Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pähemäärimisega peab piiri pidama
Oskuslikud müüginõksud on igati kiiduväärt, aga müügiinimene peab oskama klienti kuulata ja vajadusel ka sammu tagasi astuda.
Vaevalt sain viimati juuksuritoolil istet võtta, kui juuksur alustas: “Kas olete kuulnud meie neljaastmelisest hooldusprogrammist? Soovitan teile just seda.“
Olin segaduses – panin aja kinni ju tavaliseks lõikuseks, aga järsku hakatakse mulle müüma kallimat teenust. Tundsin isegi süütunnet, et ma oma kiharaid piisavalt ei armasta. Ütlesin, et jääme lõikuse juurde, nagu kokku lepitud.
Hoolimata sellest, et olin kohe alguses rõhutanud, et mul on kõik vajalik olemas, proovis juuksur ikka hooldustoodete müügiga uuesti õnne, kui toolilt tõusin. Keeldusin taas. Kui siirdusin arvet maksma, siis mul peaaegu et kästi kohe ka uus aeg panna – allahindluse argumendiga.
Kuulata on ka vaja. Mul on hea meel, et sellel juuksuriketil läheb hästi. 2012. aastal suutis ettevõte kasumit koguni kolmekordistada. Näha on, et ettevõte on müügistrateegia läbi mõelnud ja püüab seda tõhustada. Juuksurite intensiivse müügitöö põhjalt võib oletada, et sellest sõltub nende sissetulek.
Aga otsides lisateenimise võimalusi peaks iga ettevõte õpetama oma töötajaid ka klienti kuulama. Tundsin, et mind koheldakse nagu anonüümset rahakotti, kellele kõike ja korraga pähe määrida püütakse, üldse kuulamata, mida ma räägin. Uus aeg jäi mul kinni panemata ja vaevalt ma seda kunagi teen.