• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Truuverk: lugejad hakkavad veebis maksma

    Äripäev on tõusnud arvestatavaks jõuks ajakirjade turul ning laiendab oma teemaportaale. “Oleme seal, kus lugejad tahavad meid lugeda,” sõnab peadirektori asetäitja Toomas Truuverk. Samas nendib ta, et veebiuudiseid ei saa lõputult tasuta pakkuda.

    Kirjastuste TOPis hoiab mulluste näitajate kohaselt esikohta taas Äripäev. Truuverk ütleb alustuseks: “Kui 2011 oli mitmes mõttes kriisijärgne aasta, siis 2012 oli taastumise aasta koos korraliku kasvuga.” Ta mõtleb hetke ja lisab edaspidisele kasvuruumidele viidates: “Enam-vähem mõistliku kasumiga.”
    Ajakirjadega pandi täppi. Märgiline on reklaamikäibe 13protsendiline kasv ajal, mil paljud teised väljaanded reklaamis kaotasid. Õnnestusid mitmed uued projektid, Imeline Teadus ja Imeline Ajalugu on sellest selge näide. Eelmise aasta lõpuks oli mõlema tasuline tiraaž 17 000, tänavu novembris 18 000. Kas populaarsus tuli üllatusena? “Lootsime, aga lootmine on üks asi ja fakt teine. Kindlust lõpuni ei olnud.” Ta märgib, et üksikmüügi osas on need praegu Eestis kõige edukamad kuukirjad, kogu lugejanumbrite osas teevad silma ette vaid üksikud naisteajakirjad. Sel sügisel lisandus ka naistele suunatud Sensa, millel praegu tiraažiks 7500.
    Truuverk räägib, et nende ajakirjadega astuti ka oma tavalisest raamistikust välja. “See on turg, mida enne väga kobamisi puudutasime. Suhtlesime juhtidega, kirjutasime juhtidele. Imelise-ajakirju loeb lai tarbijaskond.” Võiks eeldada, et valdkond huvitab enam tugevamat sugupoolt, kuid tellijate hulgas on palju naisi.
    Nišisaitide arv kasvab. Kõige kiiremini kasvanud tooteüksus Äripäevas olid mullu teemaveebid. Tuldi välja uute saitidega: kaubandus.ee, ITuudised.ee ja pollumajandus.ee. Kokku on selliseid erikülgi nüüd kümme. “Teemaveebide puhul tuleb suur osa tulust läbi konverentside korraldamise,” ütleb Truuverk.
    Koolitusturg elavnes. Truuverk kinnitab, et konverentsiturg sai sarnaselt reklaamiga kriisiajal kannatada. “Enam ei tahetud koolitada. Konverentsidel oli taastumine 2012. aastal. Panustasime ka ise, sest uskusime taastumisse.” Konkurents on tihe? “Seda saab kaheti võtta. Koolitajaid on palju, konverentsikorraldajaid vähem.” Ta lisab, et konverentside puhul võitlevad turuliidri rolli pärast Äripäev ja Pärnu Konverentsid.
    Truuverk räägib ka teabekirjastusest, mil on kindel lugejaskond – käsiraamatutel on näiteks 7000 tellijat, raamatuid müüdi 23 600 tükki.
    Kõike seda kuulates tekib küsimus, kas Äripäev kui paberleht on muutunud taustajõuks, kõike muud on nii palju. “Paber ja veeb on 40% meie tegevusmahust. Teatud mõttes kõige suurem haru, aga 40% ei ole enamus. Jällegi, mis Äripäev ikkagi on? See on suur diskussioon.”
    Truuverk sõnab, et paberlehe tellijate arv on 10 000 ringis. “Oleme seda ka sel aastal stabiilsena hoidnud. Vaadates 10 aasta perspektiivi, siis läheb kergelt alla. Ei ole mõtet unistada sellest, et ühel päeval 20 000 tellijat…” Ta lisab kohe, see pole tragöödia, sest peale on tulnud erinevad veebiplatvormid. “Äripäev oskab sisu toota. Oleme seal, kus lugejad tahavad meid lugeda.”
    Aasta lõpp läheneb. Truuverk sõnab: “Päris 20protsendilist kasvu ei saavuta, aga 15protsendiline kogutulude kasv tuleb küll. Oleme sellega rahul.”
    “Me ei saa tegeleda heategevusega”
    Online-meedias on suur osa materjalist tasuta, ka 2012. aastal sellega märgilisi summasid ei teenitud. “Meedia tahab areneda selles suunas, et lugejad hakkaksid sisu eest maksma,” avaldab ta. “Professionaalses meedias ei tule lugu iseenesest. Keegi on tööd teinud, palka saanud. Me ei saa tegeleda heategevusega.” Truuverkile tundub, et meediafirmade seas on tekkimas konsensus. “2014. aastal on tulemas muudatusi selles suunas,” märgib ta. Äripäeva veebil on nädalas umbes 80 000 unikaalset kasutajat. “Veebis on tähelepanuväärne konkurents. Ka Facebook ja muu sotsiaalmeedia. Tuleb mõelda, kuidas sa oma 15 minutit kätte saad,” arutleb ta väljakutsete üle.
    Tagasivaade: esikolmik tegi ruumi uutele tulijatele
    Kui Äripäev säilitas kirjastuste pingereas esikoha, siis teised mullused esikolmikufirmad tegid ruumi uutele tulijatele.Mullune teine ja tänavu 9. kohale tulnud Studium OÜ, õpiku­kirjastaja, küll kasvatas käivet enam kui 9% võrra 546 000 euroni. Ärikasum seevastu püsis aasta varasemal tasemel ehk 175 000 eurol. Ettevõttele tuli kasv üllatusena, sest oodati käibe jäämist 2011. aasta tasemele, selgitab ettevõtte juhtkond firma aastaaruandes. Suurema käibekasvu tõid inglise keele õpikute suurem nõudlus ning osalemine SA Innove riigihangetel. Jooksvalt aastalt ootab ettevõte käibe langust, sest ilmutab vähem õppematerjale. Kaheksale inimesele tööd andev kirjastaja kuulub Ülle Kurmile ja Aavo Kennikule. Ettevõtte omanikud teenisid mullu omanikutuluna 237 000 eurot.Veel suurema languse tegi läbi mullune kolmas ja tänavuse pingerea 28. koht, meditsiini­ajakirjade kirjastaja Celcius Healthcare OÜ. Ettevõte kasvatas mullu käivet ligi kümnendiku võrra 526 000 euroni, teenides seejuures ärikasumit 26 000 eurot ehk kaks korda aasta varasemast vähem.Kirjastaja annab välja erialaseid ajakirju Eesti Arst, Perearst ja Apteeker, Pereõde, portaale Med24 ja Kliinik.ee ning korraldab meditsiiniteemalisi koolitusi-konverentse.Tänavu jätkab ettevõte kulude poolelt konservatiivselt ja eesmärgiga kasvada kasumlikult, selgitab ettevõtte juhtkond aasta­aruandes. Siim Nahkurile, Agne Adamsonile ja Rain Teimannile kuuluv kirjastus annab tööd 11 inimesele.
     
