimel,” ütles ta istungil.Viimastel aastatel on sõlmitud võlausaldajatega kokkuleppeid ning omanikud on firma vastu esitatud nõudeid üles ostnud. Samas pole üles jäänud võlgnevuste suhtes kokkuleppeid saavutatud.
    Makse vaikselt tasutakse. Veel tõi Andla istungil välja, et näiteks MTA-le on viimase nelja aasta jooksul makse tasutud suurusjärgus miljon ­eurot, ehkki praegu on võlg üles jäänud.Küsimusele, miks ei ole ettevõte esitanud majandusaasta aruandeid, vastas Andla, et alates 2011. aastast pole firmas tegevust toimunud ning sellest alates on koondatud ka ettevõtte raamatupidaja.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.