Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüütik: lehtede reklaamikäive valmistas ootamatu pettumuse

    Mullune ajalehtede kesine reklaamikäive jäi konkureerivate kanalite edu, reklaamiandjate ettevaatlikkuse ning väljaannete imidžimuutuse taha, kuid tänavu on oodata väikest tõusu, leiab meediaanalüütik Toomas Leito.

    Lõppenud aastal vaid ühe protsendi võrra suurenenud reklaamimaht, kuid seejuures sama palju langenud käive, valmistas meediaanalüütik Toomas Leitole ootamatu pettumuse, sest sügisel prognoosis ta lehtede reklaamimaastikul veel mitmeprotsendilist tõusu. Viis suuremat Eesti ajalehte saavutasid kogukäibeks 14 miljonit eurot, mis jääb ühe protsendi võrra alla aasta varasemale tulemusele.
    „Üks faktor oli kindlasti see, et ajalehed ei suutnud sammu pidada efektiivsemate konkureerivate reklaamiandjatega nagu internetimeedia, televisioon ja isegi ajakirjad trükimeedia esindajatena, kes võtsid ajalehtede osa lihtsalt endale," selgitas Leito.
    „Samas jätkus ka üldine trend nii lehtede leviku kui lugejate vähenemises. Seetõttu on reklaamiandjatel ajalehtedesse reklaamipinna ostmisel juba ettevaatlik hoiak,“ lisas ta.
    „Muidugi peab vaatama ka lehti eraldi, Postimehel ja Äripäeval läks ju hästi, kuid näiteks Eesti Ekspressi praeguse kehva tulemuse puhul mängib rolli ka see, et omal ajal sai Ekspress suurema reklaamituru, kui tema levik ja positsioon meedias eeldaks. Ekspressi jaoks oli reklaamiandjatel vanasti nende suhtes väga soodne hoiak: „Kui sind pole Ekspressis, pole sind olemas.“ Tasapisi on see murenenud, pildil püsimiseks ei pea enam tingimata Ekspressis olema, eriti puudutab see imidžireklaami, mida oli möödunud aastal niigi erakordselt vähe,“ sõnas Leito.
    Mullu sügisel turule lisandunud laupäevase Eesti Päevalehe asemel ilmuma hakanud nädalalehe LP mõju Ekspressi käibelangusele ei hinda Leito väga suureks. „Ülemöödunud sügisel turule tulles võttis LP küll väga edukalt reklaami, kuid aasta hiljem olid nad reklaami poolest juba üsna tagasihoidlikud, käive kukkus tohutult,“ ütles Leito.
    Paariaastase paigaltammumise reklaamiturul lõpetab Leito hinnangul tänavu ajalehtede 2-3protsendiline reklaamikäibe tõus ning veebis 4-5protsendiline tõus. „Eestis määravad muutused reklaamiturul ära 30 suurema firma reklaamieelarved. Nende põhjal on tasapisi tõusu märgata, samuti pankade ja majandusspetsialistide prognoosidest," selgitas Leito.
    Paberlehtedesse müüdud reklaami käive on Leito hinnangul 2014. aastal jätkuvalt suurem kui veebis ning käibe osas ei ületa veebimeedia veel nii pea paberlehti. Küll aga jätkub veelgi odavama reklaampinnaga veebis reklaamimahu suurenemine.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.