    Võitja
    AS Äripäev
    Asutatud: 1989Omanik: Bonnier Business Press AB (Rootsi)Tegevjuht: Igor RõtovTöötajaid: 193Valdkond: ajalehtede, ajakirjade, raamatute, infolehtede ja käsiraamatute kirjastamine. Lisaks temaatilised uudisteveebid ning seminaride-konverentside ja koolituste korraldamine.
     
    Võrdlus
    Imelised ajakirjad esirinnas
    10 suurema lugejaskonnaga kuukirja sügisel 2013, lugejate arv tuhandetes1. Kodu ja Aed 842. Imeline Ajalugu 613. Eesti Naine 604. Imeline Teadus 545. Kodutohter 536. Tiiu 477. Pere ja Kodu 438. National Geographic 369. Kodukiri 3610. 60+ 34
    Allikas: Turu-uuringute AS
     
    Edetabel
    10 edukamat kirjastust 2011. aastal
    1.–2. Äripäev AS1.–2. Studium OÜ3. Celsius Healthcare OÜ4. Merikass OÜ5. Kirjastus Cum Laude OÜ6. Hansekon OÜ7. Postimees AS8. Synd&Katts OÜ9. Petrone Print OÜ10. Tänapäev AS
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Pankroti veerel ettevõtja: kui tuleb süüa *****, ära näksi!
Suurtesse raskustesse sattunud Imepilt Studiose asutaja Almondi Esco kirjutab avameelselt, millest ta unistas ettevõtet asutades, mida hakkas tundma asjade arenedes ning kuidas mõtleb praegu.
Suurtesse raskustesse sattunud Imepilt Studiose asutaja Almondi Esco kirjutab avameelselt, millest ta unistas ettevõtet asutades, mida hakkas tundma asjade arenedes ning kuidas mõtleb praegu.
Elektriautotootjad SECiga pahuksis
USA Väärtpaberi-ja Börsikomisjon (SEC) on nii Tesla kui ka Lucid Motorsi uurimise alla võtnud, vahendab Yahoo Finance.
USA Väärtpaberi-ja Börsikomisjon (SEC) on nii Tesla kui ka Lucid Motorsi uurimise alla võtnud, vahendab Yahoo Finance.
Raadiohommikus elekter, börs, värbamine ja hingevaakuv ettevõtja
Teisipäevane Äripäeva raadio algab hetkel, mil liitri vee soojendamine elektriga maksab 20 senti. See paneb paika ka raadiohommiku tonaalsuse, ehkki huvitavaid teemasid on veelgi.
Teisipäevane Äripäeva raadio algab hetkel, mil liitri vee soojendamine elektriga maksab 20 senti. See paneb paika ka raadiohommiku tonaalsuse, ehkki huvitavaid teemasid on veelgi.
Pinged Ukrainas viivad Bideni ja Putini kõnelusteni
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden ja Venemaa riigipea Vladimir Putin teevad videokohtumise teisipäeval, et arutada Ukrainaga seotud sõjalisi pingeid, vahendab Reuters.
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden ja Venemaa riigipea Vladimir Putin teevad videokohtumise teisipäeval, et arutada Ukrainaga seotud sõjalisi pingeid, vahendab Reuters